Kawa ZX-12R projectje

Status
Niet open voor verdere reacties.
gewoon overloop, maar het zorgt er ook voor dat er geen druk in ontstaat, en je water de kans krijgt erin te komen/uit te zetten
..dacht ik ;)
Ik snap dat er thuis een zwanenhals in de afvoer onder m'n wasbak zit, maar waarom deze slang eerst een bocht omhoog maakt en dan omlaag als afvoer ?
Is dat soms om te voorkomen dat hij blijft lopen en het hele tankje leegtrekt (zo'n beetje als het idee om met een tuinslang je benzinetank leeg te laten lopen; als je hem maar op gang krijgt, blijft ie daarna wel doorlopen).

Misschien moet ik er niet teveel over piekeren |( en gewoon het idee van de bidonfles met 2 slangen erin (kort en lang) overnemen en toepassen.

Blijft er nog een vraag over; maakt het nog uit hoe hoog of laag ik de bidon monteer ? Het originele 'peilvenster' zit nu ter hoogte van het onderste kwart van de radiator.
 
Laatst bewerkt:
zo, mijn tankje is iig klaar. Deze wordt verticaal achter de cylinders op het blok gemonteerd :)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat er thuis een zwanenhals in de afvoer onder m'n wasbak zit, maar waarom deze slang eerst een bocht omhoog maakt en dan omlaag als afvoer ?
Is dat soms om te voorkomen dat hij blijft lopen en het hele tankje leegtrekt (zo'n beetje als het idee om met een tuinslang je benzinetank leeg te laten lopen; als je hem maar op gang krijgt, blijft ie daarna wel doorlopen).

Misschien moet ik er niet teveel over piekeren |( en gewoon het idee van de bidonfles met 2 slangen erin (kort en lang) overnemen en toepassen.

Blijft er nog een vraag over; maakt het nog uit hoe hoog of laag ik de bidon monteer ? Het originele 'peilvenster' zit nu ter hoogte van het onderste kwart van de radiator.


maakt allemaal geen reet uit als je het een beetje normala houd.

Het koelsysteem zal zelf vloeisof aanzuigen wanneer nodig. Zolang het water ene beetje makkenlijk daarnaartoe kan stromen gaat dat gewoon goed. Ook moet er uit de overloop goed lucht kunne ontsnappen en wanneer deze helemaal vol zit koelvloeistof. Bouw je dit op een normale manier op, moet het gewoon werken.
 
zo, mijn tankje is iig klaar. Deze wordt verticaal achter de cylinders op het blok gemonteerd :)

[afbeelding]
Haha - ik heb exact dezelfde bidon in de kast staan ! Zijn inderdaad handige dingetjes voor zo'n oplossing. En jij hebt er nog mooi schuine nippels opgezet ook - gaaf.
De montagehoogte maakt dus niet uit zolang het normaal blijft, OK - bedankt !

Als ik geen kleine NOS fles kan vinden, zou ik ook die alu bidon kunnen gebruiken, lijkt me wel leuk om hem zichtbaar te monteren zoals hier:

full


maar dan met een kleinere fles ! :Y
 
hoi Dr kawa

gave motor om te verbouwen!!!
maar doe maar gewoon die bidon
geen nos fles anders is het zo van ik wil wel maar kan het niet effect
en met je 190 pk lach je toch heeeeeeeeeeeeel veel mensen uit dus gewoon net als kriss

en KRISS, erg mooooooi gedaan moet ik onthouden :}
 
hoi Dr kawa

gave motor om te verbouwen!!!
maar doe maar gewoon die bidon
geen nos fles anders is het zo van ik wil wel maar kan het niet effect
en met je 190 pk lach je toch heeeeeeeeeeeeel veel mensen uit dus gewoon net als kriss
Bedankt, en je hebt heeeelemaal gelijk; ik heb geen lachgas nodig om volop te lachen met 190 pk aan boord .. ;)
De plaatsing van die NOS fles vindt ik wel tof, maar ik zou er sowieso geen NOS opzetten; teveel "wannabee".

zo, mijn tankje is iig klaar. Deze wordt verticaal achter de cylinders op het blok gemonteerd :)
Ik keek net in jouw topic naar de foto's en volgens mij ligt 'ie toch echt horizontaal ! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat er thuis een zwanenhals in de afvoer onder m'n wasbak zit, maar waarom deze slang eerst een bocht omhoog maakt en dan omlaag als afvoer ?
Is dat soms om te voorkomen dat hij blijft lopen en het hele tankje leegtrekt (zo'n beetje als het idee om met een tuinslang je benzinetank leeg te laten lopen; als je hem maar op gang krijgt, blijft ie daarna wel doorlopen).

dat dient om de geur weg te houden heb ik altyd gehoord :Y
 
Ik ben echt ZEER benieuwd naar dit project...

Ik neem aan dat je de achterbrug ook gaat veranderen, wat de standaard brug is geen fighter brug... :P

En dan helemaal mat zwart, voorzien van een matte laklaag...echt heel gaaf... :Y
 
Bedankt, en je hebt heeeelemaal gelijk; ik heb geen lachgas nodig om volop te lachen met 190 pk aan boord .. ;)
De plaatsing van die NOS fles vindt ik wel tof, maar ik zou er sowieso geen NOS opzetten; teveel "wannabee".Ik keek net in jouw topic naar de foto's en volgens mij ligt 'ie toch echt horizontaal ! :Y

dat is het resultaat van 5 dagen feesten, 2 nachten doorhalen, en vandaag wel weer om 6:30 opstaan. :P

het moet natuurlijk horizontaal zijn ja :P
 
Ik ben echt ZEER benieuwd naar dit project...

Ik neem aan dat je de achterbrug ook gaat veranderen, wat de standaard brug is geen fighter brug... :P

En dan helemaal mat zwart, voorzien van een matte laklaag...echt heel gaaf... :Y
Haha ! Jammer dat we elkaar niet gesproken hebben in Harderwijk. Ik baalde wel dat ik er niet bij kon zijn.

Ja, die achterbrug .. hij staat niet bovenaan mijn lijstje om te vervangen, maar het is inderdaad geen dikke streetfighter vork. Ik heb eens gezien dat iemand een beugel van een Fireblade op de standaard ZX12R brug had gelast:

full


Het ziet er wel beter uit dan de simpele achterbrug die er nu in zit, maar om nou Honda parts op mijn Kawa te gaan lassen .. :N dat is niet de bedoeling.
Ik bedenk nog wel iets als de rest op orde is !

De kleur - daar ben ik nog niet helemaal uit; wel dat de basis een donkere kleur zal worden, zwart of antraciet, met wat lichtere strepen erop.
Ik zal laatst erg mooi spuitwerk; helemaal mat zwart met glanzend zwarte logo's erop en een dun biesje erbij. Het zag er heel mooi uit, maar zie je op mat zwart niet gelijk elk krasje e.d.?

Als fanatiek ZX12R piloot verwacht ik van jou wel een vriendendienst ;) want jij bent toch zo handig met de verfspuit ? ..... nou, dat komt mooi uit !! O-)
 
Bijna alles zit erop, behalve de Sebring uitlaat en de carbon ramair kappen.

full


Het ZRX kuipje mag nog wat dichter tegen de vork zitten, maar dat doe ik wel als ik een kleiner digitaal dasboard (de Translogic MiniDash) ga monteren.

Ik twijfel nog of ik het ZRX stuurkuipje zal vervangen door een moderner Z1000 ('07) stuurkuipje; ik vind de dubbele koplampen wel mooi staan van de Z1000.
Branden die allebei bij stadslicht - weet iemand dat ?

Er komen nog zijkappen voor de radiator - binnenkort meer daarover. *D
 
Bijna alles zit erop, behalve de Sebring uitlaat en de carbon ramair kappen.

[afbeelding]

Het ZRX kuipje mag nog wat dichter tegen de vork zitten, maar dat doe ik wel als ik een kleiner digitaal dasboard (de Translogic MiniDash) ga monteren.

Ik twijfel nog of ik het ZRX stuurkuipje zal vervangen door een moderner Z1000 ('07) stuurkuipje; ik vind de dubbele koplampen wel mooi staan van de Z1000.
Branden die allebei bij stadslicht - weet iemand dat ?

Er komen nog zijkappen voor de radiator - binnenkort meer daarover. *D
Best aardig, zou persoonlijk wel het stuurkuipje iets meer tegen de vork aan zetten, staat mooier.
Verder allemaal keurig werk hoor, ga zo door ! :Y
 
Ik twijfel nog of ik het ZRX stuurkuipje zal vervangen door een moderner Z1000 ('07) stuurkuipje; ik vind de dubbele koplampen wel mooi staan van de Z1000.
Branden die allebei bij stadslicht - weet iemand dat ?


Z heeft maar 1 lamp branden, zowel de 03 als de 07 modellen.

der is trouwens al een 12 met 1000 neus;
full
 
ziet er al goed uit :) een ander zitje kon ook geen kwaad aan de motor :) ook van een z1000
Yep, ik heb ook al gedacht aan een Z1000 kont op deze motor; het zadel van de 12 doet zo lomp aan, en die Z1000 kont is erg strak !! Misschien toch maar eens wat sloperijen bellen ..

Best aardig, zou persoonlijk wel het stuurkuipje iets meer tegen de vork aan zetten, staat mooier.
Verder allemaal keurig werk hoor, ga zo door ! :Y
Stuurkuipje is inderdaad tever van de vork af, ga ik aan werken (eerst een andere tellerpartij, liefst alles digitaal zoals van TransLogic).

full


Z heeft maar 1 lamp branden, zowel de 03 als de 07 modellen.

der is trouwens al een 12 met 1000 neus;
[afbeelding]
Aha, bedankt. Natuurlijk kun je die 2e lamp wel op halve sterkte laten branden met zo'n kabelsetje. (en ik bedoelde gedimd licht, niet stadslicht ..)

Ik ken die 12 al een tijdje, hij staat altijd op de Street or Track (Streetfighter Day) beurs.
Is wel een mooi apparaat en zo'n kuipje staat er wel goed bij vind ik.
Aangezien ik alles op Kawa parts wil houden, is de keuze nogal beperkt.

Morgen ga ik even bij de Kawa dealer kijken naar die zijkappen inclusief knipperlicht die aan de zijkant van de radiator zitten op de Z1000 en de ER-6N; even kijken welke het beste zal passen en dan bestellen, want duur zijn ze niet.
 
Die tellerpartij van Translogic is echt mooi. Maar het prijsje is ook naar :( .

Heb je al gereden zonder de complete kuip? Is de gemiddelde snelheid genoeg gedaald om minder bekeuringen te behalen :] ?

Jeroen5
 
Die tellerpartij van Translogic is echt mooi. Maar het prijsje is ook naar :( .

Heb je al gereden zonder de complete kuip? Is de gemiddelde snelheid genoeg gedaald om minder bekeuringen te behalen :] ?

Jeroen5
Translogic is niet goedkoop inderdaad, maar het werkt zoveel mooier/beter dan andere merken. Wie weet vind ik een afgeprijsd type van 2007, want de 2008 versie is iets anders geworden (niet mooier vind ik) dus het 'oude' spul zal er wel uit gaan.

Ik heb zonder de volle kuip op de autobahn gereden; tot 220 blijft ie strak maar bij 240 begint ie aardig te pendelen (slingeren), zal wel komen doordat het stuurkuipje op de voorvork gemonteerd zit, plus het brede stuur dat elke beweging versterkt.
Daarnaast is het nog steeds een pk-pakhuis en 180-200 voelt aan als 120-140 km/u ... dus binnen NL blijft het oppassen geblazen !

Sinds vanmorgen ligt er een nieuwe Michelin Pilot Power achterop - wat een mooie band is dat; staat zo vet ! Gelijk zo'n handig haaks ventieltje erin gezet.
Met dank aan Michael - www.motormike.nl

full


Morgen lekker rijden (onee, dat is al vandaag ..)

:]

Oja - vandaag heb ik die radiator zijkappen van de Kawa Z1000 van 2008 besteld, daar zitten gelijk al mooie knippers ingebouwd.
Ik heb al een tijdje gezocht naar zijkappen, maar dat after-market spul is zo duur.
Nu heb ik een originele nieuwe set van Kawasaki voor 220 euro, inclusief knipperlichten - en natuurlijk ook al gespoten !!
Ik hoop dat ze snel binnen zijn .. :)
 
Goeie keuze! Ik hoop dat ze ook en beetje in verhouding staan en netjes passen. Aan het design zal het in ieder geval niet liggen....

z1000.jpg
 
Goeie keuze! Ik hoop dat ze ook en beetje in verhouding staan en netjes passen. Aan het design zal het in ieder geval niet liggen....

[afbeelding]
Ik hoop inderdaad dat ze goed aansluiten op de 12, maar ik reken er niet op dat het 1 op 1 zal passen. Geeft ook niet, beetje maatwerk is ook leuk om te doen.

Ik wou dat ik ze al binnen had ... B|
Morgen de dealer nog maar eens bellen !
 
Kijk Doc,

Dat je er in Harderwijk niet was...Oke dat is je nog te vergeven... _O-

Maar dat je de MMFM te Veenendaal afzegt onder het mom dat je aan de 12 moest werken, gaat een ieder toch te ver... :P :P :P .

Zeker gezien het feit dat er schijnbaar helemaal niets meer gebeurt... :+

Dus komop met die FOTO'SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.
 
Kijk Doc,

Dat je er in Harderwijk niet was...Oke dat is je nog te vergeven... _O-

Maar dat je de MMFM te Veenendaal afzegt onder het mom dat je aan de 12 moest werken, gaat een ieder toch te ver... :P :P :P .

Zeker gezien het feit dat er schijnbaar helemaal niets meer gebeurt... :+

Dus komop met die FOTO'SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.
;)
was het maar zo dat ik het weekend aan de 12 had gesleuteld i.p.v. de MM2008 bezoeken; ik had gasten te logeren dus moest even de goede gastheer spelen.

Ik heb vrijdag naar de dealer gebeld; onderdelen zijn nog niet binnen .. :/
Ondertussen maar alvast denken aan de kleur; welke zal het gaan worden :?
Wordt ie Kawa groen ...

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan