Kampioenschap opties buiten IDC / ZAC

benbru

MF'er
7 jul 2012
73
3
Bruinisse
Beste,

Iedereen heeft het wel mee gekregen dat het IDC zelf de banden wil reguleren. Dus dat word een dure optie.
ZAC vind ik zelf geen optie.

BeNeLux Throphy is een optie, maar dan ben je gelijk een weekend weg + banen als mettet, croix zit ik niet op te wachten + road racen is best spannend.

German Moto Master - Duits kampioenschap van Hafeneger. Veel motoren en gescheide klasses, alleen maar 4 wedstrijdjes?
Bike Promotion Cup - Lijkt interressant alleen als ik kijk naar het niveau is het wat aan de lage kant.?

De vraag is, wat zijn de andere opties als je van het IDC af komt??

Gr Ben
 
Omdat ze advies verkoop prijzen gaan gebruiken voor banden. Zoals in een van de berichten verteld werd.
Zelf rij ik dan wel geen IDC en gebruik gelukkig maar een handje vol banden per jaar. Maar die scharrel ik altijd in de winter periode op.
Wel allemaal nieuwe banden, maar vaak met een DOT van 2 jaartjes oud ofzo. Er zijn ook genoeg mensen die via via banden gesponsord krijgen, als je die nu ineens via dat Track Support moet gaan kopen, is het voordeel van de sponsor eraf en zit de rijder met een flinke kosten post extra.
Helemaal als je een beetje leuk mee doet in het IDC. Dan verbuik je meer als 10 bandjes per jaar.

Ik vind het een hele lompe actie van Hennie en dan vooral de manier van hoe deze info gedeeld wordt. Het komt op mij ook over alsof Tristan toch ook bezig gehouden moet worden nu Lentink Sports Racing ermee stopt na dit seizoen.

Dat ze zelf de support op de paddock willen gaan doen, kan ik nog wel begrijpen en dat is natuurlijk ook hun goed recht, maar dat je exclusief banden bij hun moet gaan kopen, want dat doen ze bij de IDM/MotoGP/WSB ook via 1 centraal punt slaat natuurlijk nergens op. (ja dat stond ook in een nieuwbericht dat ze het daarmee vergelijken)
 
maar dat je exclusief banden bij hun moet gaan kopen, want dat doen ze bij de IDM/MotoGP/WSB ook via 1 centraal punt slaat natuurlijk nergens op. (ja dat stond ook in een nieuwbericht dat ze het daarmee vergelijken)
Inderdaad want er lijkt “ff” vergeten te worden dat er in die klasses (die sowieso veel serieuzer zijn maar das een andere discussie) sponsoring komt vanuit de bandenleveranciers, das wat anders dan bandjes tegen adviesprijzen verkopen.
 
Ik heb van die berichten niets mee gekregen, (IDC topic is weinig leven). Maar ik ging er vanuit (naïef blijkbaar) dat ze de banden door massa inkoop goedkoop aan te bieden.
 
Ik zelf zal dit jaar voor 3x op rij 2e in het kampioenschap worden bij RSZ en de keuze tot nu is:
Nog een jaar RSZ ik zal 🤬 die beker met dat 1tje erop krijgen in de 600 SSP. (Tenzij Randy het verkloot en ik toch eerste word dan sowieso niet)
IDC
Benelux Trophy
Speer moet ik even naar kijken.

Wat voor mij ook belangrijk is, hoe ziet de kalender eruit. Ik wil afwisseling, Assen ken ik inmiddels wel hoe mooi en goed de baan ook is.
 
Ik zelf zal dit jaar voor 3x op rij 2e in het kampioenschap worden bij RSZ en de keuze tot nu is:
Nog een jaar RSZ ik zal 🤬 die beker met dat 1tje erop krijgen in de 600 SSP. (Tenzij Randy het verkloot en ik toch eerste word dan sowieso niet)
IDC
Benelux Trophy
Speer moet ik even naar kijken.

Wat voor mij ook belangrijk is, hoe ziet de kalender eruit. Ik wil afwisseling, Assen ken ik inmiddels wel hoe mooi en goed de baan ook is.
Hoop inderdaad dat RSZ volgens seizoen weer wat banen buiten Nederland op de kalender heeft.
 
Kijk ik wil best IDC doen en bij hun banden kopen, maar van wat ik nu begrijp is dat 75% volgend jaar niet meer mee doet dus dan heb je er weinig aan. Wil graag tussen snellere rijden om zelf ook te verbeteren. Daarom is ZAC niet echt een optie.

Speer is zeker leuk als je budget oneindig is en een 1000cc heb, heb al paar keer mee gedaan met de 600 en dan rijden er 10 man mee.
Plus rijden naar italie + spanje is heel veel tol kosten

Ik zat zelf meer te denken aan Bike Promotion Cup, die doen meer duitsland enzo, niveau is beetje ZAC waardig maar je hebt daar wel prijzen geld als je het kampioenschap wint (1000 EU).

Of German Moto Masters van Hafeneger, ken iemand die er rijd en is zeer positief. Zijn hele weekenden en trainen is dan wel met 1000cc samen maar races is met 30 600cc, plus 1:31 op oschersleben en 2:10 op Brno is hard!

Voor zowel bikepromotion als GMM moet je wel een flink budget hebben omdat het 3 dagen zijn en in het buitenland..

Dus was benieuwd of er nog andere opties waren in duitsland / frankrijk die meer op IDC basis rijden, alleen zaterdag.???

Belgie heb je ook wel wat maar dat is voor 600 ook geen optie, alleen de 1000 gaan wel hard daar.
 
Zie alleen ook veel banen in Spanje staan bij hun, da’s voor velen onbetaalbaar ben ik bang.

Ja en nee. Je kunt natuurlijk niet in de portemonnee kijken van iemand anders maar een dagje racen op Assen is ook niet goedkoop. Racen in het buitenland is relatief goedkoper; dit is even gechargeerd gezegd. Ik heb het dan nu voornamelijk over het inschrijfgeld!
 
Ja en nee. Je kunt natuurlijk niet in de portemonnee kijken van iemand anders maar een dagje racen op Assen is ook niet goedkoop. Racen in het buitenland is relatief goedkoper; dit is even gechargeerd gezegd. Ik heb het dan nu voornamelijk over het inschrijfgeld!
Ja idd inschrijfgeld technisch gezien wel, maar een dagje Assen is sochtends heen savonds thuis voor bijv mij, Spanje wordt al gauw 3/4 dagen haha.
 
Geen idee wat je rondetijden zijn maar vooraan in de supersport600 wordt aardig aan elkaar gewaagd gestreden rond de 1.45 :Y
Nou… dat kan Randy op een goeie dag rijden en wellicht een snelle gastrijder.
Ik zelf zit op 1:47 en hoop stiekem op prachtig weer in oktober om er een 46 uit te persen.

Maar bij IDC word gewoon veel harder gereden dus meer rijders om dingen van te leren.
 
Ah kijk niet op idc site namelijk en fb volg ik niet.

Even lezen!
Mkay… Eerst prijzen horen dan gaan we (ik) verder klagen. Zou idd niet gekozen hebben voor deze set-up maar als het financieel idd (veel) duurder als ik normaal betaal valt IDC af als mogelijkheid voor komend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ze advies verkoop prijzen gaan gebruiken voor banden. Zoals in een van de berichten verteld werd.
Zelf rij ik dan wel geen IDC en gebruik gelukkig maar een handje vol banden per jaar. Maar die scharrel ik altijd in de winter periode op.
Wel allemaal nieuwe banden, maar vaak met een DOT van 2 jaartjes oud ofzo. Er zijn ook genoeg mensen die via via banden gesponsord krijgen, als je die nu ineens via dat Track Support moet gaan kopen, is het voordeel van de sponsor eraf en zit de rijder met een flinke kosten post extra.
Helemaal als je een beetje leuk mee doet in het IDC. Dan verbuik je meer als 10 bandjes per jaar.
Hier precies hetzelfde.

Nog wel eens overwogen een IDC race te doen maar nu gaat dat al helemaal niet meer.
 
Stelletje goeiekope zeikerts over banden iets duurder ? Nou en stel 15 EURO duurder per band x 10 sets .............wauw :?

De ECB drukt gratis geld :+

Pay Day Money GIF by Anderson .Paak
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm een x een wedstrijdje meepakken wordt nu niet meer zo aantrekkelijk.
Ik zou volgend jaar ook met mn oude 600 een of twee wedstrijden op Assen willen rijden.
Maar ik bepaal zelf wel waar ik mee rijdt, dus dat wordt een makkelijke keuze voor ZAC dus.
 
Maar ik bepaal zelf wel waar ik mee rijdt, dus dat wordt een makkelijke keuze voor ZAC dus.

Dat is wat anders en ik dus ook , niemand bepaald met welke (merk) band ik ga rijden. Dat men meer eenheid wil hebben zoals in de Moto2 kan ik nog wel begrijpen.

Nu rijden ze in Duitsland met de R6 cub toch ook met 1 merk Dunlops ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan