Kawasaki KLE (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deksel moet echt open hoor als de starter eruit moet, je hebt immers dat tandwieltje dat erop zit.

full
 
Ik heb een nieuwe motor (scooter) gekocht *O* *O*

Een suzuki 400, wel wat lichter, maar geweldig voor de winter.

Het rijdt goed, wel apart.

De KLE staat al netjes in een winterstalling, waar ik hem wat kan schoonmaken tot het voorjaar.

En dan gaat hij eruit, of iemand hier moet interesse hebben.


Ik zal binnenkort een foto posten (als het mag)
 
Hij staat hierboven, de spot van CUlater.

Hij is uit 91 92 ofzo, met ik opzoeken, en heb ik niet hier.
heeft 55K gelopen, moet nwe. achterband.

Loopt lekker vind ik, maar kan dat niet vergelijken.
Verbruikt 1 : 16 als ik rijd, dat wil zeggen snelweg, dijkjes en de stad en ik rijd door.
Top 165.
Maar als je meer wilt weten mail ff, want ik ga hem straks uit de verzekering halen.

Hij staat eigenlijk nog niet te koop, alleen hier voor medeforummers.
 
Die had ik idd gezien. Maar mijn vriendin zoekt er toch eentje van een recenter bouwjaar. Eentje van dezelfde kleur en bj staat hier al in de schuur. Maar die heeft een grijs zadel (gelukkig ;) ).
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de mijne ophaalde (na enkele maanden stilstand) reed ie i:17,5, nu enkele weken later en dagelijks gebruik heeft ie een verbruik van 1:20.
 
Even een snelle vraag, die rotor, zit die op een spie of paspen ofzo ?
I.V.M. de timing neem ik aan dat ie maar op 1 manier op de krukas past of niet ?
De centrale bout is linkse draad lees ik, das geen probleem.
Heeft er iemand het orginele speciale gereedschap gebruikt, of kan je de
rotor ook op een andere manier vast zetten/houden ?
 
Laatst bewerkt:
Er zit een halfmaantje om de rotor op zijn plaats te houden.
Hier een tooltje dat ik zelfgemaakt heb om de rotor vast te draaien, een oliefiltersleutel en een stukske bandijzer ;)

DSC00132.jpg


dsc00128ta1.jpg
 
Dat is een handig tooltje!

Zondag heb ik voor het eerst even een stuk snelweg gepakt met het nieuwe blok er onder. Zover ik er wat over kan zeggen bevalt hij goed. Wat ik een verbetering vind is dat als ik nu het gas los laat hij niet meteen op de motor remt maar lekker rustig uit rolt. Ik kan dus even van het gast af zonder meteen flink af te remmen.

Het enige waaraan ik twijfel of het wel goed is, is als ik gas geef hij eerst hele hoge toeren maakt voordat hij hem oppakt.

Verder heb ik er te kort op gereden om nog meer te ontdekken. ja kleppen moeten gesteld worden :P
 
Dat is een handig tooltje!

Zondag heb ik voor het eerst even een stuk snelweg gepakt met het nieuwe blok er onder. Zover ik er wat over kan zeggen bevalt hij goed. Wat ik een verbetering vind is dat als ik nu het gas los laat hij niet meteen op de motor remt maar lekker rustig uit rolt. Ik kan dus even van het gast af zonder meteen flink af te remmen.

Het enige waaraan ik twijfel of het wel goed is, is als ik gas geef hij eerst hele hoge toeren maakt voordat hij hem oppakt.

Verder heb ik er te kort op gereden om nog meer te ontdekken. ja kleppen moeten gesteld worden :P

Misschien de koppelingskabel (regelmoer linkse handle)wat losser zetten
Voor mij klink het of uw koppeling slipt??
 
Blij dat hij weer in elkaar zit en rijdt!

Klinkt inderdaad als een slippende koppeling.... Zet hem even in een hoge versnelling en kijk of hij slipt!
 
Vandaag de KLE maar eens open gemaakt, om te zien waar de ellende zit.
Achter het linker deksel ziet alles er oke uit, er lijkt niets kapot, wel vind ik dat de lijm van 2 magneten er niet goed uit ziet, die rotor ga ik dus preventief veranderen.
Onder het kleppendeksel vond ik een aanwijzing van de problemen, de nokasketting hangt slap :(
Bij het demonteren van de nokasketting spanner blijkt deze niet meer te veren.
Ik kan kon de plunjer zonder enige druk in en uit het huis schuiven.
Na onderzoek blijkt dat de veer met 1 pootje in de plunjer zit en het andere hoort denk ik in het huis aan te grijpen, maar deed dat niet meer.
Geen idee hoe het kan, ik heb de ketting spanner er wel uit gehad afgelopen keer, maar ik ben er zeker van dat ik hem goed hem gemonteerd.
Ik denk dat de kettingspanner wel verklaard waarom het blok ineens zo'n herrie maakt, of het ook de duidelijke klik geluiden van voorheen verklaard, dat weet ik niet.
De timing van de nokassen staat nog goed gelukkig.

Iemand al eens zo iets mee gemaakt ?
Nu vertrouw ik deze spanner natuurlijk voor geen meter meer, kan iemand een advies geven over een vervangend model ?
zoiets ?
 
Laatst bewerkt:
De timing van de nokassen staat nog goed gelukkig.
Oef !
Iemand al eens zo iets mee gemaakt ?
Nu vertrouw ik deze spanner natuurlijk voor geen meter meer, kan iemand een advies geven over een vervangend model ?
zoiets ?
Ik heb een nieuwe bij Kawasaki besteld, die waren ondertussen al vervangen door een betere vertelde mijn dealer toen. Had 80 € gekost.
Die jij daar toont zullen ook wel goed zijn zeker, maar wel dure prullekes.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is de rotor besteld bij Carmo, de prijs op de site klopt echter niet, hij kost niet 160,- maar 220,-
Uit coulance hebben ze hem me toch aangeboden voor de webpagina prijs :}
De levertijd is wel 2 weken '(
Nieuwe pakking voor de dynamo deksel is ook onderweg.

Ik heb ook een 2e hands spanner gescored in Tilburg, wel een nieuwer model, met een lange veer erin en een fatsoenlijk blokeer mechanisme. (ik denk dat ie van een 95'er GPZ afkomt)
Er staat wel een pijl op de buitenkant van het huis. montage kan met de pijl omhoog of omlaag.
Hoe staat die pijl bij jullie ?
 
Laatst bewerkt:
Nou na drie jaar zeker olie verversen, die blijft niet goed heb ik laatst gelezen, net als oude benzine.

Accu ook goe d in de gaten houden, want we gaan de winter in, als je niet rijdt zou ik pas na de winter een nieuwe plaatsen.

Succes

En anders straks die van mij maar kopen })
Er ijdt af en teo eenKLE in de buurt van Nijmegen Arnhem, iemand van hier?

Waar in arnhem? Dat zou ik kunnen zijn, ik zit in Arnhem op school (HAN, bij presikhaaf)
 
Waar in arnhem? Dat zou ik kunnen zijn, ik zit in Arnhem op school (HAN, bij presikhaaf)

Presikhaaf staat de mijn ook wel eens, bij RWS, maar ook bij Arnhem zuid, (bij de Ohra) en tussen Bemmel en gendt heb ik wel een seen grijze gezien.

@ iedereen hier; ik heb nog een zelfgemaakt schermpje, jaren geleden gekregen van een mede forumlid die ik niet meer gebruik.
iemand interesse, gratis want ik heb het ook gekregen.
Het schrmpje is iets hoger dan origineel, niet helemaal helder, maar werkt wel.

Foto-4HAUPHYF-D.jpg


Foto-DHBLBGSD-D.jpg


Mooi reservescherm, of voor in de modder :o
 
Mocht er verder niemand in het forum interesse hebben, een vriend van mij heeft ook een KLE en die heeft wel interesse in het scherm. Laat maar horen of we wat kunnen regelen.
 
@ Honda Tommie; je kunt mailen via pimobiel en dan gmail puntje com

Hmm je woonplaats, ff een collega die daar woont vragen of hij hem mee wil nemen.

@ Gieliovd; jij had twee jaar geleden toch een blok staan, ook gratis?
en daarbij, ik heb het via het forum ook gratis gekregen, en 1 winter gebruikt.

Ik vind het al schandalig dat ik niet eens meer weet van wie, weet wel dat het niet ver bij jou vandaan was.

Wat dat betreft is het jammer dat de afstanden zo groot zijn, anders zouden we speciaal gereedschap e.d. uit kunnen wisselen.

Ik zal kijken of ik nog meer van de (een) KLE tegenkom, maar zal niet veel zijn
 
Goed geheugen heb jij, nu je het zo zegt begint het weer een beetje te dagen dat er in de buurt toendertijd gratis een blok op te halen was! Ik was het zelf niet!

Mijn blok draaide op dat moment als een zonnetje, in tegenstelling tot nu '(.

Nee, top!

Qua afstanden is het wel grappig vind ik altijd. Ik ben net een jaar op reis geweest naar hoofdzakelijk Nieuw Zeeland en Australië en daar heb ik 45.000 km gereden in zo'n 10 maanden. En daar zijn afstanden dan ook véél groter. Dan kwam ik terug in Nederland en had verwacht mijn perceptie van afstand toch wel een beetje te hebben aangepast, maar ik was alweer snel genezen.

De drukte van het verkeer, de enorme hoge brandstofprijzen, de vele stoplichten.... Om hier van thuis naar het zuiden van het land te rijden is qua afstand echt peanuts qua afstand, maar qua tijd en investering qua geld is het een wereldreis.

Edit: Ik liep gisteren tegen een werkplaatshandboek op toen ik een losse harde schijf weer eens aanslingerde. Het is er eentje voor het 2005 model KLE. Mocht iemand interesse hebben mail ik hem zo door, hij is geloof ik 7 MB.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan