Hoi JaapGeld uitgeven voor een goed doel is een mooie hobby
Ik hoop dat je hem houdt zoals hij er nu bijstaat, is een veel te mooie fiets om de verkafferen (vercaferaceren)
Doe Peter van der Sande maar de groeten van de Turquoise BMW65 in US uitvoering (17 feb 2012)Hoi Jaap
Ik ben van plan 'm als woon-/werkverkeer te gaan gebruiken, in de staat zoals 'ie nu is.
Zal 'm goed behandelen, vaak wassen en regelmatig uitlaten, beloofd! ;-)
Ruud
Doe Peter van der Sande maar de groeten van de Turquoise BMW65 in US uitvoering (17 feb 2012)
Ruud, bedankt voor het aanbod maar ik heb het 2 keer op papierWat leuk! Wil je dat verhaal als PDF hebben? Kan ik je toesturen als je wilt?!
Groet, Ruud.
En deze had ik voor mijn BMW.@jaap43
Toch stiekem wel jaloers op uw BMW Boxer hoor...
Goed weekend!
@jaap43 hoe kwam het dat ie olie slurpte en hoe heb je dat uiteindelijk verholpen? Pakkingen vervangen o.i.d.?
Wauw, da's inderdaad serieus! Wanneer komt dat voor? Teveel met een te koude motor 'geblazen', of inderdaad verkeerde olie gebruikt, zoals kevinblade schrijft, of was het een 'maandagmotor'?serieus olieverbruik, los je alleen maar op door een revisie.
dus nieuwe zuiger en veren.
en de klepseals vervangen.
Wauw, da's inderdaad serieus! Wanneer komt dat voor? Teveel met een te koude motor 'geblazen', of inderdaad verkeerde olie gebruikt, zoals kevinblade schrijft, of was het een 'maandagmotor'?
Dank kevinblade voor je tips, ik ga i.i.g. heel selectief mijn olie uitzoeken...
Phr3ak dit is zo'n motor die op onze redactie een "lelijk oud hok" genoemd wordt, ikzelf moest eerst ook wennen, maar hoe meer ik erover had gelezen, hoe meer hij in waarde (emotionele) steeg. Hopelijk zet ik er -net als jaap43- nog 50.000 km bij. Ze bleken in Groot Brittannië populair te zijn onder pakket bezorgers, omdat ze 'bulletproof' waren, bijna nooit problemen...
Olieverbruik bij 80 km/h 1 L op 1500 km, bij 100 km/h 1 L op 800 km en bij 120 km/h 1 L op 300 km. Ik reed dus constant met 1 L olie reserve. Grootste verbruik kwam door de oude klepsteelhoedjes.@jaap43 hoe kwam het dat ie olie slurpte en hoe heb je dat uiteindelijk verholpen? Pakkingen vervangen o.i.d.?
De motor (bouwjaar 1989) in 2001 gekocht met 62.000 km op de teller. Afweging was kosten olieverbruik tegen reparatiekosten + de bedrijfszekerheid. Bij 88.000 km de reparatie uitgevoerd. Met complete pakkingset, nieuwe nokkenasketting en bekleden van de buddyseat was ik iets meer dan 800 Euro kwijt. Nokkenasketting bleek later niet eens nodig te zijn. Reparatie (uitgezonderd het honen) zelf gedaan. Daarna nog op doorgereden tot 115.000 km op de teller.@jaap43 tjonge, na hoeveel km was dat al nodig dan? Had de motor toen al heel veel gereden? Lijkt mij een dure aangelegenheid om een blok te reviseren... Ga je de km teller dan weer op 0 zetten? ;-)
Ruud,@jaap43 ik heb de foto's van jouw BMW R65 Marathon Motor overigens nog op de computer staan, mocht je daar interesse in hebben?
Groet, Ruud