Er staat nog meer in de test: met constant 130 is de batterij al na 65 km leeg. Rustig rijdend over secundaire wegen is de batterij na 135 km leeg. Dat ding is volledig nutteloos.
Dan koop ik die ook niet, bedankt voor de tip.
Er wordt in de test gesteld dat de geladen 13,2 kWh te vergelijken is met 1,6 liter benzine. Vanwege de hogere werkingsgraad van een elektromotor wordt dit omgerekend naar 3,9 liter benzine. Wie zou er een motor met meer dan 100 pk kopen als die een benzinetank had van slechts 3,9 liter? En dan duurt het tanken van die 3,9 liter ook nog 2 tot 4 uur???
De Deutsche Gründlichkeit van deze test brengt een unconvenient truth aan het licht.
Je hoeft geen artikel te interpreteren, lezen is voldoende. Bij "Motorrad" wordt grondiger getest dan bij andere testers. Ik vind het ontkennen van de feiten door "fans" kwalijk.Ik ben erg benieuwd hoe (in welke volgorde en in hoeverre ze de accu daadwerkelijk leeg hebben gereden bij de laatste twee tests) deze tests zijn uitgevoerd.
Alsmede wat voor een invloed dat heeft gehad op de resultaten. Daar staat in het artikel namelijk niets over genoemd en het creëert voor sommige mensen (zoals jij) ruimte om te roepen dat de motor nutteloos is.
Nadat je twee keer in een aantal minuten de accu hebt leeggetrokken geloof ik best dat de boordcomputer je rijstijl meeneemt bij de inschatting van de range.
Maar goed, artikelen op je eigen manier interpreteren en daar je mening over roepen is natuurlijk gemakkelijker dan nadenken.
En daar geef ik je geen ongelijk in, doe vooral waar jij jezelf prettig bij voelt
Je hoeft geen artikel te interpreteren, lezen is voldoende. Bij "Motorrad" wordt grondiger getest dan bij andere testers. Ik vind het ontkennen van de feiten door "fans" kwalijk.
Ik neem aan de meeste rijders hier thuis in het stopcontact laden en geen laadpaal geplaatst hebben? (zeker wanneer je geen elek auto hebt is het niet echt nodig)
Naaah, dat is wel heel kort door de bocht. Ik heb nog een 125 tweetakt en die is met 100 km aan tanken toe. Dus het is maar net waar je voor kiest.Er staat nog meer in de test: met constant 130 is de batterij al na 65 km leeg. Rustig rijdend over secundaire wegen is de batterij na 135 km leeg. Dat ding is volledig nutteloos.
De Ego heeft de beste luchtweerstand van het stel, met de nieuwe accu zou je zomaar 20 min 200 km/h kunnen rijden.Naaah, dat is wel heel kort door de bocht. Ik heb nog een 125 tweetakt en die is met 100 km aan tanken toe. Dus het is maar net waar je voor kiest.
We gaan het beleven, ik ben razend benieuwd hoever ik ga komen met mijn Ego. Maar een echte veelrijder ben ik toch niet, dus ik vermoed dat ik er wel mee kan leven. :-)
De Ego heeft de beste luchtweerstand van het stel, met de nieuwe accu zou je zomaar 20 min 200 km/h kunnen rijden.
Om vervuiling te voorkomen heb ik hierop gereageerd in een ander topic.Je hoeft geen artikel te interpreteren, lezen is voldoende. Bij "Motorrad" wordt grondiger getest dan bij andere testers. Ik vind het ontkennen van de feiten door "fans" kwalijk.
Ik had niet anders verwacht en dit ook zo ingeschat.Er staat nog meer in de test: met constant 130 is de batterij al na 65 km leeg. Rustig rijdend over secundaire wegen is de batterij na 135 km leeg. Dat ding is volledig nutteloos.
Dat een motor voor zulke doeleinden wordt gebruikt valt buiten mijn bevattingsvermogen.Ik had niet anders verwacht en dit ook zo ingeschat.
Maar waarom is hij dan nutteloos?
Vandaag drie afspraken die ik met 65..80 km had kunnen doen. Bij de laatste laden en terug. Safe and sound.
Mijn vriendin heeft een 22 kWh Renault Zoë die (net van de lader gehaald) in de winter maar 117 kilometer op een accu kan rijden (zomer 145 kilometer).Dat een motor voor zulke doeleinden wordt gebruikt valt buiten mijn bevattingsvermogen.
Ik heb wel een EV, van het merk Gazelle.Mijn vriendin heeft een 22 kWh Renault Zoë die (net van de lader gehaald) in de winter maar 117 kilometer op een accu kan rijden (zomer 145 kilometer).
Het woon~werk verkeer is 80 kilometer per dag, maar ze moet ook regelmatig naar het hoofdkantoor, en dat is 85 kilometer enkele reis. Dus ter plaatste laden en dan vergaderen.
Dat zou ik met een Energica Ego ook graag willen doen (maar dan aanschaf +/- €18.000).
Ik mik maar op de Kymco RevoNEX, die gaat pas in echte massaproductie schat ik in ..pas 2021 ..
Mifa en Giant hier.Ik heb wel een EV, van het merk Gazelle.
Vast, maar ik heb geen nieuwe.....De Ego heeft de beste luchtweerstand van het stel, met de nieuwe accu zou je zomaar 20 min 200 km/h kunnen rijden.
troost je dan maar met het feit dat de motor van de Ego niet te oververhitten isVast, maar ik heb geen nieuwe.....
Mijn vriendin heeft een 22 kWh Renault Zoë die (net van de lader gehaald) in de winter maar 117 kilometer op een accu kan rijden (zomer 145 kilometer).
Het woon~werk verkeer is 80 kilometer per dag, maar ze moet ook regelmatig naar het hoofdkantoor, en dat is 85 kilometer enkele reis. Dus ter plaatste laden en dan vergaderen.
Dat zou ik met een Energica Ego ook graag willen doen (maar dan aanschaf +/- €18.000).