Jouw mooie vakantiekiekjes

Oh ok... Ik kan 'm wel ff weghalen als je wil. Of je haalt 'm uit de folder, dan staat ie hier ook niet meer... :)


maakt nie uit verder, maar meer dat het niet echt een motorfoto is ;).


als ik al die foto's zo zie krijg ik gelijk al weer zin om weer te gaan.
Nederland heeft echt te weinig mooie bochtige weggetjes.
of je moet er te ver voor rijden.
 
Laatst bewerkt:
maakt nie uit verder, maar meer dat het niet echt een motorfoto is ;).


als ik al die foto's zo zie krijg ik gelijk al weer zin om weer te gaan.
Nederland heeft echt te weinig mooie bochtige weggetjes.
of je moet er te ver voor rijden.

Hier in Noord Holland, Beemster etc., kan je genoeg bochten draaien tot je misselijk van je motor af valt.
 
Ook net weer terug van drie weekjes weg op de motor.

Centraal stond de Route des Grandes Alpes. Die begint bij het Meer van Genève en loopt door tot de zuidkust van Frankrijk. Om bij het beginpunt te komen, zijn we via het Nationalpark Eifel en het Zwarte Woud gegaan. Leuke opwarmertjes... ;)

In het Zwarte Woud nog over de B500 gereden, beter bekend als de Schwarzwaldhochstrasse. Daar hadden we helaas een beetje slecht weer...
Vakantie2008-4.JPG

Ook vonden we die weg tegenvallen. Het begin is leuk, maar verder vonden we er niet veel aan. De B48 door het Pfälzerwald bij Kaiserslautern vonden we bijvoorbeeld veel leuker. Ook nog een leuk weggetje gereden in Zuid-Duitsland, richting de camping in Lörrach. Heel rustig en heel bochtig...
Vakantie2008-5.JPG


Vanaf Lörrach via Zwitserland naar de Franse kant van het Meer van Genève gereden, naar Lugrin. En vanaf daar aan de Route des Grandes Alpes begonnen...
Vakantie2008-7.JPG


Mooie weggetjes met uitzichten op de bergen, bijvoorbeeld de Mont Blanc:
Vakantie2008-9.JPG


En natuurlijk bovenop de cols foto’s gemaakt bij de bordjes met de hoogtes, zoals het echte toeristen betaamt! ;) Alhoewel we er wel een paar hebben gemist...
Cormet de Roselend:
Vakantie2008-10.JPG

Col de l’Iseran (heel koud en hele harde wind):
Vakantie2008-12.JPG

Vakantie2008-11.JPG

Col du Galibier:
Vakantie2008-13.JPG

Vakantie2008-14.JPG

Col d’Izoard (heel mooi strak asfalt en lekkere bochten):
Vakantie2008-15.JPG

Col du Vars (daar waren we bijna overheen geschoten voordat we er erg in hadden):
Vakantie2008-16.JPG

Col de la Couillole (niet zo hoog, maar wel een lekker technisch en typisch Alpenweggetje naar de top. Smal, scherpe, onoverzichtelijke bochten en tunneltjes):
Vakantie2008-20.JPG


En natuurlijk mag de Col de la Bonette niet ontbreken. Met 2802 meter de hoogst begaanbare weg van Europa:
Vakantie2008-17.JPG

Vakantie2008-19.JPG

En het laatste stukje is retesteil... Maar bovenop is het fantastisch. Waar je ook kijkt, je ziet alleen maar bergen. En je hoort niets (afgezien van de andere toeristen)... De temperatuur viel ook op. We dachten dat het heel koud zou zijn, maar het was heerlijk aangenaam. 25 graden ofzo...
Vakantie2008-18.JPG


Het laatste stukje van de Route des Grandes Alpes hebben we niet gedaan, want we moesten op tijd in Marseille bij vrienden zijn. Dus via de Gorges du Verdon daarnaartoe gereden. Ook geen straf, getuige dit bordje...
Vakantie2008-21.JPG

Lekker sturen, alleen jammer van de Franse toeristen. Die zetten gewoon midden in de bocht de auto stil om op het gemakje foto’s te maken!

Na een aantal rustdagen in de buurt van Marseille weer terug naar Nederland. Maar zoveel mogelijk over mooie wegen uiteraard! Bijvoorbeeld via de Mont Ventoux. Absurd, zo’n kale puist tussen begroeide bergtoppen... En koud bovenop!
Vakantie2008-24.JPG

Vakantie2008-25.JPG


Snel door via de Gorges de l’Ardeche (lekker 40 kilometer slingeren)
Vakantie2008-26.JPG

Vakantie2008-27.JPG

naar Puy de Dôme.
Vakantie2008-28.JPG

Beetje jammer dat die in een wolk lag, dus het uitzicht viel een beetje tegen...
Vakantie2008-29.JPG


De laatste dag nog even de Route des Crêtes gereden, over de toppen van de Vogezen:
Vakantie2008-30.JPG

Vakantie2008-31.JPG

Vakantie2008-32.JPG

Vakantie2008-33.JPG

De Vogezen betekent lekker sturen over redelijk goede wegen door mooie, dichte bossen. En veel zwaaien, want het stikt er van de motorrijders... En vanaf de Vogezen in één ruk over de snelweg naar huis.

En ik heb nu alweer zin in de volgende vakantie! Waarschijnlijk in september nog maar eens dunnetjes overdoen in een weekendje ofzo... ;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn weer mooie piccies Marcel.

De Mt. Ventoux heb ik vorige week ook nog op gestaan, lekker fris met die harde wind en 14 graden (beneden 30+)
 
Even een leuk plaatje vanuit Bali waar ik 1,5 week een op een 200 cc voor 3,5 euro per dag huurde
full
 
Voordat we naar Surfersparadise reden moest er eerst nog even getankt worden. Eén liter is iets van 10 eurocent als ik me niet vergis.
full
 
Twee vrienden verbleven langer bij familie op een ander eiland (Flores). Omdat ik het na twee weken wel gezien had op Flores vloog ik terug naar Bali nadat ik eerst wat mensen extra geld had betaald. In mijn hotel op Bali ontmoette ik een Indier, een siks, die ook wat van het zuidelijke deel van het eiland wilde zien. Hij met populaire tulband, baard en zonnebril vraagt de weg naar een tempel aan een ijsverkoper die er helemaal niks van begrijpt.
full
 
na de tempel surfers paradise, en de foto zegt genoeg denk ik. Deze dame kwam uit Italie waar uiteraard de mooiste vrouwen vandaan komen.
full
 
Wat niet mag ontbreken op een vakantie is het nachtleven. Omdat de Indier op een lichte scooter (110CC) reed namen we mijn motortje om naar de clubs te gaan. Onderweg werden we regelmatig aangehouden door (corrupte) politieagenten omdat de indier geen helm droeg. Maar als je uit geloofsvertuiging iets op je hoofd draagt is een helm niet verplicht. Dus zijn tulband diende als valhelm en konde we rustig doorrijden.
full
 
De volgende dag vroeg op richting Nusa Dua, nadat we aan een parachute achter een speedboot hadden gehangen even een kleine snack genomen. Eerst wijs je aan welke vis je wilt eten die vervolgens op de BBQ gaat.
full
 
Nadat de Indier was vertrokken kwamen mijn vrienden terug. Uiteraard gingen we niet aan de snitzels
full
 
Op de laatste dag nog door wat kampongs heen gereden had ik het dan toch eindelik gevonden. Voor de visliefhebber dit is naast het vliedveld den pasar. Deze trip heb ik gemaakt in 2007 van half augustus tot half september. Alleen op Bali heb ik een motor gehuurd het eerste deel op Flores hadden we een jeep met chauffeur.
full
 
Omdat het zondag is en mijn motor helaas bij de dealer staat voor een rammeltje in de motor ga ik even verder met de trip van afgelopen zomer in Slovenie en Italie. Omdat ik een XT heb rij ik er op een andere wijze naar toe.
full
 
gelukkig was de elegante Italiaanse dame bij de receptie zo vriendelijk dat ik mijn speelgoed in de parkeergarage kwijt kon.
full
 
Vergat ik even te vertellen na Slovenie reden we door richting Venetie. Omdat ik bang was mijn motor beschadigd terug te vinden parkeerde ik deze maar niet hiertussen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan