Kawasaki GPZ 500S Rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn nieuwe banden, maar die heb ik gekocht via ebay in Duitsland!
Prima banden overigens. :]
Het beste resultaat krijg je als je rustig afwacht tot er een geschikte (goedkope) band wordt aangeboden waar (bijna) niemand anders op bied, dit gebeurt meestal als de bieding op een 'rare' tijd afloopt. Een beetje geluk moet je er wel bij hebben.
 
Eej,

Mijn koplamp schijnt als z'n licht zo'n beetje op 2 meter van m'n voorwiel af :? . Na een beetje research gedaan te hebben, kwam ik erachter dat 3 van de 4 koplamp bevestigingspunten zijn afgebroken. :( Dit heeft de vorige eigenaar weer een beetje aan elkaar gelijmt, maar echt gaaf is het niet geworden...

Nu heb ik gezien dat je de koplamp kan verstellen dmv stelschroeven.
Wie kan aan mij verklappen hoe het verstellen van de koplamp werkt?
Er zitten 2 verstelpunten op: eentje rechtsboven en de ander linksonder. Ik heb me helemaal suf gedraaidt maar er is niet veel veranderd :?

Ik hoop dat ik hiermee m'n licht wat hoger kan laten uitkomen, anders moet ik maar opzoek naar een andere koplamp ;( (en ik ben bang dat die best duur zijn)


dooie boel hier trouwens ;)
 
dag mensen,

'k ben hier terecht gekomen omdat ik mijn het sleutelhandboek (duits) voor mijn GPZ 500 (87) niet meer vertrouw. Heb de fiets gekocht als sleutelmotor, en dat bleek ook wel. Ondertussen vliegwiel vervangen (magneten los, van ltd 450), lagerschalen vervangen(olie nooit ververst), kleptuimelaars, en onlangs krukas en balansas op laten chromen (viel buiten toleranties).
Rijden doet ie wel, maar starten wat minder. Nu zegt het handboek dat de dynamo met draaiende motor dus 3 x 60 V wisselspanning moet leveren. Ik krijg 3 x 30V, een laadspanning van 13,5 en een koude accuspanning van 11,5V. Als het echt 60V i.p.v. 30V zou moeten zijn dan zou die toch met geen mogelijkheid de 12V na gelijkrichten halen?
Onderlangs accu laten meten en was 85% OK. Ondertussen ben ik zover dat ik de startmotor ervan verdenk teveel stroom te trekken of te zwaar te lopen (versleten) o.i.d. want aanlopen is geen probleem. Maar ja, dan kan ook alle spanning voor de vonk worden gebruikt. Met een auto aan de accu gehangen draait ie wel rond en start ook uiteindelijk wel, maar het gaat niet van harte.

Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Iemand misschien met een handboek die wat anders zegt?

M.v.g.

Hugo

P.S. mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik ben dus al even bezig...... |(
 
voor je koplamp heb ik het volgende (waarschijnlijk weet je 't al):
(vrij uit duits vertaald)


"Instellen van de schijnwerpers
De schijnwerper kan verticaal en horizontaal ingesteld worden. De hoek van de straal moet volgens de regels ingesteld worden, zodat het tegenverkeer niet verblindt wordt en u toch goed zicht heeft.
afb.294 geeft een schema van hoe de schijnwerper in te stellen is.

Het schijnwerperhuis heeft twee instellers, die met een kruiskopschroevendraaier versteld kunnen worden (afb.295)"
full

veel meer wijsheid delen ze niet.
misschien kun je op die bevestigingspunten voor je subframe nog wat benodigde speling creëren? wellicht zijn ze verkeer geplaatst bij de reparatie? (plaatje links onder)

sccs
 
Nu heb ik gezien dat je de koplamp kan verstellen dmv stelschroeven.
Wie kan aan mij verklappen hoe het verstellen van de koplamp werkt?
Er zitten 2 verstelpunten op: eentje rechtsboven en de ander linksonder. Ik heb me helemaal suf gedraaidt maar er is niet veel veranderd :?
Zal ook maar weer eens wat posten :P
Je moet een kruiskop in dat plastic ding douwen, dan gewoon schroeven :) that's it.

Ik ben ook even aan het sleutelen geweest, de uitlaatbochten waren toch een beetje aan de -->erg<-- gare kant, dus er maar 2 nieuwe op gezet. verder nog: bougies vervangen, kleppen gecontroleerd, koelvloeistof en remvloeistof vervangen.
Maar die uitlaat was echt aan vervanging toe, wat een verschil. YAY!
vraag me nu af of die nog wel 25kw is *D
 
In het kader van "laat ik ook eens wat posten" zal ik ook eens wat posten :]

In deze barre wintermaanden ben ik ook aan het klusse geslagen.
Ik heb m'n hele motor gestript en heb het gehele frame opgeschuurd en ga het lekker fris opnieuw spuiten. Ook de kappen moeten eraan geloven, met glasweefsel en polyesterplamuur heb ik alle krasjes en schuurtjes gerepareerd en weggewerkt. Dat wordt straks allemaal opnieuw gespoten. Ook ben ik m'n motor een beetje aan het opleuken. De kentekenplaathouder is eraf gesloopt, evenals het spatbord onder het zadel. Dat ben ik nu helemaal aan het dichtmaken (soort van tailskirt) en het kenteken komt nu strak tegen de kont met twee bijpassende kleine knippers. Verder krik ik het achtergebeuren ietsje op. Staat wel hip en stuurt wellicht wat strakker. Om de rotzooi van de straat niet overal heen te laten slingeren heb ik zelf ook een hip achterspatbord gemaakt die strak rond het achterwiel zit.

Kortom: 't wordt een kleine metamorfose :+
 
In het kader van "laat ik ook eens wat posten" zal ik ook eens wat posten :]

In deze barre wintermaanden ben ik ook aan het klusse geslagen.
Ik heb m'n hele motor gestript en heb het gehele frame opgeschuurd en ga het lekker fris opnieuw spuiten. Ook de kappen moeten eraan geloven, met glasweefsel en polyesterplamuur heb ik alle krasjes en schuurtjes gerepareerd en weggewerkt. Dat wordt straks allemaal opnieuw gespoten. Ook ben ik m'n motor een beetje aan het opleuken. De kentekenplaathouder is eraf gesloopt, evenals het spatbord onder het zadel. Dat ben ik nu helemaal aan het dichtmaken (soort van tailskirt) en het kenteken komt nu strak tegen de kont met twee bijpassende kleine knippers. Verder krik ik het achtergebeuren ietsje op. Staat wel hip en stuurt wellicht wat strakker. Om de rotzooi van de straat niet overal heen te laten slingeren heb ik zelf ook een hip achterspatbord gemaakt die strak rond het achterwiel zit.

Kortom: 't wordt een kleine metamorfose :+

Aait, pimpin' shit... ;)
Ik sta ook een beetje droog, ik ga geen veranderingen aanbrengen, want ik moet nog tot november 2005 met de GPZ doen en dan is het einde verhaal 25 kW... })
Dan komt de SV650S denk ik en dan ga ik dáár wel wat geld insteken.
Maar tot nu toe is t stilletjes hiero in Den Haag. Tis niet koud ofzo, maar die gekke wind nu, pfff... :X
Misschien in juni weer een GPZ-meeting(je) organiseren ofzo, kunnen we ff Rudy's kunstwerk aanschouwen... :)
LAterzzz
 
he,

dan maar direct to the point:

iemand al wel eens rechtstreeks z'n dynamo-spanning gemeten?
Zou graag willen weten wat jullie krijgen
(werkelijk 3 x 60V :? ).

sccs,

Hugo
 
Nou ik dan ook maar even wat posten. Ben echt al enige tijd hier niet meer geweest.

Iedereen zit lekker aan z´n motor te klussen, die van mij staat lekker binnen. Heb wel start problemen, moet hem elke keer aan rennen. Wat een klote klus is dat zeg. Donderdag even gereden, was echt super weer.

Aanhouder, ik heb totaal geen verstand van dit soort techniek, Wuf waarschijnlijk wel. Maar lijkt me dat dit niet helemaal spoort. Het verschil 60V en 30V is té groot en denk toch wat ke zelf an suggereerde, dat de startmotor versleten is. Misschien toch maar even naar een garage gaan :?

Rud1, zo te horen gaat dat een stoere bike worden :D
 
he,

dan maar direct to the point:

iemand al wel eens rechtstreeks z'n dynamo-spanning gemeten?
Zou graag willen weten wat jullie krijgen
(werkelijk 3 x 60V :? ).

sccs,

Hugo

ik heb een paar jaar geleden een dynamo van een zzr gemeten, maar die gaf idd iets van ruim 50 volt per wikkeling af ofzo, dus klinkt wel logisch hoor dat hij 60 behoort te zijn. ik moet wel zeggen dat het nogal fluctueerde.

@Loes: voor 3-4 tientjes heb je een nieuwe accu, ik kan het je aanraden *D

ik heb vanmiddag weer 60-70 km gereden op de gpz. had er al een aantal weken niet meer op gereden, maar heb nu effies de accu weer flink opgeladen, en de olie een keer rond laten draaien. momenteel rijd ik heel veel km's op de soes. met een nieuwe koppelings kabel en nieuwe spiegel rijd dat toch een stuk beter dan voorheen.
 
Bedankt voor de hulp bij de koplamp ! :}
Maar ik ben bang dat ik een nieuwe/adere koplamp moet gaan zoeken :( Er zijn namelijk 3 van de 4 ophangpunten afgebroken en dat is niet meer te repareren :( .

Hierdoor hangt de koplamp een beetje naar voren en heeft het verstellen dmv de stelschroeven ook geen zin meer.

Heeft iemand hier misschien in een hoekje een goede koplamp liggen? Want op het internet zijn ze moeilijk te vinden...
 
Bedankt voor de hulp bij de koplamp ! :}
Maar ik ben bang dat ik een nieuwe/adere koplamp moet gaan zoeken :( Er zijn namelijk 3 van de 4 ophangpunten afgebroken en dat is niet meer te repareren :( .

Hierdoor hangt de koplamp een beetje naar voren en heeft het verstellen dmv de stelschroeven ook geen zin meer.

Heeft iemand hier misschien in een hoekje een goede koplamp liggen? Want op het internet zijn ze moeilijk te vinden...

Kijk anders hier ff: www.elmosplace.info
Die gast heeft heel veel onderdelen van de GPZ 500 S liggen. Ik heb er een half jaartje geleden ook een 2e hand vliegwiel vandaan gehaald. Gewoon even mailen en vragen of hij wat heeft liggen voor je.
Succes... ;)
LAterzz
 
Hallo, GPZ-ters. Hoe gaat-ie?
Ik ben verleden jaar overgestapt van een GPZ naar een GPX,
en ik heb nog twee originele einddempers van de GPZ liggen.
Ze zijn zwartgespoten met hittebestendige verf en behoudens
enige krasjes en een deukje zien ze er nog goed uit.
- absoluut geen roest, oid. -
Ik had dit ook al in "gezocht en gevonden" geplaatst, maar
hier zit ik direct bij de bron, ahw.
Mijn vraagprijs is Euro 30, het betreft dus de einddempers,
en niet de bochten.
Groeten, Bob.

 
Het topic leeft weer op :+

In het klusschuurtje ben ik bezig zelf een monoseat te maken. En dat wil ik gaan doen met glasweefselmatten en hars. Maar eerst moet ik een mal maken om het overheen te spannen. Nu weet ik dat er stevig schuim bestaat, beetje blauw van kleur, wat je makkelijk kunt snijden en vijlen en wat vormvast genoeg is om te overspannen.
Weten jullie waar ik op doel? En heeft iemand enig idee waar ik dat vandaan zou kunnen halen.... Want waar wordt dat spul normaal voor gebruikt...
 
Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, maar heb zelf wel eens gedacht aan balsa, is dat geen idee?

En inderdaad, het topic leeft weer echt *D
 
Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, maar heb zelf wel eens gedacht aan balsa, is dat geen idee?

En inderdaad, het topic leeft weer echt *D

werken met hout is heel bewerkelijk. voordat je een goede mal hebt ben je weet ik veel hoeveel verder. en met schuim pak je een blok en je zaagt een grove vorm en vijl en raspt het verder in model. lijkt ideaal. Ik zat eigenlijk aan de meubelbouw te denken. gebruiken ze het niet in stoelen en banken?....

Weten jullie ofdat de voorkap van de nieuwe gpz 1op1 past op de "oude" gpz?. Het frame ziet er volgens mij 100% hetzelfde uit...
 
Laatst bewerkt:
Een monozit maken, leuk plan Ruud.
Die dingen zijn echt nergens meer te vinden nee. Gelukkig heb ik er nog eentje gevonden.... })
FF posen hoor.... 8-) 8-)
full


Tja, en iets waarover je de vorm van de kap kan maken....hmmmm. Is een blok tempex (piepschuim) te zacht? Die kan je wel makkelijk in vorm krijgen.
En volgens mij passen de kuipen van de vorige modellen ook wel op de 'onze' (92-93) tot jaartal 94, want toen zijn ze venieuwd (voorbeeld motor van Lady J)
Succes!
 
Tja, een monozit ga je inderdaad nergens meer kunnen vinden, goed dat Thompson er een heeft, kan die hem (tijdelijk) aftsaan aan Rud1e om er een contra malletje mee te maken en dan kunnen we met dat malletje voor alle geintereseerde GPZ'ers weer een monoseat maken ;) :+ ;)






Ps Rud1e, volgens mij is het frame onder een nieuwe kap toch echt anders hoor, kijk mar een naar de ophanging van de spiegels, Die zitten bij de nieuwe gpz toch echt anders (en direct op het subframe door de kuip heen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan