Jawa mengsmering & Slivovic část šest

_O- Mooi ding he. Die auto vorig jaar gekocht voor 200 euro, aanhangertje is van een vriend die heeft er 25 euro voor betaald. Motor op de aanhanger voor 100 euro... :')
Ondertussen heel wat motorfietsen met die aanhanger vervoerd. *D

Het is inderdaad even wat meer power dan de jawa en een stuk zuiniger ook nog eens. Jawa blijft gewoon in mijn bezit hoor, vind het zonde om weg te doen.

Qua onderhoud valt deze japanner overigens heel erg mee. De techniek stamt uit de jaren 80 en er zit nauwelijks meer electronica in dan bij een jawa. :)

10171298_711032442252233_4894283951400504305_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor 100 euro is't een leuk ding.. via MP??
Gelukkig is het een rode.. die zijn het snelst..
Nu alleen nog een lederen catwoman pak.. 8-)
 
Via autoscout24. :) Maar wat je zegt voor het geld is het leuk. Ik zou er geen 750 euro voor betalen maar dat ga ik er wel voor krijgen. *D
 
...Ik wist niet dat er ook motoren werden aangeboden..
Die oude passat heeft nog een monopoint injectie..
onderhoud 'm goed, die blokken kunnen er veel km's draaien..
onderdelen zijn niet duur.. heb wel's de distributieriem van zo'n vervangen.. was voor weinig geld klaar..
 
Laatst bewerkt:
Rubbertje over datum?

Mooie fiets Soojo, zo wordt die van mij dus waarschijnlijk nooit. Enig idee waar je die spiegels vandaan hebt? Zien er praktisch uit :)
Jaren geleden bij Jaap H. gekocht. Tsjechische spiegels. Hij heeft er nog wel een paar liggen. Zeer binnenkort gaat hij weer naar een beurs in Tsjechië.
 
Ik bewonder je optimisme! Maar ik vrees dat je dat niet gaat lukken. Gewoon lekker op rijden!

Denk je? De momenteel goedkoopste op marktplaats staat voor 850, en die is paars. :P

Ah man, niet verkopen! een leuk reserve-motortje!
lager stuurtje op zetten en lekker rijden!

Was wel van plan om hem in elk geval van de zomer te houden maar misschien dat ik volgende week een cb-1 ophaal ook voor een prikkie. :9 Ook leuk speelgoed.

...Ik wist niet dat er ook motoren werden aangeboden..
Die oude passat heeft nog een monopoint injectie..
onderhoud 'm goed, die blokken kunnen er veel km's draaien..
onderdelen zijn niet duur.. heb wel's de distributieriem van zo'n vervangen.. was voor weinig geld klaar..

Yep, sinds een tijdje staan er ook motorfietsen.

En idd, super blok zit er in die passat. Is een heel fijne wagen en makkelijk zelf te onderhouden. :) Heb hem vorig jaar gekocht met 187.000 en er staat nu 204.000 op. :)
 
Laatst bewerkt:
:Z Morge...
Ik ga strax om half 11 naar Zeijen, de Horsepower-run (motoren voor 1920) hebben daar dan een pauze..
pepijn kom je ook kijken?
 
Vandaag de olie in de voorvork vervangen. Werd tijd. Hele klus, maar hij veert nu weer een stuk beter *O*
Hele klus?? Je hebt wel voor hetere vuren gestaan toch? Twee schroeven los per poot een om de olie eruit te laten en een om weer te vullen. Poe Poe :+
Maar goed er kan natuurlijk van alles tegen zitten!
 
Laatst bewerkt:
Deel 6 alweer! Ook ik ben van de partij! :)

full


Vorige week had ik panne met de Jawa. :( (Later kwam ik erachter dat m'n tank leeg was, nieuwe peut (en uiteraard olie!) erin en rijden. _O-

Bij de originele Jikov kraan is omlaag --> open, omhoog --> reserve, horizontaal --> dicht. toch? Ik heb hem nooit op reserve hoeven zetten, en toch was m'n tank leeg...
 
Handig een keer de benzine door de kraan in een opvang te laten lopen dan weet je waar je aan toe bent
Heb het pijpje ingekort bijna geen rezerve verbaast me dat er nog zoveel brandstof rechts in
Blijft staan bij stilstaand leeg laten lopen, weet niet wat er over blijft als je rijd

Af en toe de kraan uit de tank halen en goed schoon maken dat voorkomt verassing
Een kennis deed ook elk jaar de tank spoelen heb mij ook voorgenomen dar elk jaar ook te doen
Maar helaas komt daar weinig van ,wel doe ik de brandstof zo veel mogelijk via een zeef in de tank
Wat is het nut van dat alles dat je zeker weet dat de brandstof goed schoon is en de sproeier open blijft
 
Dat lees ik vaker tank leeg mijn tank staat altijd vol ga ik ver weg dan olie mee en 1L rezerve brandstof
Zijn er dan rijdrs die nooit in hun tank kijken van wat er nog in zit?
 
_O- Mooi ding he. Die auto vorig jaar gekocht voor 200 euro, aanhangertje is van een vriend die heeft er 25 euro voor betaald. Motor op de aanhanger voor 100 euro... :')
Ondertussen heel wat motorfietsen met die aanhanger vervoerd. *D

Het is inderdaad even wat meer power dan de jawa en een stuk zuiniger ook nog eens. Jawa blijft gewoon in mijn bezit hoor, vind het zonde om weg te doen.

Qua onderhoud valt deze japanner overigens heel erg mee. De techniek stamt uit de jaren 80 en er zit nauwelijks meer electronica in dan bij een jawa. :)

[afbeelding]


Wij zijn toch geen familie? Heb een Jawa 639 en een Suzuki GS500E. Voor beide wel wat meer betaald. De 639 destijds nieuw gekocht en inmiddels 23 jaar oud. De GS500E is ook van 1991. De 639 staat op dit moment elders gestald vanwege de beperkte ruimte in de garage en de nog te maken reparatie.
Ben persoonlijk heel content met de GS500E. Zoals geschreven van 1991, km-stand 52000, geen olieverbruik, benzineverbruik 1 op 24. Wordt gebruikt voor de langere ritten en ritten met duo.
Bij aanschaf, ±1997, delen van het frame en de achterbrug moeten lakken. Ome Suzuki heeft hier enigszins op bespaard. Verder de voorvering vervangen door WP. Dit kan ik iedere GS500E bezitter aanraden.
Buiten een vastzittende voorrem, doordat er te weinig mee gereden wordt, geen problemen gekend met deze motor.
Prima aankoop en veel plezier ermee gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Hele klus?? Je hebt wel voor hetere vuren gestaan toch? Twee schroeven los per poot een om de olie eruit te laten en een om weer te vullen. Poe Poe :+
Maar goed er kan natuurlijk van alles tegen zitten!

Olie eruit is simpel ja. Maar om die twee moeren aan de bovenkant eraf te draaien moest er toch eerst het een en ander gesloopt worden. Maar 't is geklaard. :Y
 
Dat lees ik vaker tank leeg mijn tank staat altijd vol ga ik ver weg dan olie mee en 1L rezerve brandstof
Zijn er dan rijdrs die nooit in hun tank kijken van wat er nog in zit?

Bovendien heb je nog een tweede reserve. Gewoon even de motor flink naar links laten hellen, zodat de benzine rechts in de tank in het linkerdeel belandt. Kun je nog weer een stukkie rijden.
En ja, altijd een jerrycan klaarstaan om bij te vullen voor vertrek, en olie mee voor noodgevallen :]
 
Was mijn eerste motor suzuki 500 gse veel plezier van gehad 2 dagen precies 364 km heb ik ermee gereden totdat een koekblikker mij van de snelweg veegde tijdens het oversteken .
Motor stuk en ik ook maar goed tien jaar later had ik weer zin om een motor te kopen en weer een gse 500 tijdens het proefrijden vond ik de zithouding niet helemaal meer mijn ding en na nog een proefrit op een yamaha diversion 600 voor deze gekozen en deze heb ik nog steeds.
Daarna zijn de Enfields en de jawa`s gekomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan