Kawasaki KR1 Topic

Reservoir aanpassen? Of misschien zijn er andere modellen van brommers/ motoren die je beter kwijt kan?
Of zelf mengen :+
 
premix op straat ? als ik ga rijden is dat meer dan 1 tankje.
geen zin in nog veel aanpassingen nu. heb alles er weer af gehaald en voor dit jaar weer naar het standaard frame.
 
wie achterhaalt "het KIPS mysterie" ?

P1010011.JPG
 
niet veel KR1 kenners hier precies, niemand die ziet dat de KIPS linken "niet juist" staan ?
in de race-kit (de zogenaamde F4 kit) zaten speciale KIPS kleppen, met een open zijkant. Daar kon je er echter maar 2 van gebruiken omdat ze per cylinder dezelfde kant opdraaien en 1 van de 2 de hulp-uitlaatpoorten dan niet afsluit .
Daarom lang geleden al zelf maar nieuwe links gemaakt zodat de KIPS per cylinder omgekeerd draaien en ik dus 4 F4-kleppen kan gebruiken. moet je enkel nog de KIPS-motor omgekeerd laten draaien, maar ook dat is simpel : 2 draadjes in de stekker omwisselen.

Nieuwe uitlaten zijn af. voorste deel gebruikt van onbekende uitlaten die ik liggen had. wat zitten spelen met het aansluitstuk aan de cylinder om de goede lengte te bekomen en ze komen goed overeen met de originele (die kwa prestaties zéér goed zijn). heb ze juist iets langer gemaakt om de powerband wat lager te leggen (blauw = ori, geel = wat ik nu gefabriceerd heb).
pijp vergelijking.png


P1010004.JPG

ja, ik ben slecht in het lassen van dunne plaat (0.8mm), en doe het dus met de halfautomaat. Maar de buitenkant interesseert me dan ook niet zoveel, vermits de magie binnenin zit, en daar zijn alle naden en overgangen zo goed als mogelijk gelijk gefreesd :

P1010002.JPG

beide helften passen perfect tegeneen, en om ze aan mekaar te zetten een ring erover heen (zichtbaar op het linkse deel) om de kans dat er lasnaden aan de binnekant uitpuilen zoveel mogelijk te beperken.

daarna nog even rood-gloeiend stoken om de spanningen eruit te halen :

P1010009.JPG


en eens geverfd ziet het er al veel beter uit


P1010012.JPG


goed genoeg voor mij. mijn KR1S moet geen showbeest zijn, hij moet gewoon goed rijden. ik gebruik hem nog steeds waarvoor hij gemaakt is : gaaaas !!
 
Hier ook weer bezig, frisse zuigertjes, en een nieuwe waterpomp pakking

20210320_204102.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: bigw
Gewicht ook gehalveerd?
meer dan zelfs :Y
1 pijp met demper en aansluitflens weegt 2.6 kg
een complete originele (met x gram koolafzetting in) weegt 5.4 kg
en het geluid is ook veel beter. vind het geluid met de originele gene vette :N

heb eerst nog geprobeerd om ook een plat vlak in de uitlaten te verwerken voor de grondspeling, maar zelfs in de bereken-fase dit laten varen. dat alleen werd al snel veel te complex, laat staan ze dan nog te maken '(
De buitendiameter van de mijne zijn nu even dik als die van Jim Lomas, en die raken de grond als je al behoorlijk plat gaat. Hij staat achteraan al wat hoger, en om grondspeling te maximaliseren moest de pikkel (zijstandaard) uiteindelijk wijken . vandaag een nieuwe gemaakt
pikkel.JPG


pikkel2.JPG


en de veertjes aan voor de uitlaten op hun plaats te houden
veertjes.JPG
 
Ondertussen best weer wat posts hier, al kijk ik zo nu en dan ook met een schuin oog naar het KR-1(S) forum.

@Janbros Jim Lomas uitlaten raken de grond als je de fiets enigszins platgooit??
Ik zit te overwegen deze aan te schaffen maar ook het verhogen van de achterkant bied dan geen soelaas??.

Ik rijd er niet mee op het circuit, dus zal er niet heel snel last van hebben. (Al zit ik soms te overwegen m voor een sessie ofzo mee te nemen:9~)
 
heb er zelf nooit gehad, maar als je even op het KR1 forum zoekt zal je dat wel vinden.
ik geloof dat ze zelfs niet passen in de onderkuip, dat wil je die behouden er snijwerk aan te pas komt.
 
Zo op het eerste gezicht is alles redelijk compleet. Zie dat dit topic in de categorie ‘sport’ is geplaatst. Mijn ambities liggen niet op de circuits. Mijn doel is om er een leuk restauratieproject van de maken. Ziet er naar uit dat ik zowel qua tijd als qua €€€€ voorlopig nog wel even vooruit kan. Eerst maar eens uitgebreid detailfoto’s maken en strippen. Dan als eerste het blok van binnen bekijken. Gisteren een account bij het Engelse KR1-S forum aangemaakt, wacht nog op de activatiecode.
 
welke username ? dan probeer ik je te activeren.
heb admin-rights, maar doe daar niks mee (lang leve admin-free fora 8-) ), zal dan eens een poging wagen, want heb net gezien dat er een behoorlijke lijst is met wachtenden , normaal doet Bernie500 dat :$
 
welke username ? dan probeer ik je te activeren.
heb admin-rights, maar doe daar niks mee (lang leve admin-free fora 8-) ), zal dan eens een poging wagen, want heb net gezien dat er een behoorlijke lijst is met wachtenden , normaal doet Bernie500 dat :$
Ik had 350S2 als usernaam bedacht. N.a.v. mijn vorige restauratieproject.
Alvast bedankt voor de moeite, Janbros!
 
Facebook pagina van KR-1/KR-1 S is ook nuttig om lid van te worden, dezelfde leden op het forum zitten daar.
Er komen veel opnieuw gemaakte onderdelen voorbij die niet langer verkrijgbaar zijn.
Binnenkort komen er bij mij 4 sets 28mm inlaatspruitstukken op de deurmat:9~
 
heb een poging gedaan Mononero, geen idee hoe of wat maar heb je wel een pm gestuurd via het forum. dus als je dat kan lezen zou het gelukt moeten zijn :+
 
Ondertussen is de KR-1 S volledig uit elkaar gedraaid. Gelukkig zijn de krukas lagers en -keerringen nog in goede doen, cilinders zijn ook nog keurig aan de maat op 56,01.
615D09DB-1B75-4EEE-9123-96AA74FF1667.jpegD342BC2E-41F9-4F17-8E12-369B7639237D.jpeg3DEB5684-6AAF-4548-B836-1B6D5863D499.jpeg

Ik hoop deze week alle blokdelen weg te brengen om te laten wetblasten. Bouten, moeren en assen worden opnieuw verzinkt (zilverkleur / blauw). Eigenlijk wil ik ook de delen die oorspronkelijk geel of zwart verzinkt waren weer die kleur terug geven, helaas doet mijn verzink bedrijf dit niet. Weet iemand hier een adres?

D76C5323-CE74-4CB8-B96A-F20D2AD93CC5.jpeg

Zal wat foto’s posten als de carterdelen en het eerste zinkwerk weer terug zijn.
 
Ben van plan de 1990 C2 in dit kleurenschema te laten spuiten:

4193A099-1873-41FB-B4F3-C5A0B46EA9B1.jpeg
Zijn hier mensen met een fiets als deze nog in originele staat? Zou graag tzt wat maten op willen nemen want buiten de stickers zal er toch wit/groen/blauw gespoten moeten worden.
 
En via EBay bij Ap Deroue twee NOS beugeltjes gekocht. Niet laten bezorgen maar zaterdag opgehaald. Super aardige man, echte motorliefhebber.
C2AF3B8D-BCEE-42DE-A04C-C8883C299A42.jpeg
 
Ik mis wel nog het zadelslot wat er achter zit….. 😉
Verder nog twee kleine beugeltjes die daar in de buurt horen te zitten, zou je bij het parkeren een helm aan kunnen hangen. En dan afsluiten met het zadelslot.

En die lelijke uitklapbare haken onderaan het achterframe, mis ik ook. Daar zou je een spin / riem aan vast kunnen maken en daarmee bagage op de kont klemmen. Weet nog niet of ik die dingen er überhaupt op zou willen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan