Kawasaki GTR 1000: 0-100 in hoeveel sec ?

LeonGTR1992

Rookie
20 aug 2016
3
0
Hallo motorrijders,

Een of Twee weken terug ben ik tijdens het rijden uitgedaagd geworden door een Porsche Turbo :Y .
Bij het stoplicht hebben wij beiden opgetrokken ( mijn vrouw had de onderbroek wat natter _O- )
en de Porsche bleef achteren droop af. :] _O-
Leuk dit alles alleen vraag ik me dan af hoe snel is mijn Kawasaki GTR 1000
eigenlijk op de 100 KM?
Hij is wel in 10 seconden op de 180 maar op de honderd dan?
Ik kan niet goed rekenen daarom deze vraag.

Leon
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorrijders,

Een of Twee weken terug ben ik tijdens het rijden uitgedaagd geworden door een Porsche Turbo.
Bij het stoplicht hebben wij beiden opgetrokken ( mijn vrouw had de onderbroek wat natter ha ha)
en de Porsche bleef achteren droop af. :] _O-
Leuk dit alles alleen vraag ik me dan af hoe snel is mijn Kawasaki GTR 1000
eigenlijk op de 100 KM?
Hij is wel in 10 seconden op de 180 maar op de honderd dan?
Ik kan niet goed rekenen daarom deze vraag.

Leon[afbeelding]

Geen idee maar dat de Porsche er niet voor ging lijkt me evident.

Los daarvan: werd je vrouw er nat van ja? Meteen gebruik van gemaakt hoop ik?
 
Geen idee. 4/5 seconden? Het zijn redelijk wat pk's, zeker als je de oudere versie hebt, maar het blijft een oud hok van 300 kilo.
 
Je moet met een dergelijke motor met duo wel een hele, hele goede start hebben en de vierwielaangedreven Porsche een hele, hele slechte wil je de Porsche af laten druipen...

Dat gezegd hebbende droop je vrouw wel bijna af...van je motor wel te verstaan :+
 
Nou ja nu moet ik bekennen
dat de sproeiertjes wat groter zijn
en het blokje een beetje getuned
maar dan toch?
 
Hallo motorrijders,

Een of Twee weken terug ben ik tijdens het rijden uitgedaagd geworden door een Porsche Turbo :Y .
Bij het stoplicht hebben wij beiden opgetrokken ( mijn vrouw had de onderbroek wat natter _O- )
en de Porsche bleef achteren droop af. :] _O-
Leuk dit alles alleen vraag ik me dan af hoe snel is mijn Kawasaki GTR 1000
eigenlijk op de 100 KM?
Hij is wel in 10 seconden op de 180 maar op de honderd dan?
Ik kan niet goed rekenen daarom deze vraag.

Leon


Net geregistreerd, en meteen al een geweldig verhaal '(
 
'leonGTR1992' > 'Kawasaki GTR 1000: 0-100 in hoeveel sec ?'

Verder zijn er 100pk GTRren en 93pk GTRren waarbij ook het aantal Nm verschilt, dat gaat ook een verschil opleveren in 0-100 tijden natuurlijk.

Maar 0-180 in 10 seconden....ik geloof niet dat een standaard GTR1000 dat ooit heeft gehaald.
Testrijders kwamen bij 1-180 op 11,7 seconden.
 
Laatst bewerkt:
'leonGTR1992' > 'Kawasaki GTR 1000: 0-100 in hoeveel sec ?'

Verder zijn er 100pk GTRren en 93pk GTRren waarbij ook het aantal Nm verschilt, dat gaat ook een verschil opleveren in 0-100 tijden natuurlijk.

Maar 0-180 in 10 seconden....ik geloof niet dat een standaard GTR1000 dat ooit heeft gehaald.
Testrijders kwamen bij 1-180 op 11,7 seconden.
Trekvertanding jonguh!
 
Enkele jaren geleden heb ik een tijdje gereden op een GTR 1000.
Was niet echt onder de indruk van de prestaties, zeker niet van de acceleratie.
Vermoedelijk zit je ergens tussen de 4 en 5 seconden.
Met iemand achterop? Tegen de 6 seconden.
Een Porsche Turbo daar heb ik met mijn Hayabusa nog een aardige klus aan,
dus de kans dat jij met een GTR 1000 met 2 personen zo'n kanon zoek rijdt is ongeveer nul.....
 
Geen kans vanaf een bouwjaar 2000 Turbo vanaf stilstand. Nieuwste gaat makkelijk onder de 3 seconden naar de 100 en de andere grofweg tussen de 3 en hele lage 4.
 
Een GTR of een BMW boxer 1000, dikke Guzzi of een andere oude Japanse 1000/1100 is inderdaad heel snel weg bij het stoplicht. Op mijn 600cc die in theorie iets sneller is dreigt altijd achteroverslaan en daarom passeer ik Porsche rijders liever in bochten.
 
Laatst bewerkt:
Met polini evo of malossi sticker 3,0 seconden
Zonder ca 6,5 sec afhankelijk van de kleur van de motor en de getankede benzine. Ook de schoenmaat levert behoorlijk wat verschil op vanwege downforce vanaf maat 44. Ook wordt aangeraden voorafgaand een sprint met een GTR1000 tegen een Porsche 24 uur niets te eten in verband met de effecten van de downforce. (Geldt niet bij schoenmaten onder maat 44).

Het spreekwoord "klein maar fijn" is dan ook gebaseerd op het feit dat motorrijders (met name in het bezit van een GTR1000) met kleine voeten messcherp kunnen sturen, maar het afleggen bij een sprint (fijn= Lijkt andersom "nijf" wat in spreektaal "knife", "Mes"in het engels dus "messcherp" sturen).

Overigens kan het effect wel worden beinvloed als de duo passagier crocs draagt. Dit geeft een venturi effect waardoor de motor zich in een vacuum bevindt. Dan kan het zomaar zo zijn dat de 3.0 seconden gehaald wordt :Y
 
Laatst bewerkt:
Tegen een Porsche Turbo vind ik het idd knap, dan deed meneer niet echt zijn best (zag misschien de angstige blikken van je vrouw en besloot de wijste te zijn dit keer?) Zelf ooit, vroeger, met een hele vroege grijze GTR de strijd aangegaan met een Subaru 555.... Dat was nog ff serieus gas geven moet ik zeggen, die dingen zijn ook vlot weg! Voordeel van de GTR bij sprinten, man die dingen zijn zwaar, trek je niet zomaar achterover!
 
Terug
Bovenaan Onderaan