Kawasaki KLE (4)

Ik ben zelf ook op zoek naar een setje, tweedehands al een tijdje aan het zoeken (is ook geen haast bij) maar nog niks voorbij zien komen. Ik denk dat ik ze binnenkort maar gewoon nieuw ga kopen.
Ik ga denk ik voor de beugels van SW Motech: Reliable crash bar - Kawasaki KLE 500 - SW-MOTECH
Dit zijn nog wat andere die ik heb kunnen vinden:

Wat het verschil is in kwaliteit durf ik niet te zeggen. Over SW Motech hoor ik vaak goede dingen en dat hun producten van hoge kwaliteit zijn.
Ben benieuwd waar je voor gaat en waarom. Laat ook weten hoe ze zijn als je ze eenmaal hebt.
 
Hoi, klein vraagje hier! Ik heb met het verwijderen van m'n vliegwiel het draad van de krukas beschadigd 8)7(het draad waar de borgmoer van het vliegwiel in gaat). Weten jullie of dit is optetappen met een gewone (linkse) m10 tap?
Of moet dit een speciale maat zijn?
 
Ik zou niet kunnen zeggen of dat kan, ik weet ook niet welke maat het is oorspronkelijk, zou je wel ergens kunnen vinden en anders kan je het meten.
Afhankelijk van hoe erg het draad is beschadigd kan je ook een schroefdraad vijl gebruiken om het weer netjes te krijgen. Is denk ik een nettere en makkelijkere oplossing dan een nieuw draad tappen.
 
Na een jaar op een k1100lt gereden te hebben voor woon-werk ga ik eindelijk mijn KLE weer afstoffen voor de vakantie. Wel wil ik eerst de zijstandaard verlengen (of vervangen voor een hogere), omdat ik de ophanging verhoogd heb. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?
 
Wel eens gedaan bij een ombouw naar een scrambler achtige fiets. Doorslijpen, buisje erover die qua binnendiameter even groot is dan de buitendiameter van het standaard en dan vast lassen. Mooi zwart laagje veef erover en hoppa👌🏼
 
Ik heb zown standaard vergroter ding ooit eens gekocht maar toen was mijn standaard te lang geworden. Zown Ali ding. Is al gauw 1,5 cm dik. Misschien is dat wat ?
 
Ik en mijn KLE gaan uit elkaar na 3 jaar. Kawasaki KLE 500 opknapper
Hij is nu niet rijdend maar misschien heeft iemand er wat aan voor onderdelen oid. of als project. Hij is voor de winter wel rijdend weggezet, helaas buiten.
 
Ik ga zaterdag op vakantie 😅 alles al ingepakt hopen dat ik niks vergeet . Ben al zelfs een beetje zenuwachtig hahaha .Mooie tasjes gekocht nog voor aan de Valbeugels van mölle bij de dump. Lekker goedkoop en veel soorten. Zal er van de week een foto van maken. Zaterdag naar Groningen en dan zondag ochtend vroeg door Duitsland naar puttgarden. Als m’n billen het goed vinden hoop ik Malmö nog te halen😄.
 
Ik heb even wat hulp nodig met een brandstof probleempje.
Afgelopen weekend was ik lekker aan het rijden. Alles goed, niks aan het handje. Toen na zo'n 70 km rijden (allemaal 50-80 wegen) sloeg mn motor opeens af toen ik tot stilstand wilde komen. Op het moment dat ik de koppeling introk om tot stilstand te komen om precies te zijn. Ik dacht in eerste instantie dat ie geen benzine meer had omdat ik sws al bijna moest gaan tanken en hij niet direct weer startte. Bij het rondgooien klonk het ook alsof ie geen benzine kreeg. Ik in mn tank kijken, zit nog genoeg in. Nog wat langer starten met wat gas erbij en hij startte weer, liep stationair, reageerde goed op het gas, alles normaal.
Ik weer verder rijden, eerst volgende keer dat ik tot een stop kom, exact hetzelfde. Starten en weer door.

Omdat ik sws wilde gaan tanken dat maar gelijk gedaan en heb ik even beter gekeken of ik iets raars kon zien. Toen zag ik dat de buitenkant van het luchtfilter huis nat was van de benzine alsof het tussen de inlaatrubbers en de plastic behuizing uit was komen lopen. Dit bleek later ook het geval te zijn toen ie nog een keer uitviel en ik direct daarna keek, kwam inderdaad een klein stroompje benzine uitlopen. Zie ook de foto waar het eruit kwam, je kan de sporen nog wel zien.

Omdat tijdens het rijden alles oke was ben ik via wat snellere wegen weer naar huis gereden en heb ik er geen last meer van gehad, ook met tot stilstand komen sloeg ie niet meer af.

Iemand die een idee heeft wat het kan zijn, kan het te maken hebben met het warme weer? Motortje was goed warm maar niet te, fan sloeg alleen aan als je een tijdje stilstond stationair. En vorig jaar was het ook warm toen nergens last van gehad. Misschien de vlotter die blijft hangen, iets anders? Alle ideeën zijn welkom.
 

Bijlagen

  • InkedIMG_20220515_155103_LI.jpg
    InkedIMG_20220515_155103_LI.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 13
@Krupp79 veel plezier op vakantie!
@JO_50099 Ik kan me eigenlijk ook niet iets anders verzinnen dan de vlotter, buiten misschien je benzinekraantje. Maar dat is puur om wat meer ideeën op te gooien. Ik zou idd beginnen met wat forte en dan pas verder kijken. Altijd zo goedkoop mogelijk beginnen ;)
 
misschien is het een leuk idee om het goede voorbeeld te geven en een duit in het zakje te doen qua vakantiefoto's. Daarnaast bedenk ik me nu dat ik ook ooit vakantiefoto's beloofd heb maar het nooit gestuurd heb. dus bij deze: een paar kiekjes van Polen 2021. Inclusief motorpech, offroad etc. Bijna een jaar te laat maar zo is het leven. Wat een prachtmotor
 

Bijlagen

  • slecht wegdek blurr.JPG
    slecht wegdek blurr.JPG
    201,5 KB · Weergaven: 34
  • reparatie cm.JPG
    reparatie cm.JPG
    116,1 KB · Weergaven: 34
  • imm015_19A.jpg
    imm015_19A.jpg
    376,6 KB · Weergaven: 30
  • imm010_13A.jpg
    imm010_13A.jpg
    295,5 KB · Weergaven: 31
  • imm016_19A.jpg
    imm016_19A.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 30
Kleine update
 

Bijlagen

  • 338F664C-AD4D-459A-AA7B-862ED5669ED5.jpeg
    338F664C-AD4D-459A-AA7B-862ED5669ED5.jpeg
    397,3 KB · Weergaven: 28
  • 5AF4C9A9-B7D5-4C9E-903B-ADD98CE05095.jpeg
    5AF4C9A9-B7D5-4C9E-903B-ADD98CE05095.jpeg
    255,4 KB · Weergaven: 29
  • F97E4345-41C6-4F50-BEE8-79F87857A116.jpeg
    F97E4345-41C6-4F50-BEE8-79F87857A116.jpeg
    354,6 KB · Weergaven: 30
  • 89D28F89-CAEE-4574-BD1A-9E0221427ED0.jpeg
    89D28F89-CAEE-4574-BD1A-9E0221427ED0.jpeg
    691,8 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan