Is overschrijven op afstand mogelijk?

Dat, of de koper regelt inderdaad dat hij online kan overschrijven (je kunt alleen online overschrijven op je eigen naam, niet naar iemand anders naam, dus alleen interessant voor de koper), dan kan het zelfs aan de keukentafel of buiten.

@Dizono Nummer 3 is één van de motoren die zo gekocht is... :Y En zo heb ik er geloof ik 4 van de FZRclub, iig de 1000 van Martin, de 600 van robert, de 1000 van Marco... allemaal in goed vetrouwen over een bakkie koffie en een lulpraatje :t
 
Koper wil motor hebben maar vanwege corona kan hij de motor nog niet komen halen. Dus kunnen ook niet overgaan tot afhandeling. Dus zo lang de motor bij mij staat gaan de onkosten door.

Dat had ik de eerste keer ook al gelezen maar waarom niet ?

Zit hij in een risico groep ?
Heeft ie symptomen ?
Heeft ie een bepaalde baan die dat verhinderd (iets in de zorg)

Nergens in de richtlijnen is er iets te vinden dat een normaal gezond persoon niet even een motor op kan halen zolang de 1,5 meter in acht wordt genomen
 
Dat had ik de eerste keer ook al gelezen maar waarom niet ?

Zit hij in een risico groep ?
Heeft ie symptomen ?
Heeft ie een bepaalde baan die dat verhinderd (iets in de zorg)

Nergens in de richtlijnen is er iets te vinden dat een normaal gezond persoon niet even een motor op kan halen zolang de 1,5 meter in acht wordt genomen
De corona heeft zijn familie geraakt. Dat maakt hem huiverig om nu te komen.
 
ff voor de duidelijkheid. Heb 2 motoren zo in de verkoop staan. 1 koper kan niet komen omdat er in de familie corona heerst. En de andere is n Nederlander die net over de grens in België woont.
 
Die in be alles laten betalen en dan jij exporteren.

Die gast kan toch niks qua overschrijving.
 
De corona heeft zijn familie geraakt. Dat maakt hem huiverig om nu te komen.
Ik zeg niet dat dat verhaal niet klopt, maar er wordt her en der gewaarschuwd voor oplichters die allerlei corona-excuses gebruiken. Dus wees op je hoede.
 
Die in be alles laten betalen en dan jij exporteren.

Die gast kan toch niks qua overschrijving.
Zou zo wel makkelijk zijn ja. Maar ik zou als koper toch niet gauw het hele bedrag over maken zonder dat ik weet of ik echt iets heb gekocht. En ik vermoed ook dat die gast uit België hem niet exponteerd? Hij zijn handeltje binnen de grenzen heeft?
 
Ik heb ook een mogelijke koper voor een auto die vanwege Corona niet durft te komen. Geen gevaar voor mij want ik verkoop niks op afstand. Ik zal moeten wachten denk ik...

@Want : als je hem aan een Nederlander in België verkoopt dan verkoop je hem dus aan een Belg. Ik neem aan dat hij een belgisch kenteken wil hebben. Dan moet jij hem zelf exporteren dat kost net zoveel als overschrijven. Daar heb je de nieuwe eigenaar niet bij nodig (sterker nog die kan niks doen)
Ik zou hem wel helemaal betaald willen hebben als ik jou was.
 
Ik zeg niet dat dat verhaal niet klopt, maar er wordt her en der gewaarschuwd voor oplichters die allerlei corona-excuses gebruiken. Dus wees op je hoede.
Oké. Maar zouden ze dan het aankoop bedrag kunnen terug vordenen?
 
Wat ook telt is dat door de crisis ik flink heb moeten zakken op de vraagprijs van de motoren. Heb er nog 1 te koop staan waar zelfs geen bod op is gedaan?
 
Vaag... Op één na zijn al mijn motorfietsen op basis van vertrouwen en mooie blauwe ogen gekocht. en dat is al 10 keer goed gegaan.
die ene van fakebook die ik kocht is ook op de fakebook manier gegaan, ik kreeg zoveel wantrouwen toebedeeld dat ik niet eens een meldcode kreeg om het ding te verzekeren. Maar met een beetje vertrouwen, wil ik zeggen, kom je een heel eind. Je hebt een adres, telefoonnummer? Je hebt 'm aan de telefoon gehad, op Maps gekeken hoe die er bij zit???

Anekdote: De laatste die ik kocht loopt niet dus kon ik niet mee rijden maar hij kon wel op woensdags met het busje gebracht worden. Heb ik de huissleutel gegeven, papieren mee genomen, en toen ik na een week thuis kwam stond die in de gang, de deur weer netjes op slot en de huissleutel door de bus gegooid. Zo kan het dus wel, met een beetje vertrouwen. Ik had effe de helft van het geld maar op voorhand, na de vakantie de rest overgemaakt en geen kwaad word gewisseld. Keek ik in de admin bleek ik 25 euro te weinig overgemaakt te hebben. Niks van gehoord dus ik app 'm of dat klopte. Hij zegt: kan best, maar ik weet dat het goedkomt dus ik heb niks gecontroleerd...

Gaat 10x goed en de 11e keer fout.
Wil jij het risico lopen, prima.
Maar wees bewust, ook TS, dat het ook gezeik met zich kan meebrengen.

Ik zeg niet dat er iets gaat gebeuren of dat die kans groot is, maar 'een beetje vertrouwen hebben' is een argument van niks als TS wil weten of het verstandig is..
 
@Want : als je hem aan een Nederlander in België verkoopt dan verkoop je hem dus aan een Belg. Ik neem aan dat hij een belgisch kenteken wil hebben. Dan moet jij hem zelf exporteren dat kost net zoveel als overschrijven. Daar heb je de nieuwe eigenaar niet bij nodig (sterker nog die kan niks doen)
Ik zou hem wel helemaal betaald willen hebben als ik jou was.
Inderdaad,als die in Belgie woont en zijn adres daar heeft kan je hem niet overschrijven,dan moet jij hem via de RDW uitvoeren.
Je kan geen motor overschrijven naar iemand die in het buitenland woont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan