Kawasaki KLE (4)

Soowweeee die tank is vies😳 dat is echt de veroorzaker van je probleem. Geen twijfel. En ik zou ffde rubberen afdichting in je tankdop vervangen. Die was bij mij keihard waardoor de benzine erlangs liep als ik de tank schuin hield.
 
En ik zou ffde rubberen afdichting in je tankdop vervangen. Die was bij mij keihard waardoor de benzine erlangs liep als ik de tank schuin hield.
Goeie! Heb je voor mij de afmetingen toevallig of een link van de rubberen ring die je gebruikt heb? Dan jank ik er gelijk een nieuwe rubberen ring op. Moet straks toch 7 dagen wachten met die Tank Cure, die coating moet 7 dagen uitharden.
 

Bijlagen

  • 12C9DCCD-C863-4555-8F95-882EAB1B6BB4.png
    12C9DCCD-C863-4555-8F95-882EAB1B6BB4.png
    83,5 KB · Weergaven: 5
Nou, gister de tank leeggegooid. Wat bizar:

WhatsApp Image 2021-07-08 at 20.25.25 (2).jpeg


En de stukken roest die onder bleven liggen:

WhatsApp Image 2021-07-08 at 20.25.25.jpeg


Dit was dus zeker geen overbodige klus. Echt bizar wat er uit kwam. Vervolgens de tank een stuk of 20 keer (letterlijk) doorgespoeld en vervolgens schoongemaakt (puur om zeker te weten dat alles er uit was).

Betreffende de Tankcure: dit spul moet 7 dagen uitharden met een open tankdop. Nu heb ik geen schuur die dicht is waar ik hem in kan zetten. Ik ga er vanuit dat dit nogal wat geur losmaakt en er was al geklaagd over bezinegeur vanuit mijn berging (oeps, krijg je als je een klussertje in je appartementencomplex hebt wonen). Dus zou dit ergens anders moeten doen. Nu heb ik ook veel gelezen over mensen die zeggen: "Gewoon zorgen dat er benzine in blijft, dat moet al volstaan". Dus de tank ligt nu weer in de berging, gevuld met benzine en nog geen coating. Ik ga even aankijken of dat wellicht al genoeg is (dus dat er niet meer roest ontstaat). Mijzelf wel aanleren altijd benzine in de tank te houden.

Ik laat dit even zo een paar dagen staan en dan ga ik kijken wat de staat van de binnenkant is: zit deze weer vol met roest, dan ga ik toch echt coaten. En anders houd ik het zo. Er is in ieder geval echt een berg aan roest uit de tank gekomen, dus ben blij dat ik het gedaan heb. Daarnaast de benzinekraan even uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Volgende stap: carbs schoonmaken. Dit pak ik in de loop van volgende week of de week erna op!

Nog een closeup van de azijn:

WhatsApp Image 2021-07-08 at 20.25.25 (1).jpeg
 
Als de roest er echt uit is, en je een filtertje installeerd heb je best kans dat je zonder coating een heel eind komt :p kan je over een tijd als de gelegenheid zich voordoet die coating er wel eens in knallen.
 
Heeft iemand een KLE500 tank liggen die niet verroest is van binnen? Het is echt een drama, begin er aan te denken de KLE weg te doen. Heb er 1 dag op kunnen rijden en heeft me tot nu alleen maar geld en geen plezier gekost.

Tank gereinigd, benzine in gezet, carbs schoongemaakt. Startte aan het begin: liep vrij snel weer slecht. Benzine is weer bruinig van kleur.
 
Heeft iemand een KLE500 tank liggen die niet verroest is van binnen? Het is echt een drama, begin er aan te denken de KLE weg te doen. Heb er 1 dag op kunnen rijden en heeft me tot nu alleen maar geld en geen plezier gekost.

Tank gereinigd, benzine in gezet, carbs schoongemaakt. Startte aan het begin: liep vrij snel weer slecht. Benzine is weer bruinig van kleur.
Ik heb met een andere motor de azijnmethode ook aangepakt en inderdaad ook binnen no time weer roest. Dat kan dus aan de methode liggen.
 
hm, dat is erg vervelend om te horen. Er zijn vast wel wat winkels met een tank, maar dat zal wel flink in de papieren lopen. Heb je die coating al geprobeerd? en een benzine filter?
 
Ik heb met een andere motor de azijnmethode ook aangepakt en inderdaad ook binnen no time weer roest. Dat kan dus aan de methode liggen.
Ja, ik wilde de coating niet gaan doen ook. Maar ben dus weer terug bij af. Daarnaast heeft de azijn een werking door de lak heen gehad: de onderkant van de tank is begonnen met roesten, een soort spikkels in de lak zijn ontstaan.

hm, dat is erg vervelend om te horen. Er zijn vast wel wat winkels met een tank, maar dat zal wel flink in de papieren lopen. Heb je die coating al geprobeerd? en een benzine filter?

Ik heb via Ebay op een tank gereageerd en een firma in Nederland heeft er 1 liggen. Mocht de firma in Nederland kunnen bevestigen dat er geen/weinig roest in de tank zit, ga ik gewoon voor een nieuwe tank. Betreffende de benzinefilter; er zat er al 1 op, maar zal deze inderdaad vervangen. Ik zie alleen dat er voor benzinefilters enorm veel maten aangegeven worden. Weet jij toevallig hoeveel mm de benzineslang is/welke grootte benzinefilter ik moet nemen?
 
Ja, ik wilde de coating niet gaan doen ook. Maar ben dus weer terug bij af. Daarnaast heeft de azijn een werking door de lak heen gehad: de onderkant van de tank is begonnen met roesten, een soort spikkels in de lak zijn ontstaan.



Ik heb via Ebay op een tank gereageerd en een firma in Nederland heeft er 1 liggen. Mocht de firma in Nederland kunnen bevestigen dat er geen/weinig roest in de tank zit, ga ik gewoon voor een nieuwe tank. Betreffende de benzinefilter; er zat er al 1 op, maar zal deze inderdaad vervangen. Ik zie alleen dat er voor benzinefilters enorm veel maten aangegeven worden. Weet jij toevallig hoeveel mm de benzineslang is/welke grootte benzinefilter ik moet nemen?
Ik ben ook altijd van team nieuwe tank. Alleen zit ik met een speciale lak erop.
 
Hoppa, vanuit Duitsland komt een nieuwe tank binnen deze week. Stuk minder roest en inclusief de originele benzinekraan! Heeft mij gelukkig maar paar tientjes gekocht. Gelijk ook benzinefilters bestelt (paar verschillende maten) dus hopelijk of deze week of volgende week alles opnieuw er op (ligt even aan het weer).

Ben erg benieuwd!
 
Mooi om te horen! :D Nieuwe tank is misschien ook wel beter, geen half werk meer. Beetje dezelfde kleuren? Of ga je voor de coole 'samengestelde' look?

Mijn vakantieplannen naar tsjechie gingen niet door (2e prik is net te laat, hoera voor 26 zijn en net telaat gevaccineerd zijn). Maar naar Polen mag nog wel! Dus over een week ben ik met de KLE in polen, ik zal wat leuke foto's maken. Vanuit de KLE500 facebookgroep heb ik het idee dat er heel veel KLE's in centraal en zuid europa rondrijden, dus ik ben benieuwd of ik erbij hoor haha.
 
Nieuwe tank is misschien ook wel beter, geen half werk meer. Beetje dezelfde kleuren? Of ga je voor de coole 'samengestelde' look?
Precies. Heb helaas ook geen garage om continu te kunnen sleutelen. Hierdoor toch de keuze gemaakt om maar "nieuwe" tank te bestellen. Hij is toevallig ook rood! Wel wat krassen e.d. Maar eventueel in de toekomst gaat er een andere kleur over de KLE heen. En ach, heel veel lelijker qua kleuren kan mijn KLE niet hoor ;)

En veel plezier in Polen! Ga je alleen? Of met anderen?
 
Dankje! Ik ga met mijn vriendin die een kleine honda cm400t rijdt. Echt offroaden gaat het dus niet worden, maar ze staat wel open voor wat zand avontuur dus we gaan het zien! In ieder geval lekker kamperen en vakantie vieren.
 
Nou, nieuwe tank er op: bijhorende benzinekraan lekt én m'n accu leeg. Het is toch oplopend hoop van gezeik.

Maarja kop op, dan nog even een nieuwe benzinekraan (mijn vorige is helemaal verroest/geoxideerd nadat ik de tank in de azijn heb laten staan) :D:D:D:D

Weet iemand waar/welke benzinekraan ik kan kopen die past op de tank?
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Je hebt het er maar lastig mee! Het is misschien ook een idee om een revisiesetje te kopen? Is wss sneller. Dat kraantje uit elkaar halen is ook wel eens leuk en volgens mij helemaal niet de moeite.
 
Ja, wellicht dat ik mijn "oude" er nog even op zet. Werkt niet ideaal, maar lekt in ieder geval niet. Zo'n revisiesetje kan inderdaad, maar kost weer 30/40 euro. In alle eerlijkheid niet heel veel zin om dat er wéér voor uit te geven. Maar wel goed idee, wellicht voor later!

En ja, ik moet zeggen dat ik er nog maar weinig plezier uit haal. Het is erg vermoeiend in alle eerlijkheid. Heb ruim een half jaar gewacht, en nu krijg ik dit hele gezeik. Maarja, kan er verdrietig om zijn maar kan ook gewoon doorwerken en dat ding aan de praat krijgen. Hopelijk zijn we er bijna!
 
Kop op joh. Ik heb in de zelfde situatie gezeten… dan dit , dan dat, dit weer kapot , dat weer kapot. Je wordt er helemaal scheitziek van😅 De Mijne heeft ik het begin wel ‘100 keer op marktplaats gestaan’. Vraag maar aan m’n vriendin hahaha als ik weer helemaal over de zeik de schuur uitkwam.🤣 Maar bedenk dat alles wat je doet een hoop kennis op doet en dit kan bij een andere motor ook allemaal gebeuren. Alles wat je nu doet hoef je straks niet meer te doen. 😅
 
Haha, ik ben gelukkig niet de enige! Thanks voor de motivatie! Het komt ook allemaal wel goed. Zo lekker druppellader halen en de accu aan de lader hangen. Ik breng jullie zodra ik weer wat weet, op de hoogte (hopelijk rijdend)!
 
Vanmiddag ff naar motoport. Ik vertrouw mijn ketting niet helemaal. Dus ff vragen wat hun ervan vinden. Krijg altijd erg goed advies van motoport Rockanje . En dan het het kan het grote hersenkraken beginnen😆 visje of klinken?????? hahaha

edit: ketting is wel degelijk versleten😬 nieuwe set incl klinken en inbouwen kost rond de 220. Gelijk afspraak gemaakt 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer! Nou, motor start nog steeds niet.

Wat ik heb gedaan:
- Nieuwe tank er op
- Carbs schoongemaakt: de vlotterbakken zaten vol met roest
- Accu geladen
- Nieuw benzinefilter

Helaas start hij nog steeds niet. Mijn broer komt van de week even langs om er ook even een blik op te werpen. Hij dacht wellicht de accu. Kan de startmotor nog steeds aanslaan als uit de accu minder dan 12v komt? Of iemand andere ideeën?

Betreffende de brandstof: deze is nu volledig schoon, dus roest is het probleem als het goed is niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan