Kawasaki GT550 sharepoint - foto's, ervaringen, etc

Een van de mooiste dingen als het lente wordt is een motor kopen en misschien wel twee. Op 14-4-2012 aanhanger gehuurd en twee brikken opgeladen. De achterbak vol met onderdelen. Life doesn't get much better than this ...... :-)

full
 
Laatst bewerkt:
hoewel ik nog weinig tijd heb gehad om te sleutelen al een paar fotootjes: nr 1 de rode GT550

full
 
Laatst bewerkt:
De kawa's zijn betaald in bier dus zowel ik als koper als de verkoper zullen aardig wat paracetamol wegslikken de komende tijd ...... :-)

Van de gele heb ik de uitlaat al verwijderd die ligt op het moment bij een lid van dit forum met een zeer toepasselijke naam te wachten op een flinke lasbeurt
 
fotootje van de gedemonteerde vier in één pijp. Bochten en demper aan elkaar lassen gaat nog wel maar de bussen voor aan de cylinders zullen wel wat meer werk opleveren.

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk projectje. Heb zelf ook een gt550 gehad en heb er met veel plezier mee gereden. Standaard zijn ze wel wat laag. Ga je het origineel houden, of iets anders spannends?

Ik ga dit topic zeker volgen. Veel succes met klussen!
 
Hoi Dreuzel0,

Eerst even de zaak (redelijk goed) aan het lopen krijgen. Dat wordt al een hele klus, de gele heeft vooral mechanische problemen de rode electrische misschien is zelfs de kabel boom niet de juiste.

Ik kan er de tijd voor nemen want ze zijn beide vrijgesteld van wegen belasting. Toch wel eens leuk zulke brieven te krijgen van de belasting dienst: wij hebben besloten dat u niet meer hoeft te betalen..... :-)

Ik heb het sharepoint genoemd zodat hopelijk meer mensen hun ervaringen delen over deze specifieke motor. Als je wilt zet er maar een foto van jouw kawa op en eventueel wat je hebt meegemaakt of hebt gesleuteld
 
Laatst bewerkt:
Dit was de mijne:

full


van 1989. Gekocht in 2002 met 65.000 km en 4 jaar later particulier verkocht met 115.000 km op de teller. Gebruikt voor woon/werk en het hele jaar doorgereden.

Was boven de 100 km/h een oliezuiper. Bij 120 km/h 1 liter olie op 200 km. Zelf de revisie uitgevoerd.
Cilinders honen, nieuwe zuigerveren, nieuwe klepsteelhoedjes, zuiger, in- en uitlaatpoorten en kleppen schoonmaken, kleppen inslijpen en klepspeling afstellen. Daarna ongeveer 1000 km op de ouderwetse manier inrijden en olieverbruik was niet meer te meten. Na een half jaar en 6000 km gereden nog geen kwart liter olie bij moeten vullen.

Verkocht omdat deze motor een "noodoplossing" was na mijn CX500 en ik vrij goedkoop een BMW R65 particulier kon kopen met maar 40.000 km op de teller.

Veel plezier met jouw aangeschafte exemplaren.
 
Laatst bewerkt:
...

Ik heb het sharepoint genoemd zodat hopelijk meer mensen hun ervaringen delen over deze specifieke motor. Als je wilt zet er maar een foto van jouw kawa op en eventueel wat je hebt meegemaakt of hebt gesleuteld...

Welkom!
Pas gekocht en nu al 'verknocht' :P

Bij mij ist begonnen met een verstandshuwelijk, maar wat rijden ze lekker met de juiste aandacht..

Had je dit topic al gevonden?

Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Ik heb 't topic eens helemaal doorgelezen toen ik de mijne net had, in ieder geval genoeg specifieke kennis 8-)

Ben ook wel benieuwd wat je plannen zijn, de mijne ondergaat nu een optische update nadat ik de slag met het achterstallig onderhoud heb gewonnen.

D'r komt nu een enkelzits met een kontje van een Z550, kleinere knippers en spiegels op.. D'r ligt al een jaartje een 4 in 1 Marshall deeptone onder. Progressieve voorveren en stalen remleidingen moet ik nog zetten, maar liggen al wel klaar..

Grt, Ed
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 4 in 1 opgehaald, stevig gelast en op mijn dringend verzoek gespalkt. Alleen lassen was netter geweest maar ik houd wel van een beetje overkill , vond ik destijd ook al een heel goede lp ... :)

Alhoewel mijn helpdesk en in mijn ogen zeer kundig amateur lasser mij met treksterkte berekeningen kon aantonen dat het niet nodig was de uitlaat met twee stripjes metaal te spalken wilde ik het toch..... eigen wijs ... O-) Ik ben niet zo'n fan van afbrekende onderdelen op motorfietsen.

Uitlaat gespoten met een spuitbus van een winkel waar ze wel van actie houden. Super goedkoop en droog voor je een bakje koffie hebt kunnen drinken. Waarschijnlijk niet echt milieu vriendelijk aan de aceton lucht te merken maar in mijn openlucht spuitcabine, grasveld in de tuin, ging het net.

Toegevoegd foto's van de uitlaat in de huidige staat, geen black beauty maar hij zal zijn werk weer naar behoren doen

full



full
 
Laatst bewerkt:
Geniet nog maar even van de rust ..... Als onderstaand motoronderdeel jou straks uit jouw slaap komt wekken..... gemonteerd en wel .... piepen jouw oren wel anders.

By the way .... er was een een tweetact projectje uit de sixties dat niet direct het volgende weekend af was ... :-)

maar, toegegeven het wordt een tijd om de handel te monteren. Nieuwe draadeinden voor de bevestiging zitten er al lang in. Komende week de lang verwachte week en inderdaad weer tijd om te sleutelen. Voor je het weet gaan de buren aan de rust wennen, daar komt alleen maar narigheid van
 
Laatst bewerkt:
Dag oma.
Even afstoffen, want nu ik erbij ben mag dit topic wel weer omhoog.

Ik heb dit topic met veel plezier gelezen en ben nu benieuwd naar hoe het verder gaat / is gegaan.

Ik heb momenteel een '84-er GT550 als dagelijks vervoer en pakezel. De pakjesdrager met wat spanbanden en einden touw maken deze fiets erg praktisch dagelijks transportkarretje. Toeren gaat ook en zelfs vlot weg en doorrijden behoort tot de mogelijkheden.
Ik twijfel nog of ik deze fiets netjes origineel ga opknappen of dat ik hem alleen technisch goed houd en geleidelijk laat verworden tot rat-fiets (conserveren, matzwarte verf erop en technisch 100% houden).
Dat laatste is goedkoper, dat eerste maakt de fiets misschien een waardevolle ondergewaardeerde klassieker?
 
Tja, d'r zullen er niet veel overblijven want bijna iedereen gebruikt deze fietsen tot op het bot. Dus als je hem opknapt en 20 jaar bewaart, kun je misschien met pensioen.... :)
 
Ik moet zeggen dat de fiets voor zijn leeftijd (bj '84) en kilometrage (132000) er nog redelijk uitziet en fantastisch rijdt. :)
Er moet nu wel wat aan gaan gebeuren. Beginnende roesterigheden, scheurend zadel, achterbruglagers beginnen wat speling te vertonen en de voering van de koppelingsplaten is bijna op.
Olie verbruik is minder dan een halve liter op de 1000 en brandstofverbruik (afhankelijk van rijstijl) tussen de 1:18 en 1:27.
Ik denk dat ik hem uit de dagelijkse dienst neem, als ik een ander brik rijklaar heb. Ik moet opschieten, want ik kan met deze niet de pekel in (kan wel, maar dan gaat rotterij opeens erg hard - vin ik zielig ;( ).
 
Laatst bewerkt:
hoi Brikman,

Mijn laatste actie was het monteren van de gerepareerde 4 in 1 onder de gele GT550. Daarna staan de carburateurs en luchtfilter van de rode op de planning. De kawa's zijn echt lange termijn projecten die zeker niet morgen af hoeven te zijn. Een pluspunt is dat ze beiden wegenbelasting vrij zijn en met een goedkope polis kosten ze ook bijna niets in verzekering. Dit zou dus best een heel lang topic kunnen worden..... :-). Mooi dat jij het weer wat leven in blaast.

Zelf gebruik ik WD40 op bijna alles wat van metaal is en natuurlijk zwarte verf om het frame te beschermen tegen roest. Beiden haal ik bij een winkel die wel van een beetje actie houd ... :-). Helemaal zwart spuiten en een ratbike van maken zou ik persoonlijk niet doen. Ik zie liever gebruikt en met 132000 is dat zeker het geval. Een respectabele kilometerstand.

Plaats eens een foto van jouw GT550 als je wilt, altijd leuk om andere projecten te zien en plaatjes houd het topic leuk om te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Verzamelpolis dat ken ik niet, weet je waar ik informatie kan vinden ? Linkje bijv.

BVD (bijvoorbaatdank)
 
heeft wel wat beperkingen: bouwjaar motor / beperking kilometers etc. De bedoeling is meer verzamelen dan rijden en niet bedoeld om te handelen.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n verzamelpolis is wel een erg handig idee. Scheelt een boel schorserij en verhoogt de vrijheid een rijdbare fiets te pakken. :)

Ploaties wordt aan gewerkt. Data touwtje van camera kwijt en laptop met kaartlezer is overleden...even een omweg zoeken.
 
Bedankt voor de info :}

Zonder problemen gevonden op het internet....
Huh? Hebbie m'n ploaties zomaar op het internet gevonden? :+

O, ja de verzamelpolis kun je koekelen :)

Edit: Ploaties!

Zo uit het werk, niks gepoetst. De RodeKwaak.
full
full

De spaghetti op de pakjesdrager is touw en spin voor boodschappen en bagage.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan