Kawasaki KZ750 project....

Geen zorgen komt allemaal goed.

inmiddels het nieuwe blok in het frame gehangen, het enige waar ik nu tegen aan loop is dat de olie koeler leidingen tegen de uitlaat aan komen.
deze moet ik dus nog even verbouwen om alles netjes pas te maken.
vanavond maar weer even verder, carbs etc monteren en hopelijk volgend weekend proef rijden. :)


20200321_134546.jpg
 
Weer 2 avonden lekker bezig geweest, gister avond kwam ik er achter dat de motor niet rond ging.
Het start relay tikte wel dus snel kwam ik bij de start motor uit deze kreeg wel spanning maar ging niet rond.

Start motor uit elkaar gepielt toen kwam ik er achter dat de bout waar de plus kabel op gaat los was geraakt van de koper strip.
Alles weer vast gesoldeerd en de motor ging weer rond.

Onderstaand een foto van hoe de kz er nu bij staat.
Nu nog wat kleine dingen afmaken.
Koplamp en kuip nog monteren en de rubbers van het lucht filter plaatsen.

Bijna klaar 😁
20200331_194540.jpg
 
Nou het wordt weer warmer. Dus gas er op en rijden. Succes er mee . Kawa is mooi geworden daar ga je nog veel plezier aan beleven. :] :] :]
 
Vanavond even lekker rondje van 60km gedaan op de kawa.... Wat rijd die super de motor is beren sterk en trekt goed onder in de toeren.
Nog wat kleine probleempjes tegen gekomen die ik nog even op moet lossen.

- kraantje lekt af te toe, revisie setje is onder weg
- de choke loopt van zelf een stukje naar buiten waar door de choke mee gaat doen en vervolgens stationair slecht gaat lopen. Op lossen met een veertje denk...
- knipperlicht fixen, draden aan sluiten.
- opzoek naar andere spiegels voor op de kuip... met deze kijk je naar je eigen armen.


Verder erg tevreden! Ik ben der bijna

20200419_161544.jpg
20200419_161553.jpg

IMG-20200420-WA0026.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die zijn ongetwijfeld ooit verloren gegaan ergens 😅 ik verzin wel iets met een trek veertje
moet lukken, maar een Mikuni carburateurtje waar ze in zitten kan je nog wel vinden voor een paar tientjes.
of bij CMSNL 2 kogeltjes en veertjes bestellen...
 
moet lukken, maar een Mikuni carburateurtje waar ze in zitten kan je nog wel vinden voor een paar tientjes.
of bij CMSNL 2 kogeltjes en veertjes bestellen...

Denk je dat ik ze kan vervangen zonder de carbs van de motor af te halen? Het is namelijk nogal een gevecht met de harde inlaat rubbers om de carbs even te demonteren.
 
moet lukken, maar een Mikuni carburateurtje waar ze in zitten kan je nog wel vinden voor een paar tientjes.
of bij CMSNL 2 kogeltjes en veertjes bestellen...
Klopt, was de mijne ook kwijtgeraakt na carbrevisie, bij csmnl maar een paar euro, het laten verzenden was nog het duurste eraan. Ben bang dat de carbs er wel even af moeten, is behoorlijk klein spul, als je iets laat vallen vindt je het niet zo gauw weer vrees ik....
 
Project kawa maar weer eens opgepakt, motor heeft aantal maandjes stil gestaan onder een hoes onder het afdak. alles weer even netjes schoongemaakt en gesmeert.
Wat mij irriteerde tijdens laatste rondje naar de eifel was de voor veerring. Deze was veelste slap.
Inmiddels heb ik de voorvork uit elkaar gehaald en kwam ik er achter dat er in de linker poot nog maar een paar druppels olie zaten.
alles schoon gemaakt en weer gemonteerd met verse olie en nieuwe keerringen, ook maar gelijk Hyperpro voor veren besteld... hopelijk een wereld van verschil.

Ook heb ik een inlaatklep wat krapper gezet deze stond sinds de revisie wat te ruim wat een lichte tik gaf ook deze is nu helemaal stil.


KAWA 2.jpg

KAWA.jpg
 
Mooi project, op mijn Z750 zitten GPZ750 voorpoten. Deze zijn ook zo slap, inmiddels weer teruggebouwd zodat ik ze kan vullen met lucht. Dit was toen allemaal afgestopt i.v.m. de ombouw naar Z750. Dit is nu merkbaar een stuk beter maar nog altijd niet wat het moet zijn helaas.

Ik ben benieuwd naar jou ervaring met andere veren. Of het dan echt een stuk beter is.
 
Mooi project, op mijn Z750 zitten GPZ750 voorpoten. Deze zijn ook zo slap, inmiddels weer teruggebouwd zodat ik ze kan vullen met lucht. Dit was toen allemaal afgestopt i.v.m. de ombouw naar Z750. Dit is nu merkbaar een stuk beter maar nog altijd niet wat het moet zijn helaas.

Ik ben benieuwd naar jou ervaring met andere veren. Of het dan echt een stuk beter is.
De hyperpro veren zijn voor mij echt super, de voor vork is een stuk stugger geworden en stuurt veel beter.
Ook staat de kawa nu lekker hoog op de voorvork, ik raakte namelijk nog wel eens met de uitlaat het asfalt.
 
De hyperpro veren zijn voor mij echt super, de voor vork is een stuk stugger geworden en stuurt veel beter.
Ook staat de kawa nu lekker hoog op de voorvork, ik raakte namelijk nog wel eens met de uitlaat het asfalt.

Dat is mooi om te horen, heb je er ook weer luchtdruk opgezet of zonder? De standaard veren zijn idd erg slap de motor hangt een beetje als het waren. Als je hem van de standaard haalt zakt hij al een heel stuk in elkaar.
 
Dat is mooi om te horen, heb je er ook weer luchtdruk opgezet of zonder? De standaard veren zijn idd erg slap de motor hangt een beetje als het waren. Als je hem van de standaard haalt zakt hij al een heel stuk in elkaar.

Nee ik heb ze verder niet meer op druk gezet was gelijk perfect voor mij.
Ben der inmiddels ook achter dat het een kz750r1 is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan