Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Wilde al vanaf het behalen van mijn rijbewijs zo een Kawa hebben. Ging voor handschoenen naar Motorcenter Venlo en zag er ene staan. Gelijk erop geklommen.... maar helaas.. veel krassen op de tank en de koppeling ging zeer stroef. Toen toch maar besloten hem te laten staan.
Een week later op Marktplaats aan het rond zoeken en zag ik deze staan in Kaatsheuvel. Erheen gegaan en direct gekocht :D

Ah oke...
Ik zag deze kleurstelling ook staan bij MCV dus vandaar mijn vraag.
Zie je namelijk niet zoveel.
 
Is er trouwens een electronica-arme Z1000 gemaakt?
Zo ja tot welk jaar? Een versie met afgezien van electronische ontsteking (dat is wel fijn :} ) carburateurs ipv injectors, en geen ABS/TCS/CBS exup-kleppen en al die andere 'gadgets' die voor een zelfsleutelaar alleen maar vervelend zijn?


Tuurlijk!

full
 
Wilde al vanaf het behalen van mijn rijbewijs zo een Kawa hebben. Ging voor handschoenen naar Motorcenter Venlo en zag er ene staan. Gelijk erop geklommen.... maar helaas.. veel krassen op de tank en de koppeling ging zeer stroef. Toen toch maar besloten hem te laten staan.
Een week later op Marktplaats aan het rond zoeken en zag ik deze staan in Kaatsheuvel. Erheen gegaan en direct gekocht :DJa klopt. 2010 special edition. *O*
Vooral het zadel heeft wel iets.
Ben niet zo van de leer printjes maar dit staat hem wel :)
 
Beste Kawa-vrienden,

Sinds 2 weken ben ik óók een trotse bezitter van een Kawasaki Z1000!
Heb mijn Hornet ingeruild voor deze:

[afbeelding]

Gelijk een bestelling bij Barracuda gedaan voor een korte kentekenhouder. Zo een surfplank erachter dat kan echt niet! '(

Enkel nog opzoek naar Bar-end mirrors. Tips????

Groeten..

Tof ding. :Y
Ik was van plan om of voor jou kleurstelling te gaan of degene die ik nu heb.
 
Heb ik weer....
Vandaag eindelijk mooi weer en tijd. Dus motor naar buiten voor een mooi ritje... accu leeg. Tof!
Eerst maar even aan de lader en een half uur later weg.
Na een kleine 3 kilometer merk ik dat het schakelen wat raar gaat.
Als ik wil stoppen slaat de motor af en bij nadere inspectie blijkt de koppeling het niet meer te doen.
De kabel is nog heel en het scharnier werkt, maar deze kan ik met mijn vinger makkelijk heen er weer bewegen.
Is dit een vaak voorkomend euvel of heb ik dikke pech en moet ik mijn spaarvarkentje stuk slaan en gaan huilen voor de kosten? Het gaat om een Z750 uit 2007 met 35000 km op de teller. Olie is vorig jaar nog vervangen.
 
Heb ik weer....
Vandaag eindelijk mooi weer en tijd. Dus motor naar buiten voor een mooi ritje... accu leeg. Tof!
Eerst maar even aan de lader en een half uur later weg.
Na een kleine 3 kilometer merk ik dat het schakelen wat raar gaat.
Als ik wil stoppen slaat de motor af en bij nadere inspectie blijkt de koppeling het niet meer te doen.
De kabel is nog heel en het scharnier werkt, maar deze kan ik met mijn vinger makkelijk heen er weer bewegen.
Is dit een vaak voorkomend euvel of heb ik dikke pech en moet ik mijn spaarvarkentje stuk slaan en gaan huilen voor de kosten? Het gaat om een Z750 uit 2007 met 35000 km op de teller. Olie is vorig jaar nog vervangen.

Ik had het zelfte probleem mijn accu was bijna leeg ben ik gaan rijden viel elke keer de motor uit bij de stoplicht
Nieuwe accu er in gezet.👌 top probleem opgelost dus je accu moet echt goed vol zijn voor dat je gaat rijden denk ik. probeer eerst een andere accu meschien is het bij jou dan ook opgelost.
 
Komt nog een monster energy tankpad op zodra de tank ik gespoten.
En de taartschep gaat er weer af en er komt een smoke achter/knipper licht onder.

Ik weet nog niet of ik dezd velgstriping erop laat zitten.
Besteld via Aliexpress maar ik had hem liever groener gehad. Int echt istie wel iets groener dan op de foto. Maar alsnog ik kijk het ff aan
 
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige bezitter van een Z750 uit 2007. Na aanschaf een paar dingen gewijzigd:

Akrapovic einddemper
Korte kentekenplaathouder / kleine knipperlichten achter
Windscherm voor verwijderd die erop zat

Binnenkort zullen de knippers voor ook vervangen worden, hiervoor hadden we geen tijd meer. Ook staan de spiegels nog op het lijstje om tzt vervangen te gaan worden.

Bij aanschaf was de achterband nog redelijk, aangezien ik ondertussen de nodige kilometers heb gereden is deze onderhand aan vervanging toe. Hebben jullie hiervoor een tip qua merk / type band om voor te kiezen?

full
 
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige bezitter van een Z750 uit 2007. Na aanschaf een paar dingen gewijzigd:

Akrapovic einddemper
Korte kentekenplaathouder / kleine knipperlichten achter
Windscherm voor verwijderd die erop zat

Binnenkort zullen de knippers voor ook vervangen worden, hiervoor hadden we geen tijd meer. Ook staan de spiegels nog op het lijstje om tzt vervangen te gaan worden.

Bij aanschaf was de achterband nog redelijk, aangezien ik ondertussen de nodige kilometers heb gereden is deze onderhand aan vervanging toe. Hebben jullie hiervoor een tip qua merk / type band om voor te kiezen?

[afbeelding]


Mooie motor hoor! Ga je veel plezier van hebben ;)

Qua bandjes is een kwestie van gevoel, en dat is helaas bij iedereen anders.
Zelf heb ik Continental Roadattack 2 Evo er onder liggen (180mm breed achter)
wat ik persoonlijk hele fijne bandjes vind.

:]
 
Mooie motor hoor! Ga je veel plezier van hebben ;)

Qua bandjes is een kwestie van gevoel, en dat is helaas bij iedereen anders.
Zelf heb ik Continental Roadattack 2 Evo er onder liggen (180mm breed achter)
wat ik persoonlijk hele fijne bandjes vind.

:]

:^
 
De fijnste band die ik tot nu toe heb gereden is een Pirelli Supercorsa. Wat een heerlijke plakker is dat zeg! :9~
Ik rij nu op setje Pilot Powers 3, rijdt ook heerlijk maar niet zo makkelijk als de Supercorsa's.
 
Wat ook een goede band is met erg veel grip is de Dunlop Qualifier. Gaan niet zo heel erg lang mee maar je hebt er waanzinnig veel grip mee. Ze gaan ongeveer 5000km mee afhankelijk van je rijlstijl natuurlijk.
Ik betaalde voor een complete set voor/achter 200,- incl montage.
Ik heb deze laten monteren bij Langenberg in Coevorden.
 
Ik rij momenteel met Pilot Power 3 na jaren met Pilot Power 2ct gereden te hebben. (op diverse motoren)
Ik heb het idee dat PP3 iets mee glijden. Geven mij niet echt het gevoel dat ik had met de "oude PP 2CT"
Wil hierna eens een setje Metzeler M7RR proberen.
 
Wat ook een goede band is met erg veel grip is de Dunlop Qualifier. Gaan niet zo heel erg lang mee maar je hebt er waanzinnig veel grip mee. Ze gaan ongeveer 5000km mee afhankelijk van je rijlstijl natuurlijk.
Ik betaalde voor een complete set voor/achter 200,- incl montage.
Ik heb deze laten monteren bij Langenberg in Coevorden.

Dat was voor mij de reden om over te stappen naar een ander merk. Ik heb vervolgens op mijn Z750 17k km gedaan met een setje Michelin Pilot Road 4.
Inmiddels rij ik op een set dunlop road smart 3, maar dat is op een andere motor en daar heb ik nog geen slijtage ervaringen mee.
 
De fijnste band die ik tot nu toe heb gereden is een Pirelli Supercorsa. Wat een heerlijke plakker is dat zeg! :9~
Ik rij nu op setje Pilot Powers 3, rijdt ook heerlijk maar niet zo makkelijk als de Supercorsa's.
Ik rij altijd met Super Corsa's
Beste banden ooit, meestal een gebruikt circuit setje voor weinig

Enige nadeel is regen maja wie rijd er met regen :P
 
Dat was ook het enige nadeel wat ik kon vinden, maar als je dan een keer in regen terecht komt en die achterkant komt voorbij is de lol er snel af ;)
 
Dat was ook het enige nadeel wat ik kon vinden, maar als je dan een keer in regen terecht komt en die achterkant komt voorbij is de lol er snel af ;)
Welnee dat houd het spannend :P

Deed het met de 10 wel eens met aanremmen

Merk wel dat ik wat rustiger ga rijden sinds ik de Z heb
Al ie wel te makkelijk op het achterwiel wil :X

Heb maar 1 keer gehad dat ik mn 10 miste (toen er een Porsche GTdingesgeval naast me stond en een sprintje wou trekken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan