Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985 — Z250 / KL250

(Ik heb afgelopen weekend de fiets gekocht die helemaal op #1 op 't verlanglijstje stond (een W650). Ik was van tevoren al van plan om de 250 erbij te houden, maar weet 't nu zeker. Die W650 is heus niet zwaar, maar wel voor het opgevoerdebrommergevoel. Ze staan ook leuk naast elkaar!)
Leuk! Veel plezier en veilige km. Wel benieuwd hoe het eruit ziet...
 
Ik ga ze binnenkort een samen zetten. Als ik klaar ben met de geplande cosmetische aanpassingen aan de W650 gaat 'ie ook nog eens op de Z250C lijken :-) Matzwart en chroom! ✊

Ondertussen ook door met de Kleine Schoonheid™. Benzinekraantje blijft een raadsel: alles is los geweest, schoongemaakt, heeft zelfs een ultrasoon badje gehad. Maar blijft enorm stroef, ook als alles royaal in de olie staat. Zonder het veertje is het nog te doen, maar met veertje begin ik bang te worden dat ik het hendeltje afbreek >_<

Ultrasoon badje voor de carb heeft gedeeltelijk geholpen: hoge toeren is prima, stationair wil 'ie óf flink oplopen in toeren, óf alleen maar heel laagtoerig ploffen als ik gas geef, als een tractor. Maar ik heb nog wat aanknopingspunten uit de vorige thread over deze carb, dus dat ding nog maar eens open maken.
 
Ik ga ze binnenkort een samen zetten. Als ik klaar ben met de geplande cosmetische aanpassingen aan de W650 gaat 'ie ook nog eens op de Z250C lijken :-) Matzwart en chroom! ✊

Ondertussen ook door met de Kleine Schoonheid™. Benzinekraantje blijft een raadsel: alles is los geweest, schoongemaakt, heeft zelfs een ultrasoon badje gehad. Maar blijft enorm stroef, ook als alles royaal in de olie staat. Zonder het veertje is het nog te doen, maar met veertje begin ik bang te worden dat ik het hendeltje afbreek >_<

Ultrasoon badje voor de carb heeft gedeeltelijk geholpen: hoge toeren is prima, stationair wil 'ie óf flink oplopen in toeren, óf alleen maar heel laagtoerig ploffen als ik gas geef, als een tractor. Maar ik heb nog wat aanknopingspunten uit de vorige thread over deze carb, dus dat ding nog maar eens open maken.
Nice, heeft de w650 fabriek af kickstarter? Dat maakt het toch wel af vind ik voor dit type motorfietsen.
 
Ja, vond ik dus ook. Zit er inderdaad gewoon al standaard op. Hij heeft ook nog elektrische start, dus kan mijn startmethode helemaal laten afhangen van hoe lui ik ben :-) Hij stampt ook verrassend makkelijk aan. Dat zal bij die 250 al wel helemaal vlot gaan, is't nie?
 
Ja, vond ik dus ook. Zit er inderdaad gewoon al standaard op. Hij heeft ook nog elektrische start, dus kan mijn startmethode helemaal laten afhangen van hoe lui ik ben :-) Hij stampt ook verrassend makkelijk aan. Dat zal bij die 250 al wel helemaal vlot gaan, is't nie?
Prima te doen, ergste geval 3a4keer trappen. Witte altijd maar 1keer. De kl nog gereden onlangs blijft toch ook leuk, iets enthousiast bij het verkeerslicht en hop op het achterwiel.😁
 
Lees ik nu dat je een KL250 hebt? Welk jaar en in welke toestand is die? Ik zag er nog geen foto’s van voorbij komen denk ik?

Lees ik nu dat je een KL250 hebt? Welk jaar en in welke toestand is die? Ik zag er nog geen foto’s van voorbij komen denk ik?
2x 1compleet met kenteken onlangs belastingvrij (feb 1981) geworden netjes en goed rijdend. De ander gedemonteerd zonder kenteken, wordt wellicht elektrisch (72v 10kw piek) hubmotor.
 

Bijlagen

  • 20200815_095243.jpg
    20200815_095243.jpg
    345,4 KB · Weergaven: 29
Zal tzt een recentere foto plaatsen, inmiddels zijn de tank en zijkapjes gedaan
 
Zit die schokbreker niet oppekop?

Wel geinige motor zo. Zou me normaal niet zoveel doen, maar omdat 'ie familie is van d'r mijne vind ik hem toch wel tof :-)
 
Schokbreker is een gasgevulde, die moeten/mogen zo gemonteerd worden (minder onafgeveerd gewicht en vooral "crossieLook" 8-)).
 
Check. (Niet dat ik overigens had gedacht dat @rw zomaar onwetend zo'n ding oppekop zou monteren, als je ziet wat hij allemaal zelf heeft gebouwd)
 
Check. (Niet dat ik overigens had gedacht dat @rw zomaar onwetend zo'n ding oppekop zou monteren, als je ziet wat hij allemaal zelf heeft gebouwd)
Foutje moet kunnen af en toe, klx250'81 voor te weinig verkopen hoort er ook bij😁
 
Ben overigens geen crosser hoor, maar opzoek naar voordelige opknappers loop je vaak tegen de lichtere versies aan.
 
Afgelopen week een paar keer gehad dat de 250LTD uitviel onder het rijden. Altijd met van hoge toeren in de 4 of 5, terug naar stationair. Dus bijv. met uitrollen naar een rotonde. Motortje loopt prima, gas los, koppeling in, en hij valt stil. Start ook meteen weer, maar toch.

Ik heb wat gezocht en gelezen dat het aan valse lucht kan liggen. De inlaatrubber heeft wat scheurtjes aan de buitenkant, maar was nog prima dicht aan de binnenkant. Omdat er geen nieuwe te koop waren is die toen teruggezet. Misschien dat die inmiddels toch is doorgescheurd ergens. Vanneweek maar eens proberen wat remmenreiniger in die richting te spuiten.

Als ik de W650 terug heb van zijn beurt kan ik beide 250jes eens rustig onder handen nemen. Dan heb ik tenminste een fiets waarop ik kan rijden terwijl ik ga sleutelen. Carb en tank van m'n "goeie" eens op de Kleine Schoonheid zetten, en eens kijken hoe die daar mee loopt. Die heeft 20K minder gelopen, en als die mooi loopt wil ik die als de goeie gaan gebruiken.

Afwachten op die zeldzame druppeltjes vrij tijd 🙏
 
Ik vind het nog minimaal 1000eur te veel.
Idd, aantal maanden geleden had ik geopend met 300 kwam toen terug met 750 niks geworden verder. Met wat onderhoud en nieuwe banden en verder nog genoeg puntjes lijkt mij 750 nu redelijk. Heb het idee dat niet alleen de huizen prijzen overspannen zijn. Met name tweetakt en cross/enduro twinshockers uit die tijd heb ik het idee. €5000,- voor een xt500 is pinuts🤪
 
Zo, kleine update uit Huize Kizmiaz: ik heb mijn W650 klaar voor de Echte Ritjes™ deze zomer! Dan kan ik binnenkort voor de Z250Cjes eens wat onderdelen gaan transplanteren naar de Kleine Schoonheid en eens kijken of ik één net rijdende brommer kan krijgen.
 
Wat is er nou aan de hand met 'De kleine schoonheid'? Ik had 'r een jaar geleden goed lopende, en heb alleen echte benzine (BP Ultimate) getankt.
 
Hij heeft bij @Rob RD een jaartje buiten gestaan zoals ik heb begrepen. Ergens is iets met de elektra stuk gegaan (startknop jaagt 'm niet aan, tang op relais wel). En hij start moeilijk en loopt niet soepel op lage toeren. De carburateur heb ik opengemaakt en die zag en netjes en zuiver uit, ook de stationairsproeier. Hij vonkt netjes, verder.

Mijn eerste plan is om even heel de brandstoftoevoer uit te sluiten en de carb + zelfs tank van de andere 250 erop te zetten. Misschien een beetje lomp, maar met nog niet zoveel sleutelervaring dacht ik dat dat misschien een goed startpunt zou zijn.
 
Buiten gestaan? Tja, dan kan er wat water in de tank gekomen zijn. Maar dat moet je dan ook terugvinden in de carb.
Trouwens, heb jij de documentatie al een van Rob gekregen? Ik had een een tasje bij gedaan met alles wat ik destijds over de 250LTD heb kunnen vinden.
 
Nee, die heb ik nog niet. Ik heb een werkplaatshandboek, dus ik kan vooruit. Maar lijkt me wel leuk om te hebben voor de volledigheid. Altijd tof om zo veel mogelijk historie op papier te hebben. Misschien maak ik eens een ritje naar 't noordwesten, of komt Rob nog een keer in 't zuiden, regelen we 't dan wel.
 
Historie is een groot woord. Maar er zat wel een manual bij met elektrisch schema, en het e.e.a. wat ik op internest gevonden had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan