Onderweg naar het EGT kwam ik erachter dat mijn linker koffer de achterband én het ventiel raakte. Gevolg; een groot gat in de koffer en een half afgescheurd ventiel. Onderweg het reservewiel gemonteerd.
We kwamen er toen achter dat de uitlaat behoorlijk in de weg zat. Zowel om de wielbouten te bereiken als om het wiel eruit te nemen.
Ik dacht, zal de uitlaat even inkorten...
Op de gok afgezaagd, net achter de voetsteun. Dan kom je erachter dat er in een K-demper eigenlijk 2 dempers zitten. De achterste ligt nu in de oud ijzerbak.
Het originele uiteinde/achterplaat heb ik in de resterende uitlaat gelast. Gaf een goed bereikbaar wiel, maar een behoorlijk heftige sound
Op een vorige K heb ik ooit een Supertrapp demper gehad, met van die plaatjes en dat werkte prima. Dus zoiets gemaakt van een stapel alu schotjes uit een ladekast. Ik ben er wel tevreden over, klinkt wat ruiger dan een standaard K, maar zeer zeker niet asociaal.
Verder had ik een voorspatbord bestaand uit 2 brokstukken van een kunststof aanhanger spatbord, daar zit nu een andere op. Van een aanhanger. Jaja, dat van Kwastert is mooier, maar met hars werken is niet voor mij weggelegd. Misschien gaat hij ze eens verkopen, dan hoor ik het graag