Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hoi allemaal! Ik ga zaterdag kijken voor een Z1000 (2012). Ik zit toch erg te twijfelen over de nieuwe Z1000 (2014). Heb wat vergelijkingen gezien tussen oud en nieuw en uiteraard is de nieuwe weer in veel gevallen "beter", behalve dat de vering zo hard staat dat je elk bultje voelt.

Wie heeft er hier ervaring met de Z1000 vanaf 2010? Ik ga mijn R1200GS er waarschijnlijk op inruilen, dus dat is nogal een verandering voor mij :P
 
Net terug van een weekje sturen en kamperen in Luxemburg.
Kwam daar ergens rond het stuwmeer deze Z-street nog tegen. Was een mooie collectie bij elkaar.





 
@Pravoa Dat ziet er wel heel lekker uit zeg!

Kan je ook een overzichtfoto van de zijkant maken?
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Heeft iemand van jullie ervaring met het zelf monteren van een voeding voor je navigatiesysteem?
En toevallig een how-to of hier een paar foto's van gemaakt?

Ik hoor het graag!
 
Hoi allemaal! Ik ga zaterdag kijken voor een Z1000 (2012). Ik zit toch erg te twijfelen over de nieuwe Z1000 (2014). Heb wat vergelijkingen gezien tussen oud en nieuw en uiteraard is de nieuwe weer in veel gevallen "beter", behalve dat de vering zo hard staat dat je elk bultje voelt.

Wie heeft er hier ervaring met de Z1000 vanaf 2010? Ik ga mijn R1200GS er waarschijnlijk op inruilen, dus dat is nogal een verandering voor mij :P

Ik heb een 2013 en deze bevalt super, model hiervoor ook gehad, maar deze vind ik beter kwa
zithouding en ook het vermogen komt er beter uit/ sterker en beter oppakken vanaf lage toeren.
Het nieuwe model was al uit, maar heb voor deze gekozen (was ook nieuw) omdat deze forser is/toont
dan het nieuwe model. Ik lijk met mijn 1.85 zo groot op het nieuwe model......
Tevens heeft de mijne nog iets van windbescherming.

Voor mij persoonlijk zou ik niets negatiefs kunnen melden. :}

Ik zou gewoon op beide modellen even gaan rijden en wat spreekt je kwa uiterlijk het meeste aan?

8-)

full
 
Laatst bewerkt:
:9~ Mooi in 'full black' en supergave uitlaten!!
Zou ze graag willen voor mijn SV, maar niet echt te koop voor zo'n oudje (of je betaalt de halve dagwaarde van de hele motorfiets ... |( )
Heb vandaag maar weer een ovale carbonpijp gemonteerd. (maar ander topic dus geen SVervuiling hier :+ )

Ik heb al een oer-Z1000, maar ik denk wel dat de Z1000 uit dit topic een mooie opvolger voor mijn SV zou kunnen zijn.
Wacht even tot ze goedkoper worden.

Is er trouwens een electronica-arme Z1000 gemaakt?
Zo ja tot welk jaar? Een versie met afgezien van electronische ontsteking (dat is wel fijn :} ) carburateurs ipv injectors, en geen ABS/TCS/CBS exup-kleppen en al die andere 'gadgets' die voor een zelfsleutelaar alleen maar vervelend zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf en de Z hier ook even voorstellen. Ik ben Ralph en komt uit de omgeving Nijmegen. Sinds oktober in het bezit van deze Z750 uit 2008 met 32.000km op de teller. De Z is voorzien van Rizoma led knipperlichten en kentekenplaathouder en een BOS gts uitlaat demper, prachtig geluid. Plaatjes zeggen meer:

105qerq.jpg


2vrwd2w.jpg


15cyq6t.jpg
 
mooie bike, en ook een werkplaats waar ik jaloers op ben . . .
radiatorcovertjes in de kleur spuiten als de paneeltjes onder het zadel of frame en je bent er
De horizontale 'vlakke lijn' wordt dan mooier en die covers vallen wat minder op. Heb dit vanaf het begin een mooie versie gevonden met als enige optische minpunt in mijn ogen die 'zak' in de horizontale lijn door die opzichtige covers.
Bij de nieuwere modellen zijn ze al zwart oid als ik me niet vergis, dus blijkbaar was/ben ik niet de enige ;)
Veel plezier met je Z!!
 
Ik heb een 2013 en deze bevalt super, model hiervoor ook gehad, maar deze vind ik beter kwa
zithouding en ook het vermogen komt er beter uit/ sterker en beter oppakken vanaf lage toeren.
Het nieuwe model was al uit, maar heb voor deze gekozen (was ook nieuw) omdat deze forser is/toont
dan het nieuwe model. Ik lijk met mijn 1.85 zo groot op het nieuwe model......
Tevens heeft de mijne nog iets van windbescherming.

Voor mij persoonlijk zou ik niets negatiefs kunnen melden. :}

Ik zou gewoon op beide modellen even gaan rijden en wat spreekt je kwa uiterlijk het meeste aan?

8-)

[afbeelding]
Welke uitlaten zijn dat?
 
Heeft er iemand hier Bar end spiegels op zn 2010 Z1000?

Ik heb wat moeite om leuke onderdeeltjes te vinden....
 
Hoi allemaal! Ik ga zaterdag kijken voor een Z1000 (2012). Ik zit toch erg te twijfelen over de nieuwe Z1000 (2014). Heb wat vergelijkingen gezien tussen oud en nieuw en uiteraard is de nieuwe weer in veel gevallen "beter", behalve dat de vering zo hard staat dat je elk bultje voelt.

Wie heeft er hier ervaring met de Z1000 vanaf 2010? Ik ga mijn R1200GS er waarschijnlijk op inruilen, dus dat is nogal een verandering voor mij :P

Ik heb een zwarte Z1000 uit 2012. Bevalt nu super goed. Alleen heb ik voor het betere stuurwerk mijn vering aangepast met Hyperpro progressieve veren en een hogere 190/55-17 achterband.
Ook de remblokken heb ik vervangen door gesinterde EBC HH remblokken en tevens de rubberen remleidingen vervangen door stahlflex leidingen. Met deze aanpassingen voldoet hij aan mijn eisen.

full

full
 
Beste Kawa-vrienden,

Sinds 2 weken ben ik óók een trotse bezitter van een Kawasaki Z1000!
Heb mijn Hornet ingeruild voor deze:

full


Gelijk een bestelling bij Barracuda gedaan voor een korte kentekenhouder. Zo een surfplank erachter dat kan echt niet! '(

Enkel nog opzoek naar Bar-end mirrors. Tips????

Groeten..
 
Beste Kawa-vrienden,

Sinds 2 weken ben ik óók een trotse bezitter van een Kawasaki Z1000!
Heb mijn Hornet ingeruild voor deze:

[afbeelding]

Gelijk een bestelling bij Barracuda gedaan voor een korte kentekenhouder. Zo een surfplank erachter dat kan echt niet! '(

Enkel nog opzoek naar Bar-end mirrors. Tips????

Groeten..

Mooie brommer... ;)
Gekocht bij Motorcenter Venlo?
 
Beste Kawa-vrienden,

Sinds 2 weken ben ik óók een trotse bezitter van een Kawasaki Z1000!
Heb mijn Hornet ingeruild voor deze:

[afbeelding]

Gelijk een bestelling bij Barracuda gedaan voor een korte kentekenhouder. Zo een surfplank erachter dat kan echt niet! '(

Enkel nog opzoek naar Bar-end mirrors. Tips????

Groeten..
nice
Was dit toen der tijd geen special uitvoering? :/
Meende ik ergens ooit gelezen te hebben.
 
Mooie brommer... ;)
Gekocht bij Motorcenter Venlo?

Wilde al vanaf het behalen van mijn rijbewijs zo een Kawa hebben. Ging voor handschoenen naar Motorcenter Venlo en zag er ene staan. Gelijk erop geklommen.... maar helaas.. veel krassen op de tank en de koppeling ging zeer stroef. Toen toch maar besloten hem te laten staan.
Een week later op Marktplaats aan het rond zoeken en zag ik deze staan in Kaatsheuvel. Erheen gegaan en direct gekocht :D


nice
Was dit toen der tijd geen special uitvoering? :/
Meende ik ergens ooit gelezen te hebben.

Ja klopt. 2010 special edition. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan