Jullie advies graag! GSX 600 F?

zaag

Rookie
18 jun 2004
14
0
Enschede
ik zit er aan te denken om als eerste motor ( bijna mijn rose papiertje) een suzuki gsx 600 f te kopen. Die maximaal 2000 euro mag kosten (namelijk nog student).
wat vinden jullie van deze motor en hebben jullie anders nog alternatieven in deze prijsklasse? en dingen om op te letten bij het kopen misschien.
ik wil wel veel en lang gaan rijden, vakantie e.d..
dus graag zou ik jullie advies willen hebben

alvast bedankt
 
Ik heb 2 jaar op een '96 gsx f gereden. Is prima bevallen. Hij loopt best zuinig en is zeer comfortabel op lange afstanden. Ik ben er mee naar Croatië op vakantie geweest en dat is zeer goed bevallen.
Het enigste probleem dat ik er mee gehad heb, is dat de versnellingsbak een keer is vastgelopen. Eerst begon hij zeer zwaar te schakelen en daarna zat hij vast in de 2e versnelling. Dit was een dure reparatie maar ook het eerste en laatste probleem dat ik er mee gehad heb totdat hij werd gestolen ;(
Ik denk dat je er veel plezier mee gaat hebben :]
 
Moet je toch ff zeggen wat dat gekost heeft Stinger. Calculeer ik dat in m'n budget...
 
GSX 600F is een super motor om mee te beginnen! Ik heb er ook 1/2 jaar mee gereden.
Motor heeft redelijk wat vermogen. Is ook goed te rijden met duopassagier of bagage. Is ook goed sportief te berijden, klaverblad enzo.
Ander voordeel is dat de prijzen idd vrij laag liggen. Voor €2000 moet je denk ik al wel een 1992'er hebben met niet gruwelijk veel km-ers. Ik neem aan dat je hem particulier wilt kopen?
 
ik heb het nieuwe model, (bouwjaar 99)voor mij is het ook mijn eerste motor en ik kan hem je zeker aanraden. Het is heerlijk rijden, je kan er goed mee stukjes toeren, een passagier is ook goed mee te nemen. En voor mij ook belangrijk het sportieve werk doet ie ook erg leuk. kortom een erg fijne motor :]
 
Ik heb in '91 een GSX600F gekocht, en die heb ik 5 jaar later met 117.000km op de teller ingeruild voor mijn Bandit 1200.
Met die 600 heb ik nooit problemen gehad, en met mijn Bandit na 126.000km ook nog altijd niet :]
 
De GSX600F is een goede motor. zelf rijd ik er al 2 jaar op en geniet nog steeds.

Pro's: goed blok, weinig onderhoud, sport en tour capaciteiten.
Con's: spaghetti frame bij hogere snelheden (180)

MIjn F heeft me nog geen een keer laten staan.

Mijn F:
Fotos en filmpjes

Je kunt er meer uit halen dan je denkt, ligt grotendeels aan je rijstijl. :+
 
Rijd nu 1,5 jaar en 20000km met een 600 F. En hij bevalt prima. De choke verreist wat ervaring en mm werk, maar die kan er binnen 100 meter af.

Het spagettie frame van Speedy bemerk ik ook, wel in mindere mate gezien mijn minder "extreme" rijstijl. Maar in lange bochten in de rijksweg lijkt het af en toe idd of de fiets een beetje vervormd.

Het enige "probleem" wat ik de laatste tijd heb is dat me voorband eerder opgeeft dan achter. Voor geen schaamrand meer over, en rullen op de helft van de band. En achter rechts nog 3/4 mm en links sinds zaterdag niets. Ben al met de bandenspanning aan het spelen geweest maar 2,3/2,9 die opgegeven wordt blijft het beste werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan