Kawasaki KLE (3)

Heb jij ook exact die pvc buizen gebruikt bolletjesbas? ZouDen 2 gaten ook niet voldoen denk je ? Daarnaast moet ik kijken of het überhaupt werkt want die van mij komt uit 98
 
Ik had het model met de grote snorkel, als ik het me juist herinner had dat model het meeste profijt ervan. Het model met de kleine snorkel was het verschil niet zo groot.
Van de grote snorkel weet ik zeker dat de sproeier bezetting standaard bleef, van de kleine snorkel weet ik het niet meer ( staat wel op die site als ik het goed heb )

Ik heb ipv pvc, verwarmingsbuis gebruikt, exact zo idd.
Ook de gaten in de snorkel exact zoals aangegeven



--edit--- de nieuwere modellen hebben een kleinere hoofdsproeier. Daarbij zou ik persoonlijk het niet zomaar toepassen.

Even op cmsnl kijken welke sproeiers er bij jou inzitten ( vergelijk een 93 model met die van jou )

Pin me er niet op vast, maar ik dacht dat de oude modellen een 120 sproeier hadden
 
Laatst bewerkt:
Controleer je drukstift even. Wellicht is het stelmoertje daarvan los getrild?
Wat ik zelf een keer heb meegemaakt op een zzr600 (zelfde koppelingskabel) is dat inwendig de koppelingskabel is gaan rafelen. Dan lijkt het alsof de kabel nog goed is, maar in werkelijkheid is deze inwendig langer geworden, waardoor de koppelkng niet goed meer ontkoppeld. Dus check goed je kabel :)
..Loslopende borgmoer van het koppelingshuis?

Bedankt voor jullie input allen; ik moet op straat sleutelen en met dit weer werkt dat niet erg motiverend; als ik de tijd en motivatie gevonden heb zal ik een update geven ;)
Thnx
 
Binnenkort wil ik valbeugels aan schaffen voor mijn kle500 uit 2006. Alleen is het zo dat er op de website van de fabrikant (SW Motech) aangegeven wordt dat de beugels voor het model vóór 2006 is bedoeld.

Ik neem aan dat de beugels ook gewoon op mijn KLE gaan? Het frame e.d. is onveranderd gebleven over de jaren nietwaar?

Niet toevallig iemand die een setje weg doet?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had besloten de KLE de komende dagen (nu er hier (Rotterdam) gepekelt is) maar even te laten staan, en dan gaat het knagen... Wil er ook direct metalen (offroad) voetjes voor bestellen, want dan kan ik zodra het weer het toelaat gaan oefenen met crossen.
Van de zomer wil ik een reis door Europa maken en zo veel mogelijk offroad rijden (en wildkamperen) dus wil dat tegen die tijd een beetje onder de knie hebben.
Met valbeugels hoef ik me dan niet meer zo'n zorgen te maken wanneer ik de motor per ongeluk neer leg.

Maar die beugels van SW-Motech, -waarvan aangegeven word dat ze zijn gemaakt voor de modellen ouder dan 2005- passen gewoon op mijn (onze) fiets(en)?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens (vraag 2), iemand ervaring met andere metalen (ofroad) voetstepjes voor de KLE? Die dingen van SW-Motech vind ik erg duur (100euro). Ik had op internet ergens gelezen dan te stepjes van de KLR650 op de KLE gaan, dus die had ik besteld voor twee tientjes maar die komen helaas te hoog en te ver naar voren uit dus die dingen zijn geen optie.
 
ik had valbeugels van van Hepco en Becker van de oude KLE op mijn KLE uit 2006, paste er zo op
 
Nou, dan ga ik die valbeugels binnenkort maar eens aanschaffen...
@ motormaniac: Wat een geluksvogel ben jij!
Als het de onderstaande stepjes zijn zijn het die van SW-motech.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens (vraag 2), iemand ervaring met andere metalen (ofroad) voetstepjes voor de KLE? Die dingen van SW-Motech vind ik erg duur (100euro). Ik had op internet ergens gelezen dan te stepjes van de KLR650 op de KLE gaan, dus die had ik besteld voor twee tientjes maar die komen helaas te hoog en te ver naar voren uit dus die dingen zijn geen optie.

Had Klickstart niet van die universele metalen voetstepjes van 1 of 2 tientjes erop gezet?

(jaja, voor ik mijn KLE kocht had ik de helft van starterke al gelezen :9 )
 
Wat is nou de makkelijkste manier om de KLE van de grond te krijgen om aan te sleutelen?
Ik heb al een paddockstand voor het achtewiel, maar stel dat ik de achterbrug er af wil halen, of mijn voorvoorkolie wil vervangen?

Zo'n heftafel zoals die in de link hier onder is denk ik geen optie gezien de fragiele carterbeschermplaat en de uitlaatpijpen onder het blok.

HBM Vlakke Mini Motorlift

Hoe doen jullie dit?
 
Gewoon op een leeg kratje bier zetten dat op zijn kop staat. Zo heb ik met vrij weinig moeite mijn achterveer-demper vervangen :)

ik had ook het achterwiel op een paddockstand, liet iemand anders de voorkant iets optillen(voor veer-demper uitslag zorgen) en zo was er al meer dan genoeg ruimte om de krat eronder te zetten, nog een beetje schuiven naar een positie voor een goed evenwicht en klaar!
 
hier idem dito , blokbeschermer afschroeven en lege krat bier onder doen ( lege krat bier is tevens een ideale krukje )
 
Help!
Als ik mijn kle op contact zet gebeurt er niets tot dat ik mijn verlichting uitzet.

Als ik mijn verlichting uitzet gaan alle lampjes op mijn dash branden maar als ik dan iets van mijn verlichting aanzet (knipperlicht remlicht etc.) heb ik geen spanning meer.

iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Mijn accu heb ik doorgemeten en die is okee.
 
Blijft je accuspanning het zelfde ongeacht de stand van je lichtschakelaar? (Zo kan je zien of de accu belast word).

Staat je motor buiten (in de regen)? Misschien is een schakelaar of connector (onder het balhoofd) vol gelopen met water?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal morgen eens kijken of de accuspanning hetzelfde blijft.

Mijn kle staat buiten onder een hoes dus het zou zomaar kunnen dat er vocht in de connector zit.

Ik laat wat horen als ik het bekeken heb!
 
Trouwens... Ik weet niet hoe dat bij jou dan zit, maar ik kan mijn licht niet uit zetten... Alleen het grootlicht, stadlicht blijft altijd aan staan
 
ik heb een schakelaar voor dimlicht, stadslicht en voor een uit-stand. Het is een kle uit 93 ik weet niet of het met de nieuwere modellen anders is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan