- 28 jul 2014
- 2.034
- 770
- Onderwerp starter
-
- #101
Dat is het probleem niet. Vlissingers kunnen van nature geen stukje staal kopen. Dat werd generaties lang "geregeld' op de werf.
alleen die bollen onderaan je hulp raam vind ik niks heb er zelf slechte ervaring mee
kwamen steeds los maar dat is mijn ervaring er mee er rijden er duizenden rond dus zal wel aan mij gelegen hebben
Koop een nieuwe startkoppeling. Zo'n gebruikte gaat ook slippen.
Hoe kan die switch de boel nu bedonderen? Je kan de stekker van dat ding afhalen, dan loopt hij nog.De K draait, en nog naar tevredenheid ook. Heel veel (bruikbare)info gekregen op het bmwk forum. Uiteindelijk bleek de throttle position sensor de boel te bedonderen.
Nu ik weet dat ie mooi draait, meteen olie+filter ververst en het gelakte zijspan hulpframe gemonteerd :-)
Vd week komen de bandjes voor de smart velgen binnen, dan kan ik hem op hoogte stellen en kan ik verder.
De startkoppeling heb ik helemaal uit elkaar gehaald en ultrasoon gereinigd. Hoop bruine aanslag erop, naderhand was ie als nieuw. Dus dat ga ik gewoon proberen, geeft ie weer storingen, komt er een ander.
Vanmorgen de versnellingsbak er weer achter gezet en dus kon ik verder met het hulpframe.
Voorste bovenste punt vastgelast, verbinding (demontabel) naar linker kant van het blok gemaakt en er een schoor in gezet.
[afbeelding]
[afbeelding]
En zo ligt het afgelast;
[afbeelding]
Nu ik de foto's zie, zie ik dat er nog een schoor vanaf de achterste kogel naar de plaat die onder versnellingsbak zit moet. Mooi voor morgen, daarna schilderen en klaar :-)
Mooi frame! Bij mijn K1100 is er een extra gat in de plaat die op je middenbok-positie is vastgeschroefd, zodat je de olie kunt verversen zonder het frame eraf te halen...
Ik had hem op den duur lopend, maar heel hoog stationair. Tegen de 2000rpm. Grondplaat van die switch bleek krom. Bij het aandraaien van de schroeven, kwam er blijkbaar spanning op de as. Het niet willen starten zal gelegen hebben aan dat de vorige eigenaar overal aan geschroefd heeft om hem beter te krijgen.
Nu zit de switch met 2 ringetjes achter de oortjes erop en heb ik hem helemaal vanaf het begin synch gezet. Eerst de geborgde schroeven (was ook aan gedraaid) en daarna de messing bypass schroeven.
Start koud nu ook goed, loopt netjes.
Old K's never die.