Kawasaki gekocht!!

Smit

MF veteraan
23 apr 2003
11.860
8
Hardinxveld
Heeey mense!

Deze hele week al een beetje rond gezocht, gekeken en gereden. Maar de keuze is gemaakt, na een veels te kleine gs500e slingshot (benen pasten niet echt in de tank e.d., ik ben 1.89) ben ik op de zzr 250 gaan zitten. Waaanzinnig, een wereld van verschil, het zit gewoon heerlijk, HET PAST. Hij is best groot vergelijken met andere 25kw machines in mijn prijsklasse (en sportmodel), echt waanzinnig gewoon hoe die zit, heeerlijk.
Dus heb ik de metallic blauw/paarse zzr 250 met 2 glimmende pijpen gistere opgehaald, is de boel verzekerd en overgeschreven (en daarna opgepoetst, want ja het REGENDE :( )
Vandaag maar es een stukkie gaan rijden, ojah Pisang, wanneer gaan wij es een stukje rijden?
Mf sticker is besteld, maar voorlopig herken je me aan een 2 grote pretogen in de helm!

Foto's komen na vanmiddag, wil eerst ff lekker gaan rijden.
 
Veel plezier er mee!!!

Is echt een leuke fiets, heb er zelf ook een gehad :)

ps,
hou wel het olie pijl in de gaten!
 
Ben ik weer, kga zo stukkie rijden. Maar eh oliepijl, er zit een rood controlle lampje op gelukkig, maar ik draaide gister het olie dopje eraf en hij stond op de middenbok, ik kon geen laagje olie zien ofzo :? . Maar hij heeft 3000 km geleden een grote beurd gehad. (Vandaag ff onderhoudsboekje van heynes kopen, kan ik em gelijk zelf nog ff na lopen)
Pisang, volgend weekend stukkie rije dan? (tenminste als ik ook kan hoor :D )
 
Ben ik weer, kga zo stukkie rijden. Maar eh oliepijl, er zit een rood controlle lampje op gelukkig, maar ik draaide gister het olie dopje eraf en hij stond op de middenbok, ik kon geen laagje olie zien ofzo :? . Maar hij heeft 3000 km geleden een grote beurd gehad. (Vandaag ff onderhoudsboekje van heynes kopen, kan ik em gelijk zelf nog ff na lopen)
Pisang, volgend weekend stukkie rije dan? (tenminste als ik ook kan hoor :D )
Als het lampje gaat branden ben je eigenlijk te laat :P
Ik zag ook geen olie door het gaatje op mn ouwe motor (zit nu kijkglaasje in), dus gewoon elke 1000km even peilen.
Volgend weekend klink goed, mits het niet hoost uiteraard *D
 
Gefeliciteerd met je nieuwe bike, en nou maar rijden he :] :] :]

Oliepeilen: je moet het ook vóór het rijden doen he. Anders zweeft de olie door het hele blok. En als ie net zn beurt heeft gehad.....nou dan zit het wel goed hoor :)

Have fun!!!
 
Gefeliciteerd ik heb er zelf ook een. Welk jaar is ie?
Oh ja sloop de kuipdelen niet want die zijn duur(trust me I know)
Houd inderdaad de olie ind de gaten. Met benzine looptie 1op 23 en met een tank kun je zo'n 324 km rijden voor je op reserve moet, maar hij zuipt olie, zeker bij sportieve rijstijl.
Heerlijk licht he 145 kg het is gewoon een grote brommer. :]

PS als ie een tijd heeft stil gestaan CHECK DE KOELVLOEISTOF die heeft bij een zzr nog al de gewoonte mysterieus te verdwijnen bij lang stilstaan :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer, kga zo stukkie rijden. Maar eh oliepijl, er zit een rood controlle lampje op gelukkig, maar ik draaide gister het olie dopje eraf en hij stond op de middenbok, ik kon geen laagje olie zien ofzo :? . Maar hij heeft 3000 km geleden een grote beurd gehad. (Vandaag ff onderhoudsboekje van heynes kopen, kan ik em gelijk zelf nog ff na lopen)
Pisang, volgend weekend stukkie rije dan? (tenminste als ik ook kan hoor :D )

Ga er maar vanauit dat er zo'n 0,7 liter olie in moet hoor met 3000 km is het bij een zzr zo weg. Niet er vanboven inkijken maar het kijkglaasie gebruiken op het carter, maar ik zo'n vermoeden dat ie zo leeg is dat je niet eens ziet dat er olie in zit/zat.
 
dus je wil aleen met pisang rijden

maar die doet aleen aan grasrijden :X
je kan beter is met ons meegaan naar gorinchem
kun je gelijk een beetje leren sturen
})

Schijnt dat Ridderkerkers niets van HI ambachters moeten hebben :?

(volgende de combinatie ;) )
 
Ben ik weer, kga zo stukkie rijden. Maar eh oliepijl, er zit een rood controlle lampje op gelukkig, maar ik draaide gister het olie dopje eraf en hij stond op de middenbok, ik kon geen laagje olie zien ofzo :? . Maar hij heeft 3000 km geleden een grote beurd gehad. (Vandaag ff onderhoudsboekje van heynes kopen, kan ik em gelijk zelf nog ff na lopen)
Pisang, volgend weekend stukkie rije dan? (tenminste als ik ook kan hoor :D )

Nou, als die olie gebruikt is het niet erg hoor...
Er zit ook maar heel weinig olie in zo'n blok, ik dacht 1,9L

De reden dat ze meestal veel olieverbruiken is de volgende:

Zo'n ZZR wordt meestal ''sportief'' bereden. Maar wil je er een beetje mee doorrijden dan moet je aarig wat toeren maken voordat er iemand thuis is.

Dus vaak is er redelijk hoog mee in de toeren gereden. Is niet erg, want die blokken zijn heel betrouwbaar.

Succes ermee!
 
Heej Smitje,

Das lekker dan, eerst beweren aan de telefoon dat je pas in September motor gaat halen, hoor ik half Ridderkerk ineens beweren dat jij op je nieuwe motor langs bent gekomen, fijne gozer ben jij :+

Kom hem nog maar een keer showen(Kwas gisteren dus naar mn rijles :P ), kben benieuwd!!!
 
foto's
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan