Kawasaki draaid niet goed

dest

Rookie
5 sep 2010
1
0
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo motor fanaten,ik ben mijn zxr 750 eindelijk eens in orde aan het zetten.
De motor heeft lang stil gestaan maar met nieuwe bezine en de tank uit te kuisen starte hij redelijk snel maar stationair toerental schommeld tussen 1000 en 2000 toeren ook word de uitlaat aan de rechter zijde heel heet en aan de linkerzijde blijft deze lauw.Ik heb de bougies al vervangen en al 2 maal de carbs uitgekuist maar steeds het zelvde het lijkt wel of de twee rechter carbs te veel benzine krijgen en de twee linker te wijnig.
Ik hoop dat julie mij kunnen helpen.
 
wissel de carbs links en rechts om, en voel of dan de rechter uilaat kouder blijft en nog steeds je stationair slecht blijft. zo ja, dan kun je denken aan vervuilde carburateurs of iets in die richting.

want het zou bijna niet kunnen, dat toevallig net de 2 linkse verstopt zitten en de 2 rechtse niet

ik denk dan eerder aan je bobine of kabels
slechte vonk op de 2e cilinder

bij stationair toerental spuit eens wat remreiniger of wat er op lijkt langs de inlaatdelen, als de motor er op reageert trekt ie valse lucht. maar met valse lucht is je verbranding te arm

te arm wordt te warm, dus wellicht ligt het probleem aan de rechtse cilinder, waarvan de uitlaat nu ( te snel?) heet wordt.

schommelend toerental is niet zo vreemd als de boel lang niet heeft gedraaid, vandaar, laat de motor eens goed heet worden, maak een ritje, flink gas als de boel warm is, daarna weer diagnose stellen. succes

soms lost het zichzelf ook wel op als je een goede rit maakt, wordt alles lekker heet, spoelt alles lekker door.
 
wissel de carbs links en rechts om, en voel of dan de rechter uilaat kouder blijft en nog steeds je stationair slecht blijft. zo ja, dan kun je denken aan vervuilde carburateurs of iets in die richting.

want het zou bijna niet kunnen, dat toevallig net de 2 linkse verstopt zitten en de 2 rechtse niet

ik denk dan eerder aan je bobine of kabels
slechte vonk op de 2e cilinder

bij stationair toerental spuit eens wat remreiniger of wat er op lijkt langs de inlaatdelen, als de motor er op reageert trekt ie valse lucht. maar met valse lucht is je verbranding te arm

te arm wordt te warm, dus wellicht ligt het probleem aan de rechtse cilinder, waarvan de uitlaat nu ( te snel?) heet wordt.

schommelend toerental is niet zo vreemd als de boel lang niet heeft gedraaid, vandaar, laat de motor eens goed heet worden, maak een ritje, flink gas als de boel warm is, daarna weer diagnose stellen. succes

soms lost het zichzelf ook wel op als je een goede rit maakt, wordt alles lekker heet, spoelt alles lekker door.

Carburateurs wisselen :?
Bedoel je niet de bougies wisselen ?
 
wissel de carbs links en rechts om, en voel of dan de rechter uilaat kouder blijft en nog steeds je stationair slecht blijft. zo ja, dan kun je denken aan vervuilde carburateurs of iets in die richting.

want het zou bijna niet kunnen, dat toevallig net de 2 linkse verstopt zitten en de 2 rechtse niet

ik denk dan eerder aan je bobine of kabels
slechte vonk op de 2e cilinder

bij stationair toerental spuit eens wat remreiniger of wat er op lijkt langs de inlaatdelen, als de motor er op reageert trekt ie valse lucht. maar met valse lucht is je verbranding te arm

te arm wordt te warm, dus wellicht ligt het probleem aan de rechtse cilinder, waarvan de uitlaat nu ( te snel?) heet wordt.

schommelend toerental is niet zo vreemd als de boel lang niet heeft gedraaid, vandaar, laat de motor eens goed heet worden, maak een ritje, flink gas als de boel warm is, daarna weer diagnose stellen. succes

soms lost het zichzelf ook wel op als je een goede rit maakt, wordt alles lekker heet, spoelt alles lekker door.

Carburateurs wisselen :?
Bedoel je niet de bougies wisselen ?

Bobine kan niet (als deze motor nog 2 bobines heeft) want de ene bobine is voor 1e en 4e cilinder en de ander dus voor 2 en 3.
Als er dus een bobine kapot/slecht is dan zou uitlaatbocht 1 en vier of 2 en 3 niet warm moeten worden.
 
ik denk toch dat de carburateur,s het zijn stond de motor lang op de zij standaard dan zit het vuil of opgedroogde benzine aan een kant schommeling in toeren duit vaak op dat de stationare sproeiers smerrig zijn .
 
Terug
Bovenaan Onderaan