Beste Kawasaki dissidenten
,
Nadat ik er nu over uit ben om een Z750 te kopen (niet de S) heb ik even dit forum wat rondgezocht over de verschillende bouwjaren, onderhoudsintervallen, km-standen enz...
Helaas laat mijn beginnersbudget het niet toe om een nieuwer model te kopen (vanaf 2007). Dit was ik ook niet van plan maar ik las in een MotoPlus artikel dat dit model nog beter afgesteld is in lage toeren en middengebied en minder last van vibraties.
Dus modelletje 2004/2005... Dan de KM-stand. Veel meningen. Ik snap het idee dat een motor van 13/14 jaar oud met maar 28.000 KM weinig is.. En dat je beter 1 kan hebben met meer KM's zodat deze weinig heeft stilgezeten, in 1 rit meer KM heeft gemaakt dan enkel naar de supermarkt enz.. Toch is dat voor mij een dingetje, ik heb nu bij een drietal motoren uitgevraagd hoe het zit met de onderhoudshistorie waarvan 1 van 30.000, 1 van 38.000, 1 van 47.000. En die onderhoudshistorie is er steeds NIET..
En daar baal ik van, want ik heb ook gelezen dat er een flinke onderhoudsbeurt moet gebeuren bij 42.000? of 46.000 ?
die hoeveelheid verschilde nogal, maar hoe dan ook het gaat dan met name om de klepafstelling... en ik heb flinke rekeningen voor onderhoud voorbij zien komen. En daar zit ik nu net met mijn budget niet op te wachten. Ik leg mezelf al toe op het kopen van een motor van 10+ jaren oud maar dan graag niet met een rekening in het eerste jaar van 1000+ euro...
Dus ik ben nu een beetje bang, wat vast iedereen is bij het kopen van een 2e hands motor, het blijft (deels) een gok. Maar wat zijn jullie tips, mensen uit dit topic hebben vast heel veel ervaring met aankopen en de Z750.
Ik zoek op marktplaats, kijk bij bepaalde motorzaken in de buurt (Groningen) en op Facebook maar zie helaas nog niet de zwarte Z750 voorbijkomen MET onderhoudshistorie die ik zou willen kopen... Of moet ik die onderhoudshistorie laten varen...? Maar dan dus voor 35.000 km max gaan omdat ik anders al snel richting de "kleppen-beurt" ga?
Alvast dank!