Jouw motor,Jou band

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
Welke motor heb je...

op welke banden staat hij nu..gewoon 1(één)merk noemen.

en waarom(bevalt het)?..kom nou niet met ik rij met x om dat y kut is,dus geen andere merken af zeiken.

Ik rij CB600S.
Bridgestone,Omdat die er standaard om zit,rijd lekker.
 
Laatst bewerkt:
Ook niet waar dus, heb zelf ook tegenwoordig een 180, en hoe verklaar jij, als er geen verschil is, het verschil in gedrag.
Omtrek is gelijk, dus hoogte is gelijk, band is smaller, 180 ipv 190, dus breedte is minder, omtrek blijft gelijk zeg je, dus moet hoogte wel zijn toe genomen, toch???

Tevsn hebben een vriend van mij en ik beide een R1, hij een 190, ik een 180, zelfde banden, even oud, en je ziet verschil, meerdere mensen hebben staan kijken, en zeggen hetzelfde.

R1maniac, we gaan wel banden vergelijken bij Brendan.

Doen we, gaat anders een heel lange discussie worden ;)

'k heb nog wel wat theorien maar, 't praat wat makkelijker met bier en barbeque :9 :9~

Etienne
 
Laatst bewerkt:
R1 met BT012 SS voor en BT010 achter. Had eerst 2 x BT010 en dat beviel prima met mijn rijstijl. Nu heb ik helaas een flinke trilling in mijn stuur. Ik ben in overleg met de Motoport en Bridgestone. Schijnt dat de BT012 SS nog lichter is en minder koordlagen heeft.

Als iemand anders mij meer kan vertellen dan graag. '(

Robert
 
Er is hier al een hele discussie over geweest, maar wat jij zegt klopt niet.
Er zit wel degelijk verschil tussen.Ook niet waar dus, heb zelf ook tegenwoordig een 180, en hoe verklaar jij, als er geen verschil is, het verschil in gedrag.
Omtrek is gelijk, dus hoogte is gelijk, band is smaller, 180 ipv 190, dus breedte is minder, omtrek blijft gelijk zeg je, dus moet hoogte wel zijn toe genomen, toch???

Tevsn hebben een vriend van mij en ik beide een R1, hij een 190, ik een 180, zelfde banden, even oud, en je ziet verschil, meerdere mensen hebben staan kijken, en zeggen hetzelfde.

R1maniac, we gaan wel banden vergelijken bij Brendan.

Omtrek van het wiel inclusief de band! Dus de omtrek in lijn met de hartlijk van de motor, niet de breedteomtrek van de band.
 
R1 met BT012 SS voor en BT010 achter. Had eerst 2 x BT010 en dat beviel prima met mijn rijstijl. Nu heb ik helaas een flinke trilling in mijn stuur. Ik ben in overleg met de Motoport en Bridgestone. Schijnt dat de BT012 SS nog lichter is en minder koordlagen heeft.

Als iemand anders mij meer kan vertellen dan graag. '(

Robert

Ik heb deze combinatie ook op mijn R1, geen last van trillingen, eeh nu wel maar dat komt omdat mijn 010 achterband veel te heed is geworden |( en is gaan vervormen komt dus nu ook een 012ss
 
Kawa zxr 400 ,
voor:mz1 120/70-17
achter:Bt-96 160/60-17
De voorband is glimrand vrij , achter nog een cm.
Achterband zit nu op 5000 km , en is aan vervanging toe.Voor gooi ik er ook af.
Er komen of BT-90's op , of BT-92.
 
Motor : Suzuki Gs500E
Banden : Bridgestone Battlax BT45 ( al 2 sets )
Voorheen : Michelin Macadam
Reden voor Bridgestone : Michelin durfde ik nog niet met 10 km/h een bocht te nemen wat een dweil om mee te rijden.

nieuwe motor : Suzuki RF600R
Banden : Bridgestone Battlax BT020
 
TRX werd standaard met Macadams geleverd.

Vorige eigenaar heeft deze bandenkeuze maar aangehouden. Volgende zomer maar
BT020 er onder denk ik..

Heb nog geen idee hoe een ander type band zal voelen op deze fiets; met mijn rijstijl heb ik (nog) weinig last gehad van de macadam's als het droog is...

Door de regen rijden is echter een drama met de Michelin's ......

gr,

Lars
 
Mijn Yamaha YZF 600 r Thundercat ligt op Pirelli Dragon Evo's.
Is een goede band die lekker plakt, slijt daarentegen wel snel maar liever wat
meer euro's aan banden dan achteraf op mn plaat gaan omdat de grip ontbreekt.
:]
 
mijn moto rolt achter op bt10tjes als ie niet in de lucht hangt en voor licht er een pirelli corsatje evo op dacht ik.

heb mijn bttje nog niet kunnen testen door het klote weer de laatste tijd.
Ben met regen ook een heeele voorzichtige rijder, ook al weet ik dat je nog best wel ver kunt gaan als je het maar beheerst doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan