Kapot achterlicht Leeuwarden

SeYe

MF'er
18 apr 2011
48
0
Ey mede-bikers,
Vraag me ff het volgende af:
Ik reed vanavond door Leeuwarden, zie ik plots een motor voor me rijden, waarvan het achterlicht het niet meer deed. Aangezien het al schemerig begon te worden, leek het me een logische reactie om hem of haar, want ik wist op dat moment nog nie dat het een hem betrof, daar op te wijzen.

Maar hoe logisch is dat eigenlijk?? Doen meer van jullie dit??
 
Voor de veiligheid van die motorrijder is het geen overbodige aktie het ff te melden. Ik heb het ook wel eens gedaan, daar was hij zich niet van bewust, maar wel dankbaar dat ie er op gewezen was. Het is immers maar je enige licht aan de achterzijde...
 
Ey mede-bikers,
Vraag me ff het volgende af:
Ik reed vanavond door Leeuwarden, zie ik plots een motor voor me rijden, waarvan het achterlicht het niet meer deed. Aangezien het al schemerig begon te worden, leek het me een logische reactie om hem of haar, want ik wist op dat moment nog nie dat het een hem betrof, daar op te wijzen.

Maar hoe logisch is dat eigenlijk?? Doen meer van jullie dit??


Klinkt logisch,maar denk je nu echt dat de bestuurder zelf niet wist, dat zijn achterlicht niet wou/kon branden?
Nee,hij dacht gewoon ;Boeie,wat kan mij het schelen :Y
't is triest maar helaas zo gaat dat tegenwoordig,ik zie zelf 's avonds(laat) amper nog trapfietsers met het licht op fietsen |(
 
Klinkt logisch,maar denk je nu echt dat de bestuurder zelf niet wist, dat zijn achterlicht niet wou/kon branden?
Nee,hij dacht gewoon ;Boeie,wat kan mij het schelen :Y
't is triest maar helaas zo gaat dat tegenwoordig,ik zie zelf 's avonds(laat) amper nog trapfietsers met het licht op fietsen |(

Eh nou op de trapfiets boeit het me over het algemeen ook niet zoveel. Daar zorg ik zelf wel voor m'n veiligheid, want met al die taxi's hier in Amsterdam hoef je er niet op te rekenen dat ze op jou letten.
Met de motor heb ik wel graag dat iemand mij even waarschuwt. Wanneer zit je immers naar je achterkant te kijken. Ik zelden tot nooit. Bij je knipperlicht weet je het tenminste nog, maar net als met je remlicht, tsjah dat zie je gewoon bijna nooit.

Dus top dat je er wat van gezegd hebt! Het is alleen niet altijd even makkelijk. Ik ben wel eens iemand achterna gereden naar het tankstation die volgens mij dacht dat ik hem wilde beroven.
 
Klinkt logisch,maar denk je nu echt dat de bestuurder zelf niet wist, dat zijn achterlicht niet wou/kon branden?
Nee,hij dacht gewoon ;Boeie,wat kan mij het schelen :Y
't is triest maar helaas zo gaat dat tegenwoordig,ik zie zelf 's avonds(laat) amper nog trapfietsers met het licht op fietsen |(


boeie kan mij het schelen, totdat je een auto in je nek hebt zitten:)... is miss ook idd hoe je er zelf tegen aan kijkt...
kijk als er iets aan mn bike het nie doet dan wil ik dat eerst fixen, al is het een loszittend schroefje... maar jah, idd nie iedereen is miss zo
 
Eh nou op de trapfiets boeit het me over het algemeen ook niet zoveel. Daar zorg ik zelf wel voor m'n veiligheid, want met al die taxi's hier in Amsterdam hoef je er niet op te rekenen dat ze op jou letten.
Met de motor heb ik wel graag dat iemand mij even waarschuwt. Wanneer zit je immers naar je achterkant te kijken. Ik zelden tot nooit. Bij je knipperlicht weet je het tenminste nog, maar net als met je remlicht, tsjah dat zie je gewoon bijna nooit.

Dus top dat je er wat van gezegd hebt! Het is alleen niet altijd even makkelijk. Ik ben wel eens iemand achterna gereden naar het tankstation die volgens mij dacht dat ik hem wilde beroven.


whaha hoe reageerde die gast dan??
 
Als het even kan probeer ik wel even een stoplicht een bestuurder attent te maken. Druk gebaren op een snelweg kan alleen maar voor meer verwarring/afleiding/gevaar zorgen heb ik het idee. Liever daar waar het rustig is en het geen hinder voor ander verkeer op kan leveren. Angst voor 'het boeit me niet dat me licht het niet doet' reacties, dat zou mij dan weer niet boeien ;) .

Laatste weer ik echter wel heel raar/verbaasd aangekeken toen ik een dame op het ruitje tikte en vertelde dat haar mistachterlicht nog brandde. Kon ook komen doordat ze geen motorrijder had verwacht met -5 en het ijs op de sloten :')
 
whaha hoe reageerde die gast dan??

Hij wilde z'n auto niet uitkomen. Hij bleef echt zo zitten alsof hij nog wat moest opzoeken enzo, maar ik zag hem vanuit z'n ooghoek wel steeds naar mij kijken.
Toen maar gedaan of ik moest bellen en toen durfde hij wel uit te stappen. Via zijraampje geroepen dat z'n licht kapot was en toen zag je hem gewoon voor je ogen ontdooien ;)
 
...
Laatste weer ik echter wel heel raar/verbaasd aangekeken toen ik een dame op het ruitje tikte en vertelde dat haar mistachterlicht nog brandde. Kon ook komen doordat ze geen motorrijder had verwacht met -5 en het ijs op de sloten :')

Juist dan zijn motoren handig, je hoeft niet te krabben en je hoeft geen deur door om binnen te komen :P Zeldzame periode waarin je vaak sneller weg bent dan een koekblikker ;)
 
Ik sta elke week wel weer naast iemand die een remlicht kapot heeft, gelukkig tot nu toe allemaal positieve reacties. Een keer zelfs een man die er daarna op stond dat ik voor hem de rij invoegde :P
 
Ik sta elke week wel weer naast iemand die een remlicht kapot heeft, gelukkig tot nu toe allemaal positieve reacties. Een keer zelfs een man die er daarna op stond dat ik voor hem de rij invoegde :P
Wauw!
Bofkont!

Ik prak mijn brik ( met koffers en al ) altijd gewoon gezellig vooraan neer. :P

Over de kapotte verlichting:

Ik heb het lang geleden opgegeven om koekblikkers te wijzen op verkeerd afgestelde/kapotte verlichting.
Dan mag je iedere 3 auto's wel gaan staan roepen.

Als ik een motorrijder zie met defecte verlichting, wijs ik hem daarop.
Mits dit voor mij geen gevaarlijke situatie oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta elke week wel weer naast iemand die een remlicht kapot heeft, gelukkig tot nu toe allemaal positieve reacties. Een keer zelfs een man die er daarna op stond dat ik voor hem de rij invoegde :P

En dat allemaal in de hoop ooit lieftalige jongedame (of jongeman, met het oog op vrijdag) tegen te komen die jou ook zeer dankbaar is?

Ik zie vrijwel nooit remlichten oplichten bij leuke dames, die proberen allemaal zo snel mogelijk bij mij weg te komen. Ik heb de hoop dus maar opgegeven ;)
 
Juist dan zijn motoren handig, je hoeft niet te krabben en je hoeft geen deur door om binnen te komen :P Zeldzame periode waarin je vaak sneller weg bent dan een koekblikker ;)


true... wel jmmr dat het koud kan zijn dan... whaha heb het tijdens de motorlessen van afgelopen winter best koud gehad, mag je weten.... weet nie zeker, of ik van plan ben s'winters ook te gaan rijden:)
 
En dat allemaal in de hoop ooit lieftalige jongedame (of jongeman, met het oog op vrijdag) tegen te komen die jou ook zeer dankbaar is?

Ik zie vrijwel nooit remlichten oplichten bij leuke dames, die proberen allemaal zo snel mogelijk bij mij weg te komen. Ik heb de hoop dus maar opgegeven ;)

whaha onverwacht op autoraampjes gaan kloppen, is miss dan nie zo'n goed idee:P miss doe je iets fout:P
 
Juist dan zijn motoren handig, je hoeft niet te krabben en je hoeft geen deur door om binnen te komen :P Zeldzame periode waarin je vaak sneller weg bent dan een koekblikker ;)

Keerzijde is dat ik twee keer zo lang nodig had om weer een beetje op te warmen :') . Was de afslag richting Motozoom. Was blij dat een medewerker een bakje voor me wilde tappen, mij lukte het al niet meer om het bekertje te pakken/plaatsen :X
 
Keerzijde is dat ik twee keer zo lang nodig had om weer een beetje op te warmen :') . Was de afslag richting Motozoom. Was blij dat een medewerker een bakje voor me wilde tappen, mij lukte het al niet meer om het bekertje te pakken/plaatsen :X

Dan moet het ook al afgekoeld geweest zijn voordat je het eindelijk eens opgedronken kreeg. Of kreeg je er een rietje bij? :')
 
whaha onverwacht op autoraampjes gaan kloppen, is miss dan nie zo'n goed idee:P miss doe je iets fout:P

Heerlijke humor is dat ;) Of in de file mensen een high five geven die hun hand gewoon uit het raam hebben hangen.
Maar ja het verklaart wel veel inderdaad nu je het zo zegt :P
 
Heerlijke humor is dat ;) Of in de file mensen een high five geven die hun hand gewoon uit het raam hebben hangen.
Maar ja het verklaart wel veel inderdaad nu je het zo zegt :P

Haha, die ga ik onthouden, voor als ik ooit in de file rij :] En hou voortaan zelf mn handjes binnen :')
 
Heerlijke humor is dat ;) Of in de file mensen een high five geven die hun hand gewoon uit het raam hebben hangen.
Maar ja het verklaart wel veel inderdaad nu je het zo zegt :P

whaha krijg je door onverwacht high fiven, geen boze gezichten ofzo?? whaha is wel een goede btw:P
 
Gister nog een vrouw attent gemaakt van haar kerstverlichting op de auto. Tijdens het remmen gingen haar gewone lichten uit, en dat terwijl er net een nieuw lampje in zat :9 . Ze was me heel dankbaar, want, en ik citeer: 'ik kan tijdens het rijden natuurlijk niet achter mijn eigen auto kijken, bedankt!' *O*
 
Ik wring me nog al eens naast auto's om mede te delen dat of achterlicht of remlicht het niet doet .
Richtingaanwijzer die het niet doet heb ik opgegeven , dat zijn er teveel . :+
Laatst wel een keer zo'n leuke jongedame , die dacht dus echt dat die enge motorrijder wat van haar wilde (ja,ja ook eng met systeemhelm opgeklapt ) .
Die bleef dus stuurs recht voor zich uitkijken en gaf demonstratief geen notie .
Tja, dan niet he .
 
Wauw!
Bofkont!

Ik prak mijn brik ( met koffers en al ) altijd gewoon gezellig vooraan neer. :P

Over de kapotte verlichting:

Ik heb het lang geleden opgegeven om koekblikkers te wijzen op verkeerd afgestelde/kapotte verlichting.
Dan mag je iedere 3 auto's wel gaan staan roepen.

Als ik een motorrijder zie met defecte verlichting, wijs ik hem daarop.
Mits dit voor mij geen gevaarlijke situatie oplevert.
:^

Ik kan me wel mateloos irriteren aan koekblikkers die hun richtingaanwijzer aan laten staan (bijvoorbeeld op een lege snelweg, rechts rijden, knipper naar links aan...). Ik probeer dan altijd wel duidelijk te maken dat het knippertje nog brandt door ervoor te gaan rijden en mijn RAW aan te zetten, maar blijkbaar valt het kwartje niet erg vaak. Ik ben er één keer naast gaan rijden, getoeterd (vrouwke zat bijna tegen haar dak van schrik) en gewezen naar de voorkant van de auto. Toen snapte ze het... *O*
 
Wauw!
Bofkont!

Ik prak mijn brik ( met koffers en al ) altijd gewoon gezellig vooraan neer. :P

Over de kapotte verlichting:

Ik heb het lang geleden opgegeven om koekblikkers te wijzen op verkeerd afgestelde/kapotte verlichting.
Dan mag je iedere 3 auto's wel gaan staan roepen.

Als ik een motorrijder zie met defecte verlichting, wijs ik hem daarop.
Mits dit voor mij geen gevaarlijke situatie oplevert.

Fijn he die APK, waar ze altijd netjes de lichten afstellen en controleren. Defect ok, maar zo'n kut dimlicht dat recht in je toeter schijnt is not done
 
Terug
Bovenaan Onderaan