K™ 690 Sm© deel 4, hij gaat hard!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ooit gelezen dat er andere materialen gebruikt worden waardoor de onderhoudsintervallen verlengt konden worden.
Ga dus niet om de 10k olie wisselen met een '08 model ;)

Waarom zou een slipperclutch voor meer slijtage aan de bak zorgen?

Ik wissel zelfs met mijn smc-r '12 om de 3000km (6000km alle filters erbij).
Wrm 1,5 liter x 25 eurie's vs een kapotte motor paar duizend euries ;)
Dezelfde rede dat ik NOOIT bezuinig op olie/onderhoud.
 
Ik wissel zelfs met mijn smc-r '12 om de 3000km (6000km alle filters erbij).
Wrm 1,5 liter x 25 eurie's vs een kapotte motor paar duizend euries ;)
Dezelfde rede dat ik NOOIT bezuinig op olie/onderhoud.
Hoe kom je bij die 3000km? Je service interval is om de 10.000, als je dan om de 5000 alleen een olie wissel doet zie ik de logica er nog wel van in, maar 3000?
 
Zo, afgezien van een setje nieuwe banden heb ik ook maar gelijk een setje velgen gekocht. Ja ja, ik weet het. Het blijft natuurlijk altijd de discussie wel of geen spaken, maar na wat filmpjes op you tube te hebben gekeken (wat men daar allemaal met een Duke doet) ben ik er van overtuigd dat bij mij die dingen wel heel blijven. En ik heb de spaakwielen niet weggegooid, dus er kan gewoon gewisseld worden.

Veel goede tips van Joey gehad. Dus na goed huiswerk ben ik er in geslaagd een setje Duke wielen te bemachtigen.

full


Gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en ik heb ze gisteren nacht natuurlijk gelijk op de motor gezet ;)

full


gr, Look
 
Ziet er wel dik uit.

Waarom staat je standaard nou op een stukkie hout?
Bang dat ie vies wordt? :+

_O- Ja, anders komer er krassen op de onderkant :+

T'is om de motor wat rechter op te krijgen. Staat mooier op de foto.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Ik wissel zelfs met mijn smc-r '12 om de 3000km (6000km alle filters erbij).
Wrm 1,5 liter x 25 eurie's vs een kapotte motor paar duizend euries ;)
Dezelfde rede dat ik NOOIT bezuinig op olie/onderhoud.

Is de olie tegenwoordig zon slecht... :?
Daarbij vul ik iets van 300ml per 1000km bij, dat is bijna een liter
op 3000km.
 
Laatst bewerkt:
~
Zo, afgezien van een setje nieuwe banden heb ik ook maar gelijk een setje velgen gekocht. Ja ja, ik weet het. Het blijft natuurlijk altijd de discussie wel of geen spaken, maar na wat filmpjes op you tube te hebben gekeken (wat men daar allemaal met een Duke doet) ben ik er van overtuigd dat bij mij die dingen wel heel blijven. En ik heb de spaakwielen niet weggegooid, dus er kan gewoon gewisseld worden.

Veel goede tips van Joey gehad. Dus na goed huiswerk ben ik er in geslaagd een setje Duke wielen te bemachtigen.

[afbeelding]

Nice look! Precies wat ik Vd winter van plan ben *D
Weet nog niet of ik ook 5 Spaaks neem, of die Joey heeft :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder wanneer er geen gas gegeven word, want dan word de kettingspanner minder bekrachtigd. Maar ik had al eens gelezen dat er bij een tikkend geluid eerder niets aan de hand is. ;)

Van mij geeft ook een tikkend geluid, alleen onder de 4000rpm. Daarboven is het weg. Mogelijk laat ik hier bij de volgende beurt naar kijken, maar hij rijdt super. Maak me geen zorgen. Had ik met de blade ook...
 
Is een anti-hop koppeling geen slipper clutch, ja daar zit verschil in.

Met pof bedoelde ik misschien de voering vd platen en slijtage van de bak door de slipper maar die heeftie dus niet.
Kan je mij het verschil uitleggen tussen anti-hop en slipper?
Ik dacht dat een slipper als die door het wiel wordt aangedreven de koppelingsveren induuwt en zo een soort lossing van de platen crieert, dit natuurlijk bij terugschakelen anders zou je geen motorrem meer hebben. Dat was mijn visie hehe :$
Anti-hop zie je tegenwoordig vaker standaard?
 
~roel-79 schreef op 10 september 2013 @ 17:40
Nice look! Precies wat ik Vd winter van plan ben *D
Weet nog niet of ik ook 5 Spaaks neem, of die Joey heeft :P


Ja, Die van Joey vind ik ook super. Als ik deze niet was tegen gekomen hadden het waarschijnlijk die van het 2013 model geworden.

Heren, bedankt voor de reacties. Ik ben het wel met sommigen van jullie eens. In dit soort motoren hoort eigenlijk een wiel met spaken. Maar aan de andere kant vind ik het leuk om er zo een beetje mee te klooien. En zoals ik al eerder schreef; ik heb de Spaakwielen niet weggegooid. Ik kan dus gewoon weer een keer wisselen. Misschien zet ik er wel een setje circuit banden op en ga er een keer met de SMC circuit rijden.

wel vind ik de KTM spaakwielen niet zo super denderend er uit zien. Een setje Haan Wheels doet het al een stuk beter. Dat is ook wel een beetje de reden dat ik voor andere velgen ben gegaan. Dit soort velgen vind ik ook niet verkeerd.

full


Maar voorlopig eerst maar eens een tijdje op deze rond karren.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan