Kawasaki KLE (3)

Maar... Ik ben er nog altijd niet uit welke ketting-set ik moet kopen, er is naar mijn idee zo veel keus, en ik kan ook niet in de monteurs-handleiding vinden wat de originele kettingwiel maten zijn. Iemand hier ervaring mee?
 
Op je kettingwielen staat met een getalletje aangegeven hoeveel tanden er op zitten. Of je moet gewoon tellen :)

Als je dan bijvoorbeeld bij Motozoom.nl kijkt voor jouw motor, dan moet het er wel bij staan. Als de combinatie van het aantal tanden op voor- en achtertandwiel overeenkomt met jouw motor, dan zal het aantal schakels wat Motozoom opgeeft ongetwijfeld kloppen.
 
Volgens mijn WPHB (bj 2007):

Reduction Ratio : 2.588 (44/17).

Ik heb er nu 17/46 onder liggen, was een foutje van de leverancier, maar rijdt heerlijk! Levert niks in op top, loopt alleen net iets hoger in de toeren, maar trekt stuk beter.Ik had de volle 108 schakels nodig bij het monteren.

Vwb het tooltje: ik heb de AFAM Easyriv 5, kost 2 tientjes plus verzenden. Werkt supersimpel, alleen een inbussleuteltje nodig.
Voor het breken van de ketting kun je gewoon een slijptol gebruiken..
 
Laatst bewerkt:
Oh, dat is een leuk tooltje voor dat geld, die had ik nog niet gevonden. Ik ga er wel uit komen denk ik zo.

Dit is nog een leuke YouTube channel voor mensen zoals ik die nog vrij nieuw zijn met de techniek:
 
Kom er net achter dat het kle forum nog steeds levendig is!
(kwam nooit verder dan lijntje 1..)
 
Even een foto testen..
full
 
De afgelopen dagen heb ik inderdaad vaak aan je video gedacht waarna ik toch maar wat minder gas gaf wanneer ik over een hoop bladeren heen reed. Maar geen verslechtering, een zwart stuur.
Had je voor de rest nergens schade? Ik herinner mij aardig wat strepen op de weg in je film.
 
De afgelopen dagen heb ik inderdaad vaak aan je video gedacht waarna ik toch maar wat minder gas gaf wanneer ik over een hoop bladeren heen reed. Maar geen verslechtering, een zwart stuur.
Had je voor de rest nergens schade? Ik herinner mij aardig wat strepen op de weg in je film.

Strepen kwamen grotendeels van het stuur denk ik. De bout van de achterbrug is ook wat geschaafd, ben benieuwd hoe die draait als ik de ketting moet gaan spannen.

Verder had die lelijke topkoffer de grootste klap opgevangen van de achterkant *D

Toen ik gisteren een stuk snelweg deed zag ik trouwens dat het stuur niet het enige was wat beetje kromming heeft gekregen. Denk dat de kroonplaat ook een klap heeft gekregen o.i.d. want stuur staat toch niet helemaal recht als ik recht door ga -O-
 
Laatst bewerkt:
Strepen kwamen grotendeels van het stuur denk ik. De bout van de achterbrug is ook wat geschaafd, ben benieuwd hoe die draait als ik de ketting moet gaan spannen.

Verder had die lelijke topkoffer de grootste klap opgevangen van de achterkant *D

Toen ik gisteren een stuk snelweg deed zag ik trouwens dat het stuur niet het enige was wat beetje kromming heeft gekregen. Denk dat de kroonplaat ook een klap heeft gekregen o.i.d. want stuur staat toch niet helemaal recht als ik recht door ga -O-


alle bouten los, rechtzetten, weer vastdraaien en is als nieuw :P
 
leuk stuurtje , waar heb je die vandaan ?

Stuur 22mm TWENTY - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl

Vooral handig voor mij :') :
"Een stuur van Twenty heeft zo'n goede kwaliteit dat we 1 jaar garantie geven op dit product. Jazeker, als het stuur verbuigt of breekt ontvangt u een nieuw stuur direct. "

Enige kutte van stuurtje van KLE vervangen is dat er in het standaard stuur gaatjes zitten waar er dan weer pinnetjes van de stuurmodules in passen.
Zo heb je een pin in het chokestuk die je weg moet snijden (plastic) en een pin het gashendeldeel die je weg moet tikken of slijpen (ijzer).

Is natuurlijk zodat die dingen op de plek blijven zetten dus heb het opgelost met een laagje ductape zodat ze niet gingen glijden *D

21f0iza.jpg


330uxbs.jpg


zj9kt5.jpg


Voordat ik daar achter was heb ik die stuurmodules echt verrot gescholden :/

Snapte echt niet waarom die krengen niet gewoon op het stuur wilde :+
 
http://www.24mx.nl/stuur-22mm-twenty

Vooral handig voor mij :') :
"Een stuur van Twenty heeft zo'n goede kwaliteit dat we 1 jaar garantie geven op dit product. Jazeker, als het stuur verbuigt of breekt ontvangt u een nieuw stuur direct. "

Enige kutte van stuurtje van KLE vervangen is dat er in het standaard stuur gaatjes zitten waar er dan weer pinnetjes van de stuurmodules in passen.
Zo heb je een pin in het chokestuk die je weg moet snijden (plastic) en een pin het gashendeldeel die je weg moet tikken of slijpen (ijzer).

Is natuurlijk zodat die dingen op de plek blijven zetten dus heb het opgelost met een laagje ductape zodat ze niet gingen glijden *D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voordat ik daar achter was heb ik die stuurmodules echt verrot gescholden :/

Snapte echt niet waarom die krengen niet gewoon op het stuur wilde :+



de meeste doen dat ook , ff gaatje boren in je stuur wordt meestal afgeraden ( ten minste bij Lucas streetbike sturen )
 
op mijn v strom heb ik nu zo een stlaen met verf erop ... roest als een malle, ziet er niet uit.

denk dat deze ook wat rechter is dan dies tandaar stuurtjes van suzuki ( hele rare knik erin altijd )

klein tip voor volgende keer is : haarlak gebruiken voor je handvatten ( glij makkelijk erin en als het droog is plakt t juist :) )
 
Voor €40 een demper gekocht van GSXR-1000, bespaart een hoop gewicht en verbetert het geluid van de KLE aanzienlijk.

12339433_826320780811328_7601864348720845721_o.jpg


Het zadel heeft nog wel wat aanpassingen nodig, de gelijkenis met een naaktslak is me net iets te groot :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn KLE viel vanmiddag plotseling uit tijdens het terugschakelen en tegelijkertijd ging hij van contact. ik kreeg hem de eerste twee keer niet aan en nadat ik hem van contact haalde en weer op contact zette begonnen de lichten weer te branden en starte hij gewoon. Is dit een bekend probleem en waar zou dit aan kunnen liggen?
 
hallo mijn naam is mitkah en ik ben op zoek naar een loop /sloop kle 500.
ik ben al een tijdje op zoek naar één om volgend jaar mei mee op vakantie te gaan.
ben ook al een tijdje jullie mooie verhalen aan het lezen, en ik denk daarom dat ik ook zo'n gave machine moet hebben.
ik hoor graag terug van jullie.
 
Heeft er iemand nog een origineel zadel te koop? Ik heb een andere motor gekocht en mijn vrouw krijgt mn kle. Alleen ze is wat aan de kleine kant dus de kle moet wat lager. Het zadel wat ik erop heb is wat verhoogd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan