K100RS 16v of K1100RS ?

Patweb

MF veteraan
3 feb 2007
1.167
2
Ridderkerk
Goede avond allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma :)
Ik wil graag een BMW K100RS kopen.
Nu heb ik hier gelezen dat als je dat doet je een 16v moet kopen liefst zonder ABS.

Nu kan ik kiezen

* een K100RS 16v kopen
Kleur wit/rood
137.000 km op de teller en heeft net een beurt gehad.
bouwjaar 1990

of

*een K1100RS
De kmstand nu is 144945.
Bouwjaar 1992
De kleur is Mysticrood.
Alle grote zaken zijn vervangen.

Enkele eigenschappen:

* ABS
* Handvatverwarming
* Alarmlichten
* Runninglights
* Voltmeter en brandstofmeter in de kuip
* Gereedschapset
* Originele handleiding
* Touringkofferset
* Uitgebreide historie aantoonbaar dmv rekeningen
* Koppeling en keerring vernieuwd
* Schijven vernieuwd
* Etc

Wat voor raad kunnen jullie mij geven?
Wat is het wijsheid om aan te schaffen voor woon/werk verkeer?
Ik hoor graag van jullie.
Met vr.gr.,
Patrick
 
woon/werk ??

als het meer dan 50km is koop dan de K1100

is het minder dan 50km koop dan een 250cc scooter.

betere raad kan ik je niet geven.

voor de duidelijkheid.. ik rijdt een K100rt.. en de korte afstand doe ik met een scootertje
 
@ Patweb,

Ik zou voor de 1100 gaan. Ik heb allebei de modellen gehad en de 1100 rijdt fijner door meer koppel en loopt soepeler/gemakkelijker motorisch gezien. Met zijn volle kuip is de 1100 ook mooier afgewerkt en beter voor de weersbescherming.

Groet Vlegel
 
Goede avond allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma :)
Ik wil graag een BMW K100RS kopen.
Nu heb ik hier gelezen dat als je dat doet je een 16v moet kopen liefst zonder ABS.

Nu kan ik kiezen

* een K100RS 16v kopen
Kleur wit/rood
137.000 km op de teller en heeft net een beurt gehad.
bouwjaar 1990

of

*een K1100RS
De kmstand nu is 144945.
Bouwjaar 1992
De kleur is Mysticrood.
Alle grote zaken zijn vervangen.

Enkele eigenschappen:

* ABS
* Handvatverwarming
* Alarmlichten
* Runninglights
* Voltmeter en brandstofmeter in de kuip
* Gereedschapset
* Originele handleiding
* Touringkofferset
* Uitgebreide historie aantoonbaar dmv rekeningen
* Koppeling en keerring vernieuwd
* Schijven vernieuwd
* Etc

Wat voor raad kunnen jullie mij geven?
Wat is het wijsheid om aan te schaffen voor woon/werk verkeer?
Ik hoor graag van jullie.
Met vr.gr.,
Patrick

Een K100RS is er enkel maar met 16 kleppen (de andere hebben er 8) en de K1100 is er nooit in 8 kleps uitvoering geweest. Beiden hebben dus 16 kleppen.

Als ze beiden even duur zijn zou ik de K1100RS kopen. De kilometerstand is normaal en vooral schijven en koppeling zijn best dure grapjes.. Die heb je dan maar vast gehad.
Bovendien is een K1100 een doorontwikkeling van de K100 en per definitie dan ook beter uitgewerkt.
ABS is volgens mij dan ook van type 2 en dus een stuk beter dan type 1..
 
de motor die jij wilt kopen..die k1100rs op marktplaatss voor 2150/1950 op www.bmwk.nl ken ik niet maar wel vaker gezien.

ik heb beide modellen veel gereden en kan je goed van advies voorzien.

nadeel is de zeeeer hoge km stand.

als ik jou was zou ik iets doorsparen en gaan voor deze!

http://link.marktplaats.nl/348142061

2e eigenaar..alle boekjes er bij..erg netjes om te zien (heb zelf overwogen om hem te kopen maar blijf nog even bij mijn k100rs16v.

hij wou toen zakken tot 3000...een zeer lage prijs..het is het laaste model met abs 2..

de km stand is lager..en dat zorgt er voor dat je hem ook beter verkoopt.


Kreeg toen een erg betrouwbaar beeld van die verkoper.

ken je de bmw klubzuid? zo niet..dan daar gelijk even lid worden. regelmatig sleuteldagen en toerritten. kost niks..

www.klubzuid.nl

mocht je meer willen weten, dan stuur maar een pm. Bellen mag ook, dan kan ik je nog een hoop tips geven voor aanschaf....en waar je op moet letten.


Groeten, Job
 
woon/werk ??

als het meer dan 50km is koop dan de K1100

is het minder dan 50km koop dan een 250cc scooter.

betere raad kan ik je niet geven.

voor de duidelijkheid.. ik rijdt een K100rt.. en de korte afstand doe ik met een scootertje

Als je onderscheid zou hebben gemaakt tussen max. 5 km afstand (ff de stad in om boodschappen (lees bier halen)) of meer en in verband daarmee dan kiezen tussen 50 cc scootertje of een motorfiets zou ik het met je eens zijn geweest maar dat is niet de vraag van hem/haar.

Waarom zou je voor meer dan bv 10 km (er van uitgaand dat je dan op de snelweg gaat rijden) afstand niet met een K100 rijden? Is toch veel sneller en leuker dan een 250 CC scooter? Ook als je in die rit al files tegen komt heeft jouw 250 cc scooter geen voordeel tov een K100 want met beide kan je niet sneller tussen een file door rijden.
En een K100 tussen je benen is veel vetter:D
 
Goede avond allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma :)
Ik wil graag een BMW K100RS kopen.
Nu heb ik hier gelezen dat als je dat doet je een 16v moet kopen liefst zonder ABS.

Nu kan ik kiezen

* een K100RS 16v kopen
Kleur wit/rood
137.000 km op de teller en heeft net een beurt gehad.
bouwjaar 1990

of

*een K1100RS
De kmstand nu is 144945.
Bouwjaar 1992
De kleur is Mysticrood.
Alle grote zaken zijn vervangen.

Enkele eigenschappen:

* ABS
* Handvatverwarming
* Alarmlichten
* Runninglights
* Voltmeter en brandstofmeter in de kuip
* Gereedschapset
* Originele handleiding
* Touringkofferset
* Uitgebreide historie aantoonbaar dmv rekeningen
* Koppeling en keerring vernieuwd
* Schijven vernieuwd
* Etc

Wat voor raad kunnen jullie mij geven?
Wat is het wijsheid om aan te schaffen voor woon/werk verkeer?
Ik hoor graag van jullie.
Met vr.gr.,
Patrick

Je moet eerst duidelijk uitleggen wat je dilemma is.
Prijs? Kleur? Km stand? Gevoel? Vormgeving? Budget?
Kijk eens op marktplaats. Keuze genoeg, zeker als je tijd/geduld hebt.

Of ben je er al uit?:D
 
~
"Een K100RS is er enkel maar met 16 kleppen (de andere hebben er 8)"

Dit klopt niet:
BMW K100RS 2 Valve

De 8 klepper heeft minder vermogen en koppel maar is iets zuiniger (okay: who cares:D) en schijnt minder te trillen (heb ik gelezen op een forum dus geen ervaring mee)
Ik heb een 16 klepper en vind het trillen bij bepaalde toerentallen niet echt comfy maar hangt weer van de snelheid/versnelling af.
 
Ik heb een K100RS 8 klepper en een K1100RS 16 klepper.
De K1100 is veel sterker, soepeler, veel betere remmen, veel betere vering en een fijnere kuip. Trilt ook minder door meer rubber ophangingen. Mijn 1100 is zuiniger dan de K100. 1:19 is geen probleem voor de 1100, bij de K100 ben ik blij met 1:17.
Een K100RS 16 klepper zit daar tussen in.
Een K1100 van voor '95 heeft gewoon ABS 1 net als de K100. Werkt prima, is alleen niet erg subtiel.
De in een post hierboven genoemde zeeeer hoge kilometerstand is onzin.
Een BMW die goed onderhouden wordt en een beetje netjes behandelt wordt kan makkelijk het dubbele of drievoudige aan. Het is geen yamahahaha hoor.
Mijn K1100 staat op 160.000 en mijn K100 op 130.000, niks mis mee.
Koppeling vervangen is veel werk, remschijven zijn duur. Als die nieuw zijn is dat een enorm voordeeel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan