Dirk,
Wel knap dat je niemand iets verwijt, terwijl je al zo lang op onderdelen moet wachten
ach, ze schuiven de schuld toch door naar de volgende leverancier in lijn :-)
..en dat is meteen ook de kracht van forums en internet: alle
valse hoop wegnemen voor wie bereid is van zich tevoren ter dege te informeren.
Vooraleer ik mijn vectrix kocht, had ik vele uren doorgebracht op visforvoltage.org
Dus ik wist aan welke technische problemen ik me kon verwachten.
Maar in de Benelux schijnt het qua logistiek toch weer iets moeizamer te gaan dan in de rest van de wereld (uitgezonderd Australie, de enkele tegenpoolse klanten die ze hadden hebben ze het nog wat moeilijker gemaakt.)
Ik denk persoonlijk dat er een bepaald sympathiek persoon hier in de lokale leveranciersketen een probleem heeft met het onderscheid te maken tussen wat "dringend" en "belangrijk" is.
Ik houd contact met verschillende Vectrix eigenaars, en het is heus niet allemaal rozenschijn en manengeur wat er allemaal al gepasseerd is. (je hoort hier helaas maar enkele stemmen van eigenaars, er is nog veel leed dat gewoon het scherm niet haalt)
Ik ben hier niet om de boel te verzuren, zeker niet. Ik denk dat de meeste importeurs/handelaars uit goeie wil handelen (zo heb ik persoonlijk ook verschillende keren mogen meemaken!)
Ik vind het echter wel triest dat (ondanks de overname) Vectrix nog niet veel heeft bijgeleerd qua algemeen beleid. De Vectrix blijft een niche product, weggelegd voor idealisten, die na een tijdje helaas meestal alleen nog maar groen lachen.
Het concept is grandioos,
de visuele kant zit goed,
het idee was (voor die tijd) redelijk,
de uitwerking is middelmatig,
de ondersteuning pover tot nul.
Hoezeer ik ook fan mag zijn van elektrisch vervoer, hoe leuk ik mijn Vectrix ook vind (ik fix hem zelf wel), ik kan hem maar moeilijk aanraden aan andere mensen.
Ik verheug me op de dag dat een traditioneel merk zich op de tweewielige materie stort, maar daar knelt het schoentje ook: ze hebben allemaal angst voor gezichtsverlies. Wat als een batterij of een zekering het begeeft bij een commerciëel model? Of een range van amper 100km (aan de huidige technologie)?
Een dikke stempel "onbekwaam" die gevolgen zal hebben voor de hele toekomst van het merk!
Dat riskeren ze gewoon niet.
Voorlopig.
Turok