Kawa Z1000 1978 reviseren

Rudebreast

Rookie
10 sep 2012
3
0
Den Haag
Gisteren onderweg heeft mijn onverwoestbare Z1000 (met een altijd gezellig rammelende distributieketting) dan toch iets opgelopen. Er is een licht 'tikje' bijgekomen (alsof er een handje zuigerveren of kleppen los ligt te rammelen) en hij is beginnen met inhouden bij gas geven.
Tijd voor een al langer verdiende operatie. tot dusver uitgesteld onder het motto if it works don't fix it.
Wie heeft tips voor revisie adresjes, ruilblokken Z1000 deskundologen?
 
hmm voor ruilblokken de z900 en z1000 zijn toentertijd veelal opgekocht ook in Nederland door japanners.

Misschien kawa clubs en ebay ?

kawaclubs in nederland ?
 
Laatst bewerkt:
ga eerst eens een diagnose stellen...
Compressie meten, hoe is het olieverbruik, wat heeft ie gelopen??
Meestal zijn de koppen van "ruilblokken"slecht...
gewoon open maken en kijken wat je tegenkomt....
 
Leuke club dat Rastec. Maar kan je daar ook aankloppen als je je z1000 niet tot een R1 wil laten ombouwen maar een beetje bij het origineel wil houden?
Ga inderdaad maar eerst eens op zoek naar goedkoop compressiemetertje en kop en kleppendeksel lichten.
 
Quote van de site:
WERKPLAATS

In onze zeer goed uitgeruste werkplaats, kunnen wij vrijwel elke klus aan.
* Frame aanpassingen
* Frame verstevigen
* Montage andere dan standaard voor en achtervorken
* Andere dan standaard wielen monteren
* Remmen en remschijven monteren
* Vering naar de motor en gebruik aanpassen
* Spuitwerk en poedercoaten verzorgen
* Aluminium anodiseren
* Laswerk, draai- en freeswerk
* Motorblokken opbouwen van 'mild to wild'
* Kawasaki Z en Suzuki GS/GSX rollenlager kruk-assen controleren / richten en balanceren
* Carburatie / sproeier-bezetting Tuning
* Uitlaten aanpassen
* Taxaties verzorgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan