Kawasaki KLE (3)

Blijft je accuspanning het zelfde ongeacht de stand van je lichtschakelaar? (Zo kan je zien of de accu belast word).

Staat je motor buiten (in de regen)? Misschien is een schakelaar of connector (onder het balhoofd) vol gelopen met water?

De accu spanning verandert niet als hij op contact staat. Ik ben nu gaan meten en ben er achter gekomen dat het contactslot ook helemaal geen stroom meer krijgt. Morgen ga ik de kappen en dergelijke loshalen zodat ik de kabelboom van voor tot achteren kan controleren.
 
Ik ben vandaag even gaan zoeken en kwam erachter dat in het contactslot een draad standaard stroom heeft. Maar als ik hem contact zette kregen de andere kabels geen stroom.

Nu heb ik mijn contactslot uit elkaar gehaald en schoongemaakt van binnen (de sleepcontacten waren zwart val vuil) en nu heb ik 10 km gereden zonder problemen en nu hopen dat het zo blijft.
 
Heel mooi
Ik heb ook een vraag:
Ik geloof dat de rempedalen van de oude & nieuwe KLE's (=>2005) verschillend zijn... Wat zijn die verschillen nou precies en past het rempedaal van de oudere series ook zonder problemen op die van mij uit 2006?
 
Laatst bewerkt:
Goede vraag Commuter, ik had dezelfde vraag.

En weet iemand (op motorcyclespareparts na) een site waar ik losse onderdelen kan kopen voor mijn KLE 500 '05
Het gaat om: sticker voor het voorspatbord, rubbers voor stepjes (of nieuwe stepjes), handkappen.

3e vraag, weet iemand een goed adres waar ik de carterkappen kan laten spuiten. Motor is omgevallen (door toedoen ander persoon) en de verzekering gaat een flink bedrag uitkeren:)

alvast bedankt.
 
Voor de liefhebber, ik heb een zadelhoes besteld bij MotO.K Seats

Perfecte kwaliteit, snel geleverd en bijzonder mooi. Je kunt zelf je materiaal en stiksel kiezen.
360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Heb net even op die site gekeken..
Lijkt dus op een hoes die je over het bestaande zadel moet trekken....
Hoe zet je het vast ??
Ik zag dat je moet betalen met paypal....daar ben ik niet zo een liefhebber van.
Wel van ideal....
Hoe heb jij uiteidenlijk betaald ??

Ps ziet er goed uit...heb jij de stiksels in oranje besteld...?
 
Ja het is een hoes die je vast moet nieten met een nietpistool. Ik heb met paypal betaald idd, ik heb daar juist goede ervaring mee.

Stiksels met oranje ja, bovenkant is antiglij stof (erg fijn) de zijkant donker grijs.
 
Duidelijk.
Je hebt mij enthousiast gemaakt....

Dus eerst even paypal regelen en dan bestellen..

Mijn kle is zilver met oranje frame.. vandaar de oranje stiksels...moet wel leuk staan denk ik.....
 
Ik probeer te bestellen..heb mijn bank nr gekoppeld aan paypal maar toch wordt er een creditcard gevraagd.
Die heb ik niet....kan ik nu geen paypal gebruiken..???
 
Ben er al uit...bankrek moet bevestigd worden. Ze storten een bedrag dat ik in een bepaald scherm moet opgeven.....daarna kan ik gewoon de rekening gebruiken voor aankopen...
Ik moet dus even geduld hebben.....
 
Goedemorgen!

Vandaag had ik weer geen boordspanning als mijn verlichting aanstond.

Ik heb wel spanning als ik mijn verlichting uit zet.

Nu bedacht ik mij dat het volgens mij altijd is als het koud is buiten. Kan dit ermee te maken hebben?
 
Goedemorgen!

Vandaag had ik weer geen boordspanning als mijn verlichting aanstond.

Ik heb wel spanning als ik mijn verlichting uit zet.

Nu bedacht ik mij dat het volgens mij altijd is als het koud is buiten. Kan dit ermee te maken hebben?

Even een gedachte, kan er helemaal naast zitten, maar kost weinig moeite.

Ik heb met de KLE ooit eens gehad dat 1 v/d twee accupolen te veel weerstand gaf, een verschijnsel was dan als het licht aan stond of als ik de start knop aanraakte de hele motor stroomloos was (leek alsof het contact uit stond) destijds verholpen door de accupolen lost te maken, ontvetten, accu schoon maken tussen de polen (kan ook nog wel eens wat spanningsverlies ontstaan en een schuurpapiertje over de polen heen te halen, daarna weer aangesloten en probleem was voorbij.

Ik kan me voorstellen dat bij lage buiten temperaturen dit verschijnsel ook voor komt (accu kan net wat minder vermogen leveren)

Anders zou ik toch gaan twijfelen aan je accu

Ik hoop dat je hiermee wat kunt
 
Ja precies, daarom schreef ik eerder over dat je je accuspanning kan meten op het moment dat je die schakelaar omzet en dat het probleem zich voor doet.

Wanneer die spanning veranderd weet je dat er ergens een weerstand in het spel zit.

Wanneer je een spanning meet tussen de accu+ pool en de accu+connector weet je dat die verbinding rot is (omdat die verbinding dan een hoge weerstand heeft).

Wanneer het echt je accu is die op eens een lagere spanning geeft wanneer die belast wordt is die "op", omdat een oude accu een hoge inwendige weerstand krijgt.

Mocht je het wel leuk vinden allemaal, dan kan je even op internet zoeken naar 'de wet van ohm' en er wat van opsteken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net de Poolen opgeschuurd en hij werkt inderdaad weer met de verlichting aan.

Alleen heb ik nu al drie keer gehad dat hij het weer volledig doet en nadat hij een nachtje heeft gestaan hij dezelfde storing weer geeft. Ik kijk morgen wel weer of hij het doet.
 
Het lijkt mij ook dat het ergens contactpunten zijn die zijn geoxideerd oid, het zou ook je schakelaar kunnen zijn, of je zekeringhouder...
 
Als je hem dat nachtje onder de acculader laat staan (dus accu erin laten zitten maar wel aangesloten op de lader) en die problemen zijn er niet, verwacht ik toch dat het in je accu zit, zou het kunnen zijn dat de accu in slechte staat is?
 
Ik ben er achter gekomen dat mijn startrelais flink geoxideerd was. Ik heb hem proberen schoon te maken maar dat maakte geen verschil.

Bij mij in de buurt heb ik iemand gevonden met een sloop kle waar ik een startrelais van heb kunnen kopen. Deze heb ik gisteravond gemonteerd en toen had ik het probleem niet meer. Vanmiddag 65km gereden zonder problemen dus nu hopen dat het opgelost is.
 
Heel goed nieuws!
Ik wacht nog altijd op wat onderdelen voor dat ik weer kan rijden...
Was vandaag ook al begonnen met het uitlijnen van mijn vorkpoten, maar toen ik alle kappen van de motor had begon het alweer te regenen... Dus snel de hoes er weer omheen :(
Ik had vorige week een schuiver(tje) gemaakt helaas. De eerste keer voor mij dat ik onderuit ben gegaan. Erg vervelend maar gelukkig valt de schade mee... Ik heb niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan