Haha inderdaad die kans is aannemelijk!Hee jotwoo,
Proficiat man! Vette motor. Mijn volgende wordt dezelfde, tijdje geleden ook op proef gereden, rijd super! Eerdaags meer Honda rijders dan kawasakis hier, of nie vhv? Haha
Weet niet wat iedereen loopt te zeuren over vermogen, maar heb net even gereden en ding heeft zat vermogen tochzeker voor op straat
Haha inderdaad die kans is aannemelijk!
Zijn jou plannen nu ook concreet? Wanneer ga je hem halen.
Haha inderdaad! Maar ik wil heel graag, maar ach ja....kosten he! En ben nu volop met fotografie bezig en dat kost ook veel, een kleine van pakweg 11 maanden, op vakantie over 2 weken, huis te koop....Je kent t wel. Dus kort: geen concrete plannen, maar wel wensen. hahaKomt goed VHV1!
Ik heb inderdaad een vraagstelling gehad, tevens dus vervuiling van het topic omdat het niet kawa georineteerd was.Is toch al een paar keer voorbijgekomen dacht ik
sowieso vhv1
Niet dat er iets mis is met meer vermogen hoor
Haha dat maakt vast inderdaad een hoop dingen meer mogelijk.Ik ben weer vrijgezel dus vandaar dat ik dit soort 'domme' aankopen kan doen
Wow, ff een weekendje weg geweest, lees het forum weer ff bij, en weer 2 ER6-rijders minder ! Stelletje overlopers !!
Misschien kan ik de gelederen weer wat aanvullen?
Kijk hier al een tijdje op het forum rond maar heb nog weinig gepost. Nu eens tijd om me voor te stellen denk ik:
Sinds begin dit jaar ben ik ook een ER6-N rijder, daarvoor 2 1/2 jaar op een Suzuki Intruder uit 1986 gereden, maar na de stepjes genoeg door het asfalt getrokken te hebben was het toch tijd om een fiets te kopen die wat eenvoudiger door de bochten gaat. Nu rijdt ik een in mijn ogen beeldschone glanzend zwarte ER6N uit 2008.
Hieronder een foto van mijn motor voor het kasteel in Vianden 3 weken geleden.
[afbeelding]
Misschien kan ik de gelederen weer wat aanvullen?
Kijk hier al een tijdje op het forum rond maar heb nog weinig gepost. Nu eens tijd om me voor te stellen denk ik:
Sinds begin dit jaar ben ik ook een ER6-N rijder, daarvoor 2 1/2 jaar op een Suzuki Intruder uit 1986 gereden, maar na de stepjes genoeg door het asfalt getrokken te hebben was het toch tijd om een fiets te kopen die wat eenvoudiger door de bochten gaat. Nu rijdt ik een in mijn ogen beeldschone glanzend zwarte ER6N uit 2008.
Hieronder een foto van mijn motor voor het kasteel in Vianden 3 weken geleden.
[afbeelding]
Haha dat maakt vast inderdaad een hoop dingen meer mogelijk.
Toch ruil ik er niet graag mijn meisie voor in
Inderdaad! Ik ruil er mijn vrouwke ook niet voor in. Dan maar ER-6je tuffen
Welkom Scimitar! Veel veilige en leuke KM's gewenst op een fantastische motorNog wel een vraagje die ik aan ieder 'nieuw lid' stel: waar kom je vandaan Misschien weer eens een brabo VHV1! hahaha
Dank voor het warme welkom!
Ik kom inderdaad uit Utrecht zoals mijn profiel aangeeft. Mijn favoriete terrein om te rijden is dan ook vooral op de dijkjes rond Utrecht, Schoonhoven, Culemborg en Wijk bij Duurstede.
Ik zal proberen met zo min mogelijk loze berichten toch een plekje in de OP te veroveren ;-)
Meteen een vraag voor jullie ervaren ER6N rijders. Ik heb al op het forum en Google gezocht maar kan weinig 'directe' antwoorden vinden. Rond welke toerentallen schakelen jullie op (en terug)? M'n vorige motor had geen toerenteller en op 80 zat je al in z'n hoogste versnelling. Deze ER6 heeft een veel ruimer bereik en een versnellinkje meer. M'n gevoel met de motor zegt nu tussen de 5k en 6k op en tussen de 4,5k en 3,5k omlaag, maar omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb en nog niet helemaal weet wat ik uit deze motor kan halen ben ik benieuwd hoe meer ervaren ER6N rijders dat zien.
Dank voor het warme welkom!
Ik kom inderdaad uit Utrecht zoals mijn profiel aangeeft. Mijn favoriete terrein om te rijden is dan ook vooral op de dijkjes rond Utrecht, Schoonhoven, Culemborg en Wijk bij Duurstede.
Ik zal proberen met zo min mogelijk loze berichten toch een plekje in de OP te veroveren ;-)
Meteen een vraag voor jullie ervaren ER6N rijders. Ik heb al op het forum en Google gezocht maar kan weinig 'directe' antwoorden vinden. Rond welke toerentallen schakelen jullie op (en terug)? M'n vorige motor had geen toerenteller en op 80 zat je al in z'n hoogste versnelling. Deze ER6 heeft een veel ruimer bereik en een versnellinkje meer. M'n gevoel met de motor zegt nu tussen de 5k en 6k op en tussen de 4,5k en 3,5k omlaag, maar omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb en nog niet helemaal weet wat ik uit deze motor kan halen ben ik benieuwd hoe meer ervaren ER6N rijders dat zien.
Het blokje van de ER6 is erg flexibel, je kan prima rijden vanaf 2500 toeren maar blokje trekt door tot 11.000 toeren.
Ikzelf trek meestal lekker op en schakel bij 6-7000 toeren, en als ik de gewenste snelheid heb bereikt probeer ik hem rond 3500-4000 toeren te houden. Op dijkes en toeren rijd ik vaak 80 in zn zes, als er een bochtje komt soms even eentje terugschakelen.
Achterlicht past helaas niet want jij hebt het eerste model, dit is voor het facelift model, maar op ebay is er genoeg te krijgen! Deze bijvoorbeeld: http/www.ebay.co.uk/itm/NEW-CLEAR-LED-REAR-TAILLIGHT-INTEGRAL-INDICATORS-KAWASAKI-ER-6N-F-/170797877208?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item27c458c7d8#ht_761wt_1163
Dat je FI lampje SOMS brandt is wel vreemd, bij mij brandde hij zonder dit ding en met een Two Brothers uitlaat constant omdat hij niet aangesloten was op de sensor. Met dit ding was hij weer tevreden en brandde het lampje nooit. Heb jij een stekker aan moeten sluiten op je Leo uitlaat? Of kon dat niet?
Dat lukt me alleen niet, dan zit ik in de 6 en maak ik 6k tot 7k toeren.De ER-6 draait bij 135km/u ca. 5k toeren op de snelweg.