Kawasaki GPZ600R

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
2.027
307
Velserbroek
Ik heb de kans een Kawasaki GPZ600R uit 85 te kopen met een open yoshimura pijp. Ik ben zojuist voor een testritje gegaan en twijffel een beetje.

Mijn twijfelpunten:
Ik ben van een 500cc lesmotor naar een 250 eigen motor gegaan. Deze 600R is in ene zowat een verdubbeling van het aantal pk's. Een typisch gevalletje van hart zegt ja, verstand zegt volgend jaar (ook ivm woon/werk aankomende herfst/winter).

Ook maak ik me een beetje zorgen om het verbruik. Hoewel ik hem onder old-timer kan verzekeren en maar weinig wegenbelasting betaal, wil ik me niet scheel hoevel betalen bij de pomp. Kan iemand me een richting geven van hoeveel dit ongeveer verbruikt? Ook wil ik een nieuwe (stillere) demper monteren omdat ik hem eigenlijk voor gewoon woon/werkverkeer gebruik, maar weet iemand wat dat ongeveer kost?

Als iemand me kan helpen, dan graag.
 
Verbruik zal rond de 1 op 15 liggen bij normaal gebruik, kalm aan 1 op 20, gassen 1 op 10.
 
Ga je niet rijden in de winter? Dan kan je evt wachten met kopen. Prijzen zakken altijd wel in de winter.
Die 600cc zou ik me niet al te grote zorgen over maken, als je'n beetje normaal rijdt. :)

En waarom een stillere demper voor ww? Ik heb juist een blérpijp, handig voor de file. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me ook niet zoveel zorgen maken over de pk's, die komen er alleen uit als je het gas helemaal open draait en hoger in toeren gaat. Een gpz is meer een tourmotor.

Het zal ook veel plezanter rijden dan een 250cc omdat deze meer koppel heeft...

De pk's wordt je wel gewoon, ik rij nu met een zx12r met 178 krukas pk's maar na 2 dagen was het al van 'is het dat nu?" men vorige motor was een vfr 750... maar dit is ook weer anders bij iedereen...

Vaak hebben oudere motoren last van versleten rubbers zoals die van de voorvork en van in de remklauwen waardoor deze wel eens willen vast zitten... maar dan hangt het er weer vanaf hoe de motor onderhouden is...

En een stillere demper is meestal rap gevonden, gewoon de yochimura ruilen met iemand die een originele heeft en liever veel lawaai maakt...
 
Laatst bewerkt:
En mijn hart heeft gewonnen!

Ik heb zojuist de beste man gebeld en een bod gedaan, en morgen ben ik dan officieel de eigenaar van een kawa gpz600r!

ik heb der zin an!
 
Wat het verbruik van de GPZ betreft, eagletjuh heeft er ook een gehad, en reed en gemiddeld 1:19 mee. Als ik rustig aan deed dan haalde ik net de 1:22. Mijn GPZ was ook uit '85 en had rond de 30000 op de teller.

Fijn motortje, vandaar dat ik er nu weer een heb gekocht voor naast mijn ZXR 750.
Ennuh dattie wel wat zwaarder is dan je 250 ben je ook zo aan gewend, ik ben toen van een 250cc tweetakt overgegaan naar de 600.

Veel plezier ermee.

Grtz Eagle.

Oh ja, schrik niet terug van mechanische geluiden als hij koud is, dat is normaal bij die blokken.
 
goede koop daar krijg je geen spijt van.
Mijn zwager rijd hem ook vanaf 2003 woonwerk staat altijd buiten hij doet er hellemaal niets aan :X en de gpz rijd altijd _O- :W
veel plezier er mee
 
Mijn twijfelpunten:
Ik ben van een 500cc lesmotor naar een 250 eigen motor gegaan. Deze 600R is in ene zowat een verdubbeling van het aantal pk's. Een typisch gevalletje van hart zegt ja, verstand zegt volgend jaar (ook ivm woon/werk aankomende herfst/winter).

Ook maak ik me een beetje zorgen om het verbruik. Hoewel ik hem onder old-timer kan verzekeren en maar weinig wegenbelasting betaal, wil ik me niet scheel hoevel betalen bij de pomp. Kan iemand me een richting geven van hoeveel dit ongeveer verbruikt? Ook wil ik een nieuwe (stillere) demper monteren omdat ik hem eigenlijk voor gewoon woon/werkverkeer gebruik, maar weet iemand wat dat ongeveer kost?

Vermogen went snel. En de grote krachten komen pas vrij wanneer je het gas helemaal opendraait.

Ik ging van een GS500(25kw) naar een GSXR1100.
Vermogen 34pk naar 130pk
Verbruik van 1:22 naar 1:12
Herrie van 87db naar 97db

Geen moment spijt van gehad *D })

Vraag of die gast er nog een db-killer bij de demper heeft en anders even op een sloperij kijken voor een originele uitlaat. Zal niet meer dan een paar tientjes kosten. :)
 
Ik heb al diverse mensen op marktplaats gecontact voor een originele pijp/dbkiller, nu nog even wachten op reactie.

Het enige dat me opvalt is dat het schakelen vrij zwaar gaat, weet iemand wat dat kan zijn?
 
verbruik zal, als deze goed afgesteld is rond de 1:20 liggen.

als ik met de gpz ga gassen, dan haal ik misschien 1:17, eerder 1:18 dat is dan met dynojet, k&n filter en open laser systeem

zwaar schakelen betekent meestal gewoon olie verversen
zorg dat je voor de gpz wel goeie olie pakt, is nogal gevoelig voor 'mindere' olie
dus bel ray ofzo

verder veel plezier drmeej, ik heb in 2 jaar 40k gereden en beestje loopt nog steeds perfect
 
Waar ik alleen last van had met mijn gpz600r waren de bij koud weer bevriezende carbs. Dat heb ik opgelost door in mijn luchtfilterhuis een lampje op te hangen die de lucht een beetje kon opwarmen (was een tip die ik toen van een vriend van mij hoorde die een gpz900r had, die dit weer op een of ander duits forum had gelezen).
De lamp kon ik met een schakelaartje aan/uitzetten en die ging aan zodra de temperatuur onder de 5 graden zakte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan