Kawasaki KLE (4)

Lijkt me een goed idee! Ik denk dat bobines niet handig zijn, die gaan heel geleidelijk aan stuk (ploppen er niet zomaar uit). Ook heb ik het idee dat er best van andere motortypes bobines op kunnen.
Verder zal ik kijken hoe populair de KLE of KLR daar is. Als dat daar een vrij normale motor is kan je er vanuit gaan dat veel onderdelen daar ook te krijgen zijn. Geen idee hoe dat zit, maar wel iets om rekening mee te houden voordat je allemaal spullen mee neemt.
Ik zou het houden bij vloeibare pakking, draadjes, zekeringen, bougies, kabels, bandenplak spul en wd40. Een CDI en spanningsregelaar zou kunnen. Maar dat hangt dus een beetje van de beschikbaarheid van die onderdelen daar af.

Ook: vliegwiel upgraden!
 
Goede tips men 😃 ik heb ook ff snel gekeken bij Kawasaki en de bobines gaat tot 2006 dus een grote range qua leeftijd. En op zweedse marktplaats staat er zo al 60 Kle’s tekoop 😅
Ik heb net een cdi gekocht en spanningsregelaar had ik nog liggen.

Dit is het lijst puur om te blijven ‘rijden’😅

vloeibare pakking
draadjes
zekeringen 10A
Universele (gas,koppeling)kabels
Motorolie
wd40
CDI en spanningsregelaar
Tyraps
tape
Binnenband voor en achter
Pomp(hand of elektrisch?)
Zeepsop klein flesje
Vuilniszakjes
Ijzerdraad
Bandenplak
Bandenlichters
Stukje slang
Touw
Gereedschap set
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook van die co2 busjes meenemen om je band ook echt op te pompen. Leuk dat je m kan plakken nu, maar hij moet ook weer vol. Je kan ook een mtb pompje meenemen als je tijd zat hebt haha

--Oh dat heb je al, ik kan gewoon niet lezen. Keurig
 
Tape is wel ducktape neem ik aan? :P

Bobines kan je vaak uitwisselen. Misschien past het niet helemaal, maar er is altijd wel een andere aan te prakken dat het weer werkt. Verder lijkt me dat je het meeste wel hebt.
 
Weet iemand de breedte van de achterbrug? Ben op zoek naar een naaf voor een project met een achterbrug die 225 breed is. Een kle 500 naaf is misschien een optie. Bedankt!
 
Ik heb nu dus een telefoon houder. Erg handig enzo maar bij wat langere ritjes met navigatie of gewoon wanneer mn telefoon bijna leeg is, zou ik m graag willen opladen. Als jullie een usb lader hebben, welke hebben jullie en waar hebben jullie deze dan geplaatst. Ik zou 'm graag ergens bij mn stuur willen hebben maar heb niet echt een goed idee waar dat makkelijk zou kunnen.

Weet iemand de breedte van de achterbrug?
Weet ik niet uit mn hoofd, zal morgen een meetlintje erlangs houden en je laten weten.
 
Weet iemand de breedte van de achterbrug? Ben op zoek naar een naaf voor een project met een achterbrug die 225 breed is. Een kle 500 naaf is misschien een optie. Bedankt!
Ik heb ff snel gemeten en de ruimte tussen de achterbrug is 23 cm. Het achterwiel is moeilijk op te meten. Want er zitten nog bussen tussen en de beugel van de remklauw.
 
Ik heb de oplader op m’n stuur zitten direct van de accu. Alleen eigenlijk wil ik nog een schakelaartje ertussen dus zit te kijken op Ali expres. Ik zou daar kijken als ik jou was 👍🏻 Keuze is reuze
 
Ik heb gewoon usb poortje voor mn telefoonlader. + en - van de accu met zekering ertussen. Evt kan je zelf een schakelaar ertussen zetten of op contact aansluiten. Screenshot_20220130-224123_AliExpress.jpg
 
Ik heb nu dus een telefoon houder. Erg handig enzo maar bij wat langere ritjes met navigatie of gewoon wanneer mn telefoon bijna leeg is, zou ik m graag willen opladen. Als jullie een usb lader hebben, welke hebben jullie en waar hebben jullie deze dan geplaatst. Ik zou 'm graag ergens bij mn stuur willen hebben maar heb niet echt een goed idee waar dat makkelijk zou kunnen.


Weet ik niet uit mn hoofd, zal morgen een meetlintje erlangs houden en je laten weten.
Ik heb hem volgens mij ook direct aan de accu. niet zo'n groot probleem. Ik heb hem gewoon aan het kabeltje hangen, niet gefixeerd dus. Dat komt bij de KLE veel beter uit en ik vind het eigenlijk ook veel handiger.
 
Meestal merk je er niks aan, behalve dat
- de timing niet meer klopt (de motor niet precies op de merktekens te krijgen zonder dat de ketting strak staat), of
- de ketting gaat rammelen. Dan is de ketting uitgerekt en zit de spanner op het einde van zn bereik.

Soms kan je ter controle de afstand van een aantal schakels tussen de tandwielen meten. Geen idee wat de waarde van een KLE moet zijn.
1644927802050.png


Als je nergens last van hebt, lekker laten zitten. Ben je toch aan een blokrevisie bezig, dan zou ik hem meepakken.
 
Ik probeer in 1 week naar boven te gaan en in 2 weken terug te reizen. Ik ga via Zweden naar boven langs de oostkust en dan over de lofoten en halverwege Zweden weer in. En dat is puur een tijd kwestie. En het zuiden van Noorwegen ga ik nog een keertje apart doen. Als ik tijd over heb pak ik ook een stuk van de wildernisroad mee.
 
Ik hoop dat de kle er klaar voor is 😄 Alle vloeistoffen vervangen, achterband twijfel ik nog over. Het is een metzler tourance met net 2000 km erop. Ik weet niet echt hoelang je met zown band doet. Ik zie reviews van 6000 tot 20000 km.
Remblokken en de voorband zijn nieuw.
 
Toevallig iemand van hier die ik vanmiddag door Leiden zag rijden op een rode KLE? Zat nog iemand bij achterop. Ben zelf ook maar ff gaan rijden een stukje daarna, was wat bewolkter dan de rest van de week maar toch lekker.
Fijn weekend allemaal!
 
Hi,

Sinds kort ben ik in het bezit van KLE500 ‘94
Ik heb deze gekocht voor m’n trip naar Schotland in Mei. Nu ben ik wat dingen aan het aanpassen, alleen ik ben nu op zoek naar een setje valbeugels.
Heeft iemand die toevallig nog liggen ter overname of advies, welke de beste zijn?

Ik hoor het graag!

Gr. Nadescha
 
Terug
Bovenaan Onderaan