K1100LT of Deauville

Ik heb er al een gekocht hoor :) BMW.

Denk dat ik in het begin maar eens zonder koffers door de file ga. Of in begin maar helemaal niet door de file. Gewoon rustig opbouwen. Maar min testrit gisteren door woonerf met allerlei bochten drempels en obstakels viel me reuze mee. Rijdt echt soepel, zo'n K...!
Gefeliciteerd. :]
 
Gefeliciteerd!!

Moet je wél even weten; de K-serie is de slechtste motor die BMW ooit geproduceerd heeft.







Ze zijn niet kapot te krijgen namelijk })

:}
 
Als het goed is steken de normale BMW-koffers niet verder uit dan de spiegels/stuur. Tenminste dat dacht ik. . .
 
Nee dat klopt, spiegels is het breedste deel. Maar ik hoef alleen een boterhamtrommel, twee blokjes cola en een paar schoenen mee te nemen elke dag, en daar heb ik de zijkoffers niet voor nodig, topkoffer past het ook in. Naderhand kan ik altijd de topkoffer er af en zijkofefrs er weer op. Of met de baas regelen dat ik de schoenen op kantoor kan laten staan. :)

komt wel goed :) Ik kan alleen niet wachten tot zaterdag.... :]
 
Als het goed is steken de normale BMW-koffers niet verder uit dan de spiegels/stuur. Tenminste dat dacht ik. . .
Met de breedte t.h.v. het stuur is beter door nauwe doorgangen te manoeuvreren dan met een brede achterkant. Een beetje sturen en je hebt de voorkant een paar cm opzij; dat doe je niet even met de achterzijde. De breedte voor / achter zal niet bij de 1100LT niet veel verschillen. Ik vond het altijd wel makkelijk met citykoffers op de LT naar m'n werk.
 
Gefeliciteerd!!

Moet je wél even weten; de K-serie is de slechtste motor die BMW ooit geproduceerd heeft.

Ze zijn niet kapot te krijgen namelijk })

:}

Mwoa het kan wel (maar ik heb ook een k100 van de eerste 4 productiejaren :( ) en dan ben je absoluut niet gelukkig. Maar goed ik heb nu zo veel vervangen dat ik er ook bijna weer een hele poos tegen kan (to do komende winter krukaskering en koppeling)
 
Gewoon ook in je spiegels kijken als je door de file rijdt.

"door-de-file-rij-tips":

grootlicht aan
paniekverlichting aan
2 vingers op de voorrem
rechtop zitten > uitstralen dat je daar hoort op dat moment :D
 
Gewoon ook in je spiegels kijken als je door de file rijdt.

"door-de-file-rij-tips":

grootlicht aan
paniekverlichting aan
2 vingers op de voorrem
rechtop zitten > uitstralen dat je daar hoort op dat moment :D
Grootlicht? NEE NEE NEE |( |(

Paniekverlichting? NEE NEE NEE :N :N

2 vingers op de voorrem? Waarom? Wil je goed afremmen, dan heb je de hele hand nodig. Beter is voetje boven rempedaal. Je snelheid is laag, dus voetrem volstaat, en je loopt geen kans je voorwiel onder je uit te remmen.

rechtop zitten? Goed, zo heb je het beste overzicht wat er om je heen gebeurt. Een koekblikker ziet die uitstraling toch niet als die van rijbaan wisselt. Hij ziet je nl. helemaal niet :P

Hier nog meer filetips:
MAG
Deze gedragscode is op meerdere sites (o.a. ANWB en politie) terug te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon ook in je spiegels kijken als je door de file rijdt.

"door-de-file-rij-tips":

grootlicht aan
paniekverlichting aan
2 vingers op de voorrem
rechtop zitten > uitstralen dat je daar hoort op dat moment :D

Groot licht verblindt de blikkers en wekt irritatie op.
Alarmlichten zitten niet eens op veel motoren, en helpen volgens mij geen barst in de file.
Met twee vingers heb je niet zoveel controle, en dat wil je wel hebben bij lage snelheid.
Rechtop zitten en goed voor je uit kijken (o.a. naar de wielen, want die draaien het eerst opzij) is wel een goeie.

En af en toe spiegels gebruiken om te weten wat er achter je zit.

En vooral gewoon rustig blijven wanneer iemand ongewild of met opzet je rijweg blokkeert ... binnen een paar seconden beweegt het wel weer, en kun jij verder rijden.
 
Bedankt voor alle nuttige tips!

De keuze is inmiddels gemaakt. Vandaag voor een BMW gaan kijken met jullie tips in het achterhoofd, en meteen gekocht. Tot nu toe had ik nog niet op een BMW gereden, wel al verschillende Deauvilles.
In vergelijking met de Deauville had ik er gewoon een veel beter gevoel bij. Mijn zithouding was beter, het comfort was hoger, de hanteerbaarheid was niet zoveel slechter als ik had verwacht, in feite was er zelfs weinig verschil tussen een deauville met koffers en de BMW, de staat van onderhoud was beter dan die deauville die ik op het oog had, en de prijs was ook nog eens lager. Die kilometerstand die voor een bmw volgens iedereen niet veel uitmaakt, maakt voor de prijs wel veel uit :)
Zaterdag ga ik hem ophalen....
Wat fotootjes alvast:

(Afbeelding)

(Afbeelding)
Gefeliciteerd, prima keuze. Ik heb wel eens op een Deauville gereden en daar was weinig mis mee. Toch zou ik ook voor de BMW gaan. Die KM-stand is peanuts en verder is 'ie imho in bijna alles beter c.q. fijner :) .
 
Alarmlichten zitten niet eens op veel motoren, en helpen volgens mij geen barst in de file.

Het is zelfs verboden alarmlichten te gebruiken in de file. En ook de richtlijn geeft expliciet aan geen alarmlichten te gebruiken. Het leidt automobilisten juist af.
 
Beetje late reactie, kom niet zo vaak in dit topic, maareh gefeliciteerd met je aankoop!

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je met zo'n K1100LT zo'n beetje overal tussendoor kunt. Ik kan er beter mee manouvreren dan met m'n Suzuki GSXR. Met die BMW is het lezen en schrijven! En na 800 km rijden (ook onverharde wegen) zonder centje pijn afstappen! Ik heb er dan eentje van de baas, 'n blauwe met witte en oranje strepen en van die lampjes erop ;)

Véél veilige (file?)km's gewenst!

"SB"
 
Terug
Bovenaan Onderaan