Jacht op illegale motorcrossers

done-and-gone

MF veteraan
27 mei 2003
5.359
1.701
[uit de Apeldoornse Courant/Stentor]

Veluwe - Politie, marechaussee en toezichthouders op de Veluwe gaan de komende tijd de jacht openen op illegale motorcrossers. Er wordt voortaan vaker en strenger opgetreden. De boetes kunnen oplopen van 250 euro tot en met inbeslagname van de motoren bij herhaaldelijke overtredingen. Het is een actie van het Groennetwerk Noord-Veluwe om de overlast die wordt veroorzaakt door illegale motorcrossers aan banden te leggen.

Groennetwerk Noord-Veluwe? Wasdanouweer?
KLIK (pdf)
 
[uit de Apeldoornse Courant/Stentor]

Veluwe - Politie, marechaussee en toezichthouders op de Veluwe gaan de komende tijd de jacht openen op illegale motorcrossers. Er wordt voortaan vaker en strenger opgetreden. De boetes kunnen oplopen van 250 euro tot en met inbeslagname van de motoren bij herhaaldelijke overtredingen. Het is een actie van het Groennetwerk Noord-Veluwe om de overlast die wordt veroorzaakt door illegale motorcrossers aan banden te leggen.

Groennetwerk Noord-Veluwe? Wasdanouweer?
KLIK (pdf)
Ws. weer zo'n groepering ecofundamentalisten voor wie het verzieken van zoveel mogelijk plezier bij zoveel mogelijk mensen het hoogste doel in hun leven is.
 
We zouden er eigenlijk een spelletje van moeten maken.

Met een stel crossers die geiten wollen sokken uitdagen. Moet je alleen zorgen voor genoeg vluchtwegen en een vrachtwagentje waar je dr motors snel in kan verstoppen.

Soort van Dukes of Veluwe. hehe
 
op de veluwe werd toch op iets heel anders gejaagd? :?

is het nou zo dat omdat ze die niet kunnen vinden maar op motocrossers gaan schieten? :o
 
Ws. weer zo'n groepering ecofundamentalisten voor wie het verzieken van zoveel mogelijk plezier bij zoveel mogelijk mensen het hoogste doel in hun leven is.

Hmmm.. Ecofundamentalisten ? Ben ik dan ook een ecofundamentalist ? Want als ik in dat linkje van groennetwerk lees waar ze mee te maken hebben, dan doen ze mi nogal wat goed werk. Het bos is niet een plek waar je ineens alles kunt maken. Ik schijt op lui die hun afval in de bossen dumpen omdat ze geen 5 euro voor de stort willen betalen. En een konijntje stropen is leuk, maar tien reeen is geen hobby meer.
Ik rijd al 15 jaar in de bossen, en in die tijd ben ik veranderd in een ecoterrorist. Helaas maar ik geef er m'n hobby (nog) niet voor op. Ik kijk wel een beetje uit waar en wanneer ik rij, en ik heb m'n open pijp verwisseld voor de ori enduro demper. Hier in de buurt rijdt de marechaussee ook al een tijdje op LC4's rond. Niet die legerfietsjes, maar iets rapper.
Als jullie nou met een paar man schijt hebben aan iedereen, dan houdt je die mannen lekker bezig, en dan kan ik ergens stilletjes m'n ding doen. Works for me.
Maar de dag komt eraan dat ze het helemaal verbieden. Als ze je dan zelf voor de kosten op laten draaien als er iets gebeurt, dan wordt het toch wel erg link.
 
:^

je kunt domweg je kont in de krib gooien, maar imho kun je beter zodanig handelen dat we elkaar zo weinig mogelijk in de weg zitten.
Je snijdt jezelf (en anderen) enorm in de vingers als je denkt het met opstandige acties voor elkaar te kunnen krijgen.
Men zou toch beter moeten weten, bij iedere groepering zijn het de klootzakkies die het beeld bepalen... of het nu voetbalsupporters, demonstranten, allochtonen of motorrijders zijn.
 
:^

je kunt domweg je kont in de krib gooien, maar imho kun je beter zodanig handelen dat we elkaar zo weinig mogelijk in de weg zitten.

En wat zaten de crossers toch in de weg op het westelijk havengebied. |(

Sorry, maar zelf als je niks verkeerds doet wordt je nog genaaid. Als de overheden besluiten de jacht te openen op crossers dan ga ik niet voorovergebogen staan wachten tot ze eens mijn kont aandoen. :N

Kijk maar eens op www.wildcrossen.tk daar kan je lezen dat harde acties toch weleens zin hebben.
})
 
En wat zaten de crossers toch in de weg op het westelijk havengebied. |(

Sorry, maar zelf als je niks verkeerds doet wordt je nog genaaid. Als de overheden besluiten de jacht te openen op crossers dan ga ik niet voorovergebogen staan wachten tot ze eens mijn kont aandoen. :N

Kijk maar eens op www.wildcrossen.tk daar kan je lezen dat harde acties toch weleens zin hebben.
})


:^ Als je in dit land alles slikt kan je je kont niet meer draaien of er begint al iemand met een wijzend vingertje te zeuren dat het niet mag, en alternatieven zullen heren politici dan al helemaal niet voor je bedenken :r
 
Trouwens volgens mij zit de lokale overheid ook al te zeiken over de crossers op de Maasvlakte. :r

Vraag me soms af wie daar nou last van zou hebben. Ik vind die chemische industrie daar meer (stank-)overlast en gevaar opleveren. B|
 
Als er nieuwe bebouwing moet komen is er altijd hevig protest; "de natuur verdwijnt". Gelukkig hebben we die natuur nog steeds, maar waarom niet een paar stukken toewijzen aan ons hobby crossers? is het echt alleen bedoeld voor fietsers en voetgangers? helaas wel :r en het is echt niet alleen de herrie, er zijn hier bijv. in de kennemerduinen hele mooie paden waar je niet mag fietsen omdat je dan zogenaamd de paden stukmaakt. We lijken wel een wandelland hierzo..

ps. die schijt golfbanen kunnen wel overal B|
 
lekker belangrijk,woon in het mooie brabant *O*

En ? Ook in het mooie brabant rijdt tegenwoordig KMAR in de bossen rond, op KTM's 625 LC4, met echte noppenbanden. En binnenkort wordt hun stal uitgebreid met 2 nieuwe 525exc's. Maar dat maakt op jou vast geen enkele indruk..
:Z
 
Als er nieuwe bebouwing moet komen is er altijd hevig protest; "de natuur verdwijnt". Gelukkig hebben we die natuur nog steeds, maar waarom niet een paar stukken toewijzen aan ons hobby crossers? is het echt alleen bedoeld voor fietsers en voetgangers? helaas wel :r en het is echt niet alleen de herrie, er zijn hier bijv. in de kennemerduinen hele mooie paden waar je niet mag fietsen omdat je dan zogenaamd de paden stukmaakt. We lijken wel een wandelland hierzo..

ps. die schijt golfbanen kunnen wel overal B|

Voor gemotoriseerde hobby's is geen plaats in Nederland, dat stinkt, maakt herry, slecht voor het milieu en is nog gevaarlijk ook!
 
Terwijl de meeste blessures gemaakt worden tijdens voetbal en wintersport. Dat zijn de twee grootste sporten in Nederland. |( |( |(

Ach, ik ben nog steeds in het westelijk havengebied te vinden. Zolang ik achterin het terrein zit kom ik echt nooit politie tegen.

Daarbij ben ik eigenlijk niks anders dan vluchtroutres aan het verzinnen tijdens het rijden op het westelijk haven gebied. Zit nu eigenlijk een beetje te wachten tot ik ze eindelijk eens tegenkom. }) })
 
full



:+ ;)
 
En ? Ook in het mooie brabant rijdt tegenwoordig KMAR in de bossen rond, op KTM's 625 LC4, met echte noppenbanden. En binnenkort wordt hun stal uitgebreid met 2 nieuwe 525exc's. Maar dat maakt op jou vast geen enkele indruk..
:Z

Waar vind ik informatie over vacatures?? :z
 
Ditmaal ten zuiden van Den Helder, in een gebied dat door Landschap Noord-Holland aangekocht is om natuur te ontwikkelen. Hekken zijn doorgeknipt en met een shovel is het terrein ‘ingericht’ voor het crossen.

Wel echt een ludieke actie!!!

Ben het er wel mee eens dat ook hier in de buurt er nergens legaal lekker geragd kan worden, hetzij in de bagger, hetzij op asfalt...

Waarom denken al die bureaucratische spasten er toch gewoon mee weg te komen, als je alle mogelijkheden om een beetje lol te maken voor iedereen wegkaapt (en al die gruwelijke milieuslopende projecten wel klakkeloos uit te voeren) Dan speel je zulke acties toch ook heel erg in de hand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan