K75 Deel 2: ze blijven rijden

Geen idee maar staat dat niet het elektrisch schema?
Op het schema staat 4 draden, twee door verbonden met de benzine pomp, twee naar de teller.
Echter heeft mijn teller alleen nog een enkele (+) aansluiting, dus kan ik er geen twee kabels naar trekken. Is dit te omzeilen?
1642076746444.png


Dus wil je van ‘n orginele analoge meter naar een I-O (jip & Janneke: aan/uit lampje)? Opm.: volgens mij heeft de RT ook een reserve-lampje: gebruik dit circuit, klaar!
Klopt!
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor het advies @Ramsteen en @Greyveeter!
Dan nog een vraag, Ik heb nog een Kawasaki voorvork staan, inclusief remmerij. De binnenpoten zijn de zelfde diameter als de K (dus ik zou de originele K kroonplaat en T stuk)
Kan ik die recht toe swappen? (Indien de lengte ook hetzelfde is, om rij technisch niet te benadelen).

Zou namelijk de vork van de Kawa gebruiken, omdat daar sws de 300mm schijven oppassen met de klauwen. Zou dan alleen een ombouw moeten hebben voor het K wiel, maar die zijn te krijgen.

Zie ik iets over het hoofd?
 
Een Kawa vork uit één van de R series, dus ca. 200kilo afgetankt, naar een K met andere balhoofdhoek, zwaartepunt en… massa. Tja, wie ‘ mooi’ wil zijn moet pijnlijden
 
Een Kawa vork uit één van de R series, dus ca. 200kilo afgetankt, naar een K met andere balhoofdhoek, zwaartepunt en… massa. Tja, wie ‘ mooi’ wil zijn moet pijnlijden
Wegligging naar de knoppe bedoel je? Het gaat btw om een oude GSX Suzuki 😂 weet niet waarom ik Kawa heb getypt
 
Weet ik nog niet ik ga m zo halen.

Edit: Het klonk als de splines; dit kan ik me nog precies herinneren want (ik heb even in dit topic teruggekeken) het was precies een jaar geleden.
10kkm was niet helemaal wat ik verwachtte.
 
Laatst bewerkt:
T ziet er ook wel gortdroog uit
10000km terug gesmeerd met staburags, dat hing in klodders tegen de binnenkant van de klok.
Ik had de ingaande as van de klok wel al zuivergemaakt voor de foto, maar de roest viel uit de cardanas gortdroog dus.
Ik rijd er stevig mee door en hij staat in een vochtige schuur thuis en op het werk buiten.
De slijtage op de ingaande as vind ik trouwens erg meevallen?
 
10000km terug gesmeerd met staburags, dat hing in klodders tegen de binnenkant van de klok.
Ik had de ingaande as van de klok wel al zuivergemaakt voor de foto, maar de roest viel uit de cardanas gortdroog dus.
Ik rijd er stevig mee door en hij staat in een vochtige schuur thuis en op het werk buiten.
De slijtage op de ingaande as vind ik trouwens erg meevallen?
Ingaande as valt mee ja. Misschien kun je wegkomen met alleen een nieuwe cardan.

Hoe lang geleden was die 10000km?
 
zo te zien is dat stuk er al eens op gelast?
En je hoeft/moet er niet zoveel staburags op te smeren dat het klodders vormt. Gewoon schoonmaken en invetten is voldoende.
 
Ingaande as valt mee ja. Misschien kun je wegkomen met alleen een nieuwe cardan.

Hoe lang geleden was die 10000km?
Precies een jaar...
zo te zien is dat stuk er al eens op gelast?
En je hoeft/moet er niet zoveel staburags op te smeren dat het klodders vormt. Gewoon schoonmaken en invetten is voldoende.
Ja was een gereviseerde as, ik heb het idee dat al het vet er meteen uitgegooid is en dat de as meestentijds droog loopt.

Ik vind het een dijk van een motorfiets maar dit lijk ik maar niet gefixed te krijgen. Nu twee keer stilgevallen in een jaar-O-
En ik ben dus al een tijdje aan het proberen om over mijn volgende motorfiets na te gaan denken maar dat wil ook maar niet lukken, ik kan nog geen fijnere motor bedenken dus.
 
Precies een jaar...

Ja was een gereviseerde as, ik heb het idee dat al het vet er meteen uitgegooid is en dat de as meestentijds droog loopt.

Ik vind het een dijk van een motorfiets maar dit lijk ik maar niet gefixed te krijgen. Nu twee keer stilgevallen in een jaar-O-
En ik ben dus al een tijdje aan het proberen om over mijn volgende motorfiets na te gaan denken maar dat wil ook maar niet lukken, ik kan nog geen fijnere motor bedenken dus.
Kan het niet gewoon zijn dat die revisie niet van de kwaliteit is wat je verwacht had?
 
k-parts Holland heeft vanalles wel liggen.

 
Ik denk dat ik met die as wel terug zou gaan naar de leverancier. Ik heb ook eens een gereviseerde as op een tamelijk versleten EA gezet. Na 15k km was die alweer behoorlijk ingesleten. Daar leerde ik van dat dat niet zo'n goeie actie is. Maar hij was zeker niet zo ver weg als deze. Ik kan het niet precies meer terugvinden, maar ik weet bijna zeker dat ik er zo'n 4 jaar/40k km mee gereden tot ik hem verving voor een andere set as/EA. Toen was de vertanding goed scherp....
Ik kocht toen een 16 tands K100 EA/as die in nieuwstaat was. Die haal ik iedere beurt even los om te smeren. Na ongeveer 80k is daar nauwelijks slijtage op te zien. Misschien een tip..
 
T ziet er ook wel gortdroog uit
Ja, mee eens. A) Als er plak-spul de naam mag hebben dan is het Staburags en B) geheel schoongemaakt? En de rest van de inhoud is wél nog één roestige vetbende. Maargoed: splines repareren??? Voor een rijder die zn motor goed-gebruikt (lees: op zn flikker geeft?) dan zou ik wel A-kwaliteit vereisen, dus: nieuw. Hier riekt in mijn ogen iets naar dubbeltje-1e rang… Ik denk dat de eigenaar blij mag zijn dat pignonas niet naar zn grootje is of erger: losbreken door het verschieten over de splines of kruiskoppelingen? Waren die ook vervangen? Slijten net zo hard mee. Heb een K75 gehad, fijne fiets, sterk en met beleid de 1e cardanas 204K behaald.
 
Je koopt een k75 niet omdat je zo'n dure motor zoekt. Dat je dan eens een alternatieve oplossing zoekt voor een bekend en kostbaar probleem snap ik dan wel. Een as kost denk ik net zo veel als zo'n ding op de markt oplevert.


Daar gezegd, ik heb wel het idee dat er inderdaad iets niet klopt, ik zie een stuk gelast zitten wat normaal niet het geval is, misschien is dit niet correct gebeurt en is zo al het vet er uit geduwd. Staburags NBU 30PTM (?) is nou niet het bepaald soort vet wat makkelijk wegslingert.. Sterker nog, daarom smeer je het ook :+

Ik denk dat de oorzaak elders ligt dan het potentieel karig smeren.
 
Ja die insteek kun je hebben, maar niet voor mij van toepassing. Als ik een ‘goedkope’ motor koop dan weet ik nu/dan al dat een statortje, pakkingkje of whatever de aanschaf kan/mag gaan overschrijden. Ik schrijf een oude motor dus ook niet financieel af, maar technisch. Bij mijn K was de: bak, en het cardan rot geworden en de cylinders/zuigers buiten tolerantie. Hij verbruikte veel olie oa, lekte aan alle kanten en had geen 2 en 4 meer. Alternatief: 90kg aan aluminium vervangen en dat terwijl ik aan iets anders toe was. Maar voor het zover was, ja dingen vervangen waarvan een ander zich afvroeg: is dat het nog wel waard? Tja, dat bepaal je zelf dus en hoe je ermee omgaat… maaaarrrr: nooit geklaagd over 2e hands voorvorkpoten, radiateur en revisie-dynamo, het was tenslotte niet nieuw, dus je wist dat er iets eerder iets aan kan gaan mankeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan