Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki KLE (4)

Niks aan doen De gemiddelde motor staat 5 maanden stil in de winter
 
Haha, achteraan sluiten he Heel KLE land is op zoek naar die paneeltjes omdat ze er nog wel eens af vallen tijdens het rijden. Vaak óf alleen in een hele set te koop of niet te betalen. Ik heb er zelf een koekblik voor gemaakt haha
 
Vraagje, wat voor bagage mogelijkheden gebruiken jullie voor vakanties? Als ik kijk naar een kofferrek voor de KLE kost dat zoon 300 euro. Toch een tikkie duur. Of zijn er tassen die ook goed passen met de uitlaat?
Tassen werken voor mij heel goed! Er valt veel op te knopen. Voor dagelijks gebruik heb ik nu een topkoffer.
 
Niks aan de hand. Gewoon gas erop en ff lekker goed warm rijden!
 
Ik ben Jesse, 23 jaar en woonachtig in Leiden
Hey lachen man! Ik woon in Leiderdorp momenteel, maar je zal mij vast gaan tegenkomen in Leiden (ben daar het meeste te vinden)! Dus mocht je een keilelijke KLE zien rijden met een lange gast erop, dan heb je mij te pakken!
 
Niks aan de hand. Gewoon gas erop en ff lekker goed warm rijden!
Niks aan doen De gemiddelde motor staat 5 maanden stil in de winter

Ja, dit dacht ik ook al. Ik heb wel even iemand meegevraagd die meerijdt dit weekend. Vind het toch een beetje spannend: heb motorrijbewijs gehaald vorig jaar, uiteindelijk maar 1 dag gereden en sindsdien niks meer gereden. Dus als het goed is rijdt er voor de zekerheid even iemand achter mij aan (mocht er nog wat gebeuren met de KLE)!
 
Hopen dat dat natuurlijk niet nodig is! Succes!
 
Welke tassen gebruik je? Voor dagelijks gebruik heb ik inderdaad ook een topkoffer.
Foe.. zou ik even moeten bekijken (zit in een verhuizing). Het is zo'n systeempje dat je één stukje aan je motor maakt met moeite, en dan alle tassen eraan kan klikken. Ideaal. Ooit een keer 2ehands gekocht voor 20eu. Hoeft echt niet duur te zijn! De grap met tassen is dat het eigenlijk altijd wel past. Ze kunnen altijd een stukje naar voren, stukje naar achteren, stukje strakker, stukje losser. Je komt er wel uit. In ieder geval niet teveel geld voor betalen dus haha.
 
Helaas, we hadden verwacht dat alles weer zou werken, maar tevergeefs... Bij ophalen wilde de motor niet gelukt om 'm te starten. Na vele startpogingen wilde de motor starten maar sloeg deze vrijwel direct weer af. Compressie lijkt oké. Startmotor draait alleen soms door (lijkt dus iets mis met misschien de spanning naar de startmotor?). We denken nu dat het een issue is met de spanningsregelaar (ook i.v.m. het feit dat mijn knipperlichten het niet doen op hogere snelheden).

Nu, als laatste proberen dit te vervangen en kijken of dat het oplost, anders vrees ik dat er een eind aan gemaakt wordt.

Iemand anders evt. nog tips m.b.t. het niet starten van de motor?
 
Spanningsregelaar is duur en heeft vrij weinig te maken met of je motor start of niet volgens mij. Ik dacht altijd dat die juist het laden van de accu regelt (dat dat altijd dezelfde spanning is die uit je dynamo komt zegmaar). Ik zou nog even wachten met je spanningsregelaar en kijken of er een stekkertje, plugje, accu oid raar doet. Misschien is het je startkoppeling?


In ieder geval zou ik eerst proberen hem aan te lopen, dat wil nog wel eens werken.
 
Inderdaad. Zet ff de multimeter erop, dan zie je snel zat of hij normale spanning geeft. (tussen 10 en 15 volt). Spanningsregelaar regelt je spanning van de 60-75 volt uit je dynamo naar 14.7 volt voor je accu. Maar inderdaad, ook dan zou hij goed moeten starten. How to

Als k het goed begrijp gaat de motor wel goed rond? Spuit er eens wat remmer reiniger/startpiloot in. Als hij compressie en lucht heeft zou het de benzine moeten zijn.

EDIT: sorry, niet goed gelezen. Duw heb inderdaad eens aan. wat bedoel je precies met ''de startmotor blijft doordraaien''? startknop los en de motor start dan nog wel?
 
Laatst bewerkt:
EDIT: sorry, niet goed gelezen. Duw heb inderdaad eens aan. wat bedoel je precies met ''de startmotor blijft doordraaien''? startknop los en de motor start dan nog wel?

Hoe krijgen jullie überhaupt de KLE in z'n twee? Ik krijg dat ding zonder dat 'ie aan staat, niet in z'n twee (ook niet toen hij nog werkte). Ik lees hier ook

"Kawasaki has a "Positive neutral finder" in their transmission. It keeps it from shifting into second unless the bike is moving." (bron: https://www.kawiforums.com/threads/wont-shift-up-to-2nd.159164/, is niet de KLE, maar denk misschien heeft het met hetzelfde te maken?)

En de startmotor, wanneer je de startknop indrukt, heeft soms de neiging om door te draaien als in, je hoort geen startgeluid meer maar de startmotor zelf maakt nog een geluid. Ik was met mijn maat en m'n broer en ze hadden het over de "bendix" o.i.d. (zegt mij even niks).
 
Je zal het niet geloven, maar dit klinkt idd als je startkoppeling. En weet je waar die zit? Achter je vliegwiel. Die had je net vervangen toch? Miss is er een stuk van je spoel afgebroken en is daardoor je startkopp kapot.

Hier een filmpje: Filmpje

Edit: bendix is bij een auto is zitten (vrijwel) niet in motorfietsen. Op een paar uitzonderingen na. Maar niet op een kle
 
@Eelco36 hmmm, dat zou vervelend zijn... Bedankt voor de informatie! Even kijken of we hier wat mee kunnen!

Zou wel erg jammer zijn als ook nog eens de startkoppeling kaput is.
 
Ik heb ff terug zitten lezen naar pag 5. Daar schrijf je al over je startproblemen, is dit ook al niet van je startkoppeling?

Als hij klinkt zoals in de video zal het de startkoppeling wel zijn. Kan haast niet anders.
 
wat leuk om te zien, dat mijn (oude) KLE in de alpen is geweest!!!. zo te zien rijd hij nog steeds )))))
 
Jammer dit.
Zatten opeens allemaal druppels op mn laars maar het was geen water. Ik kijken bij mn motor waar het vandaag kwam, meer druppels. Gedeelte van de rechterkant van het blok zat onder de roze druppels. Slangetje van het koelsysteem kapot... Sluit gelukkig nog enigzins af dus niet alles was weggelopen, hoefde ook niet ver naar huis dus ben met 'n rustig tempo naar huis gereden.
Nieuw slangetje is besteld, maar ga even niet rijden nu.
 

Bijlagen

  • IMG_20220117_173617.jpg
    268,7 KB · Weergaven: 15
Gelukkig dat hij niet helemaal open is gescheurd. ik ga van de week gelijk ff kijken naar mijn slangen dan Gewaarschuwd mens….
 
Ik ben een beetje aan het inventariseren wat het meeste kapot gaat op een kle. Aangezien ik naar de noordkaap ga over een paar maanden zit ik er aan te denken om wat spare onderdelen mee te nemen. Niet te veel natuurlijk. Maar gewoon wat dingetjes die je niet snel kan vinden of repareren.
Ik neem bijvoorbeeld een spare cdi unit mee. Een universeel kabeltje voor gas of koppeling. Zijn er bij jullie wel eens bobines kapotte gegaan? Misschien maak ik me veelste druk maar een beetje voorbereid kan geen kwaad toch ?