Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Iemand interesse in korte hendels?
Nog geen 100km oud. Vind ze toch te kort.
Komen van mijn Z1000 uit 2005.

Foto%2028-04-17%2015%2040%2056.jpg
 
Mannen ff snel een vraagje,

Ik heb een Z1000 uit 2010 met een leuk setje uitlaten.
Enige punt waar ik nog mee zit is de katalysator die een boel geluid tegenhoud.

Wat voor oplossingen hebben jullie allemaal gevonden?

Nieuwe bochtenset is een optie
Of een pijp er tussen lassen

Maar ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie
 
Goedeavond,

Ik heb een nieuwe uitlaat op het oog.
Dit is ie met katalysator Mivv Slip-On GP met Katalysator Kawasaki Z 750 2008 - Kwaliteitslevering - XLmoto - XLmoto.nl

En dit zonder:
Mivv Slip-On GP zonder Katalysator Kawasaki Z 750 2008 - Kwaliteitslevering - XLmoto - XLmoto.nl

Nu is mijn vraag, is dit met kat in de linkpijp of in de slip on zelf? Of wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen deze twee opties?
Want de kat zit normaal alleen in de linkpijp toch? En kan ik de slip on zonder katalysator monteren zonder afstellen? En stel ik zou de andere met andere kat bestellen, moet ik de motor dan wel laten afstellen? Vragen, vragen, vragen.

Hopelijk hebben jullie antwoorden :)

Thanks alvast!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal weken geleden een full system Akrapovic gemonteerd onder mijn Z1000 uit 2010. Dus zonder catalysator.
Ben gelijk erna naar de motorzaak geweest en op de testbank.. zoals verwacht is het zichtbaar dat ie ietswat armer loopt maar nog ruim binnen de marge. Mijn motor liep volgas zelfs aan de rijke kant, enkel bij 10% gas en lage toeren was het aan de armere kant.
Heb er dus voor gekozen om het zo te laten, dus niet afstellen... scheelt veel centjes! Het is namelijk nauwelijks merkbaar met rijden op mijn motor.

Vooral aangezien afstellen met Powercommander je lambda sonde vervalt, en ik rij graag door de bergen en dan is de lambda sonde van belang!

En kwa geluid.... zeker eronderuit met die catalysator!!! 1. het ziet niet uit en 2. het scheelt je een aantal kilo's en 3. het geluid zonder cat is geweldig!

Hoop dat jullie er wat aan hebben
 
goedemiddag. dit is mijn z1000
heb een vraag. is er in Nederland een motor club alleen voor z1000/z750 ??
woon zelf in Barneveld, zoek eigenlijk nog mensen die in de omgeving rijden.
bedankt al vast.
gr Danny

full

full
 
goedemiddag. dit is mijn z1000
heb een vraag. is er in Nederland een motor club alleen voor z1000/z750 ??
woon zelf in Barneveld, zoek eigenlijk nog mensen die in de omgeving rijden.
bedankt al vast.
gr Danny

Hoi Danny,

op Facebook is de Kawasaki Z groep. Daar zullen ook zeker vast mensen met een Z in de buurt van Barneveld wonen!
 
Ik heb een aantal weken geleden een full system Akrapovic gemonteerd onder mijn Z1000 uit 2010. Dus zonder ..

Thanks voor je reactie! Denk er nog ff over, vind het wel een risico om zonder test te gaan rijden. Stel hij loopt niet lekker heb ik schade. Maar ook ik vind inderdaad het geluid nu wel tam en de mivv ziet er naar mijn mening ook beter uit.. ff nachtje over slapen
 
Thanks voor je reactie! Denk er nog ff over, vind het wel een risico om zonder test te gaan rijden. Stel hij loopt niet lekker heb ik schade. Maar ook ik vind inderdaad het geluid nu wel tam en de mivv ziet er naar mijn mening ook beter uit.. ff nachtje over slapen


Je zal uiteraard ook z.s.m. naar een testbank moeten en controleren wat de waardes zijn. Zo voorkom je het risico!
 
goedemiddag. dit is mijn z1000
heb een vraag. is er in Nederland een motor club alleen voor z1000/z750 ??
woon zelf in Barneveld, zoek eigenlijk nog mensen die in de omgeving rijden.
bedankt al vast.
gr Danny

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is een serieus toeval
Ik woon vlakbij barneveld.
En exact dezelfde Z1000

Dacht dat deze kleurstelling niet veel voorkwam eigenlijk
 
Beste ghost.

Wel een mooie fiets.
Foto"s.
En kleur stelling is wel vet. maar heb hem al vaak gezien.
Als je een keer gaat rijden ga ik wel mee als je zin hebt.
 
Hij kan gewoon met de klem vast gezet worden. Daarom heb ik deze gekozen. Volledig RVS.
Idd afzagen/slijpen net voor de kat, dus deze komt te vervallen. De lambdasonde blijft wel bestaan. Als het goed is moet de klem er dan zo op passen. Bij Mile Pajic kost het 190 euro + een flinke rit, maar daar wordt hij wel gelast.
Mocht het echt niks zijn dan kan ik hem altijd weer (laten) vastlassen.
 
Bij de motorzaak waar ik geweest was, kostte het 45 euro. Dit is dan voor ongeveer 6 runs op verschillende gasstanden zodat je goed kan zien waar en wanneer ie rijk, goed of arm loopt.

Ah, dat zijn de kosten dus niet.. Alleen als dan blijkt dat niet goed loopt wordt het natuurlijk duurder.. Wat kwam er bij jou uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan