Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Jawa mengsmering & Slivovic část šest

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.124
8.248
Assen
Goed,
..we hadden het over in elkaar frutten van koppelingen met haltertjes, verdachte versnellingsbak lagers, aan je vingers vastzittende lagers en vergeten tandwielen..

We kunnen uit protest tegen de afgeschafte oldtimerregeling en verhoogde wegenbelasting 1 op 25 gaan mengen, onderwijl we Greenpeace-activisten tarten, maar we gaan door..
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4
..En hier een plaatje van het voornoemde mysterieuze dinges...
 
Ah, het dinges wat de koppeling op zijn plaats houdt Trouwens, als je het leuk vindt:



Ik vraag me af hoeveel je kan smeren totdat de boel niet meer loopt... Misschien leuk eens te proberen als vorm van protest.
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #6

Misschien leuk als T-shirt opdruk bij een MF-meeting..
 
Misschien leuk als T-shirt opdruk bij een MF-meeting..

Het was eerlijk gezegd meer bedoeld als topic header / start afbeelding die je wel eens vaker ziet. Als we T-Shirts gaan maken mag het wat mij betreft wel wat flauwer, met een knipoog naar een typische jawa-kwaal ofzo stinkerds

Oh en als die vraag serieus-serieus was:

Daar zit ie in ieder geval bij mij
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #9

oh, dan heb ik nu 3 verschillende koppelingen in 1...
 
oh, dan heb ik nu 3 verschillende koppelingen in 1...

Dat schiet niet op nee, als het enigzins helpt: dit is een 631-0 blok. Op het koppelingshuis staat bij mij helaas niks. Zal ik een foto voor je maken van alle onderdelen uit dit type koppeling?

Nouja, of je nou wilde of niet, hij lag toch al uitelkaar:
 
Laatst bewerkt:
..Mensen, ik heb nog een blue-style kont, koplampunit en tank over, evt ruilen tegen een gele duplo koplamp(maar ze schijnen er ook in H4 te zijn??) of een busje mengolie van de action..
 

Zeg, je primaire ketting is aan vervanging toe..
 


Ik mis de 'leuke' openingspost met een mooi jawa logo en foto's van de jawa's uit het topic
 
oh, dan heb ik nu 3 verschillende koppelingen in 1...

Je heb die koppeling inderdaad in verschillende modellen, deze kom je het meest tegen:


Volgens mij verschilt alleen de deksel (hier 1 geheel, bij jou met die losse cupjes). En de binnen-bus verschilt voor een 638 of 634 blok. En dan heb je nog die met 5 bouten die origineel in de 638 en nieuwer zitten.
 
Vandaag weer stukje gereden koppeling van de 634 doet het perfect!
Maar ik ben nog steeds niet tevreden over de afstelling van de carburateur. Vol gas en goed op toeren gaat hij als de brandweer maar daarvoor onder de 3000 rpm is er nauwelijks vermogen beschikbaar. Ook loopt hij niet goed stationair.
Voor de koppelings veertjes kreeg ik de tip om een grote poelietrekker te gebruiken. Dat kan heel handig zijn icm een buisje met een gleuf erin.
 
Laatst bewerkt:

Omdat je een extra gat in het filterhuis hebt gemaakt en een demperschot hebt verwijdert zul je zeker met de carburatie aan het werk moeten om 't weer goed te krijgen.
Als hij onderin slecht loopt kun je de naald eens wat hoger zetten, maar de jawa dempers zijn er juist op gemaakt om onderin meer vermogen te geven. Het karakter wat je omschrijft lijkt wel inherent aan je aanpassingen, en dat was toch de bedoeling?
 
Gaatje heb ik alweer dichtgeplakt.
Hij is inderdaad wel sneller geworden maar ik zou graag een rustiger loop hebben en meer bottompower....
 
Gaatje heb ik alweer dichtgeplakt.
Hij is inderdaad wel sneller geworden maar ik zou graag een rustiger loop hebben en meer bottompower....

Eerlijk gezegd heeft die van mij laag in de toeren ook niet zo'n power hoor, zowel met het standaard filter huis als met de powerfilter (serieus, dat filterhuis biedt ook 0,0 weerstand, kon zijn dat mijn luchtfilter over datum was maar zag er nog goed uit). Eenmaal middenin (ik heb geen tachometer) begint hij te trekken als een malle, maar ik mis geen power onderin ofzo, de powerband is alleen wel herkenbaar mid-high.
 
Het lager achter het 17 tandwiel is duidelijk kapot bij een knak kan ik het tandwiel zien bewegen
Niet goed dus nu maar onderdelen bestelen bij jaap
Het blok zal nu toch uit mekaar moeten
Hoop dat het andere blok er zo lang onder kan en het goed doet maar dat is een gok
Dat wordt dan de vuur doop voor mij en de 640 mooi dat er het forum is
 
Laatst bewerkt:
Het is een std. lager wat je ook bij de lokale lagerboer kan halen..
Ik raad je aan ook het lager aan de andere zijde te vervangen..
 
Als ik dan toch bezig ben, dat is gelijk een goede tip
En de olie keeringen zijn daar ook te krijgen? Of lagers met zo een kering in een
Moet ik voor lagers zijn bij brezan? het lagerhuis in koekang is er niet meer