Jethelm VS. systeemhelm

Klopt Jenkins, de ganbare maten zijn overal al weg. Grrrrrrr,
Zaterdag gaat ik op jacht, kijk ik ook gelijk voor die Shark Evoline 3, maar
ook dit laken een pak. Zal allebei moeilijk worden.,, maar; moet je bij die schubert J1 die beugel telkens
los maken voordat je hem op z??????????
Wie weet dat, alvast bedankt, Ad
 
Hey Ad,

Ik maak de beugel sporadisch los al heeft het niets in zich om deze telkens te verwijderen. Mijn vrouw maakt hem wel los omdat haar oorversiering parten speelt bij het afzetten. Indien je de beugel verwijderd kan je deels met je hoofd naar voor komen waardoor de oortjes worden gespaard.
Ik had nog niet vermeld dat er veel plaats is voor brildragers en het zonnevizier van degelijke kwaliteit is. Persoonlijk vind ik de grootste troeven de goede verluchting, stilte voor een jethelm en het draagcomfort.

Met vriendelijke groeten,
Wilfried ;)
 
M Teun, thanks. Daar gaat ik ook nog even kijken (site).

Scootboy, dat is dan wel makkekijk. Want als ik em iedere keer los moet maken, dan vind ik het
aardig omslachtig worden.
Heb ook gelezen van J1 dragers, dat als je het vizier helemaal omhoog hebt,
je net tegen onderkant vizier kijkt. Dat je je hoofd iets omhoog moet doen.
wat is jouw mening hier over?
 
Hoi Bluethunder88,

Dat is inderdaad zo maar ik doe het vizier 2 klikken lager en dan heb je ook geen last van insecten die tegen je aan vliegen. Een grote, lees hoge zonnebril, kan wel bovenaan tegen de bekleding komen, maar dit had ik ook met mijn BMW-helm...
Het vizier iets laten zakken vind ik niet storend temeer dat er voldoende doorstroomverluchting is bovenaan je hoofd (indien de verluchting open staat uiteraard)...
 
Ok duidelijk. En ik draag toch nooit een zonnebril. Niet onder me helm dan.
Doet ik de zonnevizier wel naar beneden. en id, een beetje lucht doorstroming is wel lekker.
Thanks voor de info.
 
Hebbes, vanmorgen nieuwe helmet gekocht. Is de Shark evoline 3 century.
Matzwart met geel/oranje streepjes erop. Super aanbieding; 279 uuro. Overjarig denk, 2012 op vizier.
Zat toch lekkerder voor mij, dan de Schuberth J1.
Zit prima, Mooi designe en zit ook mooi/goed in elkaar. Maar ja, daar zijn ook de prijzen naar!
 
Kan wel kloppen want die van mij is van 2012 en toen istie uitgekomen.
En ja hij zit inderdaad heel goed op je ka... hoofd ;)
 
Hebbes, vanmorgen nieuwe helmet gekocht. Is de Shark evoline 3 century.
Matzwart met geel/oranje streepjes erop. Super aanbieding; 279 uuro. Overjarig denk, 2012 op vizier.
Zat toch lekkerder voor mij, dan de Schuberth J1.
Zit prima, Mooi designe en zit ook mooi/goed in elkaar. Maar ja, daar zijn ook de prijzen naar!
waar heb jij hem gekocht dan?
wil hem ook :9~
 
Dankje Orange Beast, ik hoop dat ik em nooit nodig hebt.

Ja Webengine, dat dacht ik al, maar dat maak toch niet uit, als ie maar nieuw is.
En hij zit ook lekker, als je nog wat haar hebt, haha.

M-Teun, ik heb em bij Hans van Wijk motoren gekocht. Het schijnt dat de nieuwere modellen
nog niet zo ver in prijs gezakt zijn, heb ik ontdekt.
Ik weet niet wat voor maat jij nodig hebt, maar bij, ik dacht Motorkleding store Uithoorn,
hebben ze nog een Evoline 3 "drop" !!!!! Drop slaat op de kleur.
Vragen ze 309 uuro voor!!!!! In de maat :M. Met een soort Azteken" doodshoofd erop.
Maar de maten kloppen niet!!!! Ik heb hoofd omtrek 55a56, en zou komen op maat S.
Maar nu heb ik maat L van de Shark, en dat is bij hunnie maat 59a60!!!!!! Van Nolan heb ik ook maat L.
Ik gaat slapen. Doei
 
Was abuis, De "drop" is matzwart met grijs en grote letters Shark over de helm.
En aan de zijkant; evoline. Kost 239 uuro bij Motorkleding Uithoorn. Maat M.
 
En ook bij Motorkleding Center Uithoorn; een Evoline 3 Century
in de kleur; zwart glans met geel!!!! Maat L. Kost; 249 uuro.
 
En ook bij Motorkleding Center Uithoorn; een Evoline 3 Century
in de kleur; zwart glans met geel!!!! Maat L. Kost; 249 uuro.
 
Ok M Teun, Hoop dat jij ook slaagd voor zo"n Shark.
Ik ben er heel blij mee, zeker voor dat geld. Topkwaliteit.
Heb altijd Nolans gedragen; N90,, en een N103 op dit moment.
Die Nolan houd ik voor de winter.
 
Ik rij al 25 jzar met een pothelm.

Een paar dagen geleden de mogelijkheid gehad om met een Roof Boxer te rijden.
Ik vond het in een woord verschrikkelijk.
Weer dat opgesloten gevoel dat ik met lessen had 30 jaar geleden.
Moest ik verplicht met zo'n ding oprijden zou ik denk ik stoppen met motorrijden.
 
Same here, ook een jethelm! Je gaat nu wel opmerkingen krijgen over kinnen en tanden etc. Het is voor mij een uitruil: passieve veiligheid (integraal of systeemhelm) tegen actieve veiligheid (jethelm). Daarmee bedoel ik dat een jethelm een beter zicht geeft en meer gevoel voor je snelheid terwijl een integraal je gezicht beter beschermd.
 
Dat is voor iedereen weer anders, gevoel, opsluiting, gewicht.
Als je maar happy bent met je pot, en lekker zit enz.
Daarom maken ze ook zoveel soorten en maten. Gelukkig.
 
Ik zie me in deze winterdagen niet rondrijden met een jethelm.
Gisteren nog een 380 km gereden op de autosnelweg met temperaturen rond de 3-6°C en af en toe wat regen. In die omstandigheden is een goeie helm wel heel belangrijk.
Met snelheden van 120-130 km/u GPS, in die omstandigheden, is de waterdichtheid ook belangrijk, ook de isolatie en de mooie aansluiting van het kinstuk. Met een goeie windstopper, kan je dan heel comfortabel rijden alsof je in een auto rijdt in dat weer. Zeker met ingewerkte speakers over bluetoothverbinding hoor ik dan zowel mijn GPS, muziek als telefoon.
Hetzelfde geldt trouwens voor de uitrusting waarmee je in de winter op de baan gaat.
Ik heb geen handvatverwarming of zetelverwarming en toch heb ik geen koude, door een goed 3-delig motorpak en een goed regenpak dat daarover wordt getrokken uit 1 stuk. Trouwens ook mijn goeie gortex winterhandschoenen blijven niet alleen warm, maar droog, omdat ik er grote zwarte latex-handsschoenen overtrek, die er voor zorgen dat alles mooi droog blijft, ook als je uren op de autosnelweg in de regen rijdt.
 
Klopt Old Scooterfan, ik rijd met deze dagen altijd met een fleece nek colletje, tot onder mijn neus.
Maar dat is ook goed aan te raden!!!!! Had em een dag vergeten vorige week met die vorst 's ochtends,
maar ik had een hele koude kaak!!!!
Nou rijd ik niet met de snelheden die jij rijd, maar ik kan mij goed voorstellen dat jij je zo goed inpakt.
ik heb ook geen handvat verwarming of thermo kleding. Alleen een gewatteerde werkbroek.
maar ik heb denk ik minder last van rijwind op de benen.
en ik moet een nieuw verhoogd scherm hebben, want dat lage ruitje met die MRA op z ruitje,
werkt voor geen meter. Te laag.
ik rijd met 3 vingerige handschoenen, kunnen de vingers lekker tegen elkaar schurken en elkaar
warm houden. Maar ik hoef maar 15 km binnendoor op een N weg.
Scheelt ook. Maar ik rijd zo lang mogelijk door.
 
Ik ben ook overstag gegaan, ik heb nu mijn jethelm vervangen door een modulaire helm. Vanwege de hoge ruit (type grootzeil) op mijn scoot heb ik eigenlijk genoeg aan een jethelm. Zelfs met deze temperaturen gaat dat goed. Ik wilde het ruime gezichtsveld van de jethelm niet kwijt maar toch iets meer bescherming. De Schuberth J1 is dan ideaal maar valt buiten mijn budget. Ik heb daarom de HJC IS-Multi gekocht. Een smalle kinbeugel (afneembaar) dus toch nog veel zicht. Fijne helm maar helaas ben ik nu een voordeel van de jethelm kwijt. Die besloeg namelijk eigenlijk nooit omdat er voldoende wind langs beide zijden van het vizier ging. Bij de IS-Multi blokkeert de kinbeugel de wind net voldoende om er voor te zorgen dat ie beslaat als de pest. Jammer want dat is een kwaaltje dat me in mijn hele motorperiode van 30 jaar al achtervolgt. Alleen een dubbel vizier (pinlock ed) helpt daar tegen. Ik kan dus gaan improviseren want er is geen standaard pinlock te krijgen voor de IS-Multi. Wordt een fogcity, een pinlock of gewoon de kinbeugel eraf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan