Kawasaki Ninja H2

Deze mazzelaar heeft vanmorgen op dit monster mogen proefrijden! Eerste in NL.. ik heb het gas niet half open durven draaien, voorwiel is niet aan de grond geweest..


en toen werd ik wakker

ben benieuwd wat de H2 gaat bieden!


joh, dit soort geintjes maak je niet man _O- ik heb me verslikt op mijn koffie
 
Laatst bewerkt:
Nou abBuzzer, WAKKER was je daarna wel! Morgen gewoon weer de koffie....
 
Laatst bewerkt:
Werd vandaag geïnformeerd door een klasgenoot over deze motor.., maar wat een gaaf ding!

300 pk o.O
Niet normaal. Ben ook zeker benieuwd naar de acceleration cijfers
Zal wel een dure jongens zijn wanneer je hem op zijn kant gooit met die carbon vleugels
 
Wie kan mij vertellen in welke competitie de H2R gaat rijden?

Is het bijvoorbeeld in de SBK toegestaan om met een supercharger te rijden? Of voor welke andere competitie is deze fiets dan bedoeld?
 
O.... dat is dat weer apart...:?

Ontwikkelen ze nu helemaal een fiets die in geen 1 competitie mag rijden. Dat snap ik niet.
Je mag er ook niet mee op straat. :?
 
Laatst bewerkt:
Ja of je brengt de berg naar mozes... Als niemand ooit een supercharged motor bouwt dan komt er ook geen competitie voor.. Als ze nu hun eigen competitie beginnen zullen andere fabrikanten er ook in springen en hebben zij een groot voordeel in ervaring
 
Is niet zo'n vreemde strategie, bij auto's is het al vaker voorgekomen, denk aan de Mazda Furai of Pagani Zonda R. Beide voertuigen die aan geen enkel regelement voldeden en daarnaast ook nog eens zoveel herrie maakten dat ze überhaupt niet op een trackday zouden worden toegelaten. Doordat ze aan geen enkel regelement voldoen kun je er niet mee racen, wat klauwen met geld zou kosten, en kun je ook niet vernederd worden door een fabriek met meer centen (zoals honda bijvoorbeeld).

In plaats daarvan leen je ze uit aan wat magazines, laat ze rond rijden op de nurburgring/goodwood/topgear track waarvan je wat teasers op internet plaatst en je hebt voor relatief weinig geld heel veel publiciteit waarbij hij vooral vergeleken wordt met road legal voertuigen en het dus altijd geweldig zal doen.

Relatief goedkope manier om jezelf bij het grote publiek bekender te maken als innovatief bedrijf zonder het geld te hebben om head to head te gaan met de grote jongens.
 
Is niet zo'n vreemde strategie, bij auto's is het al vaker voorgekomen, denk aan de Mazda Furai of Pagani Zonda R. Beide voertuigen die aan geen enkel regelement voldeden en daarnaast ook nog eens zoveel herrie maakten dat ze überhaupt niet op een trackday zouden worden toegelaten. Doordat ze aan geen enkel regelement voldoen kun je er niet mee racen, wat klauwen met geld zou kosten, en kun je ook niet vernederd worden door een fabriek met meer centen (zoals honda bijvoorbeeld).
In plaats daarvan leen je ze uit aan wat magazines, laat ze rond rijden op de nurburgring/goodwood/topgear track waarvan je wat teasers op internet plaatst en je hebt voor relatief weinig geld heel veel publiciteit waarbij hij vooral vergeleken wordt met road legal voertuigen en het dus altijd geweldig zal doen.

Relatief goedkope manier om jezelf bij het grote publiek bekender te maken als innovatief bedrijf zonder het geld te hebben om head to head te gaan met de grote jongens.

zie 2 posts verder _O-
 
Laatst bewerkt:
btw twee nieuwe filmpjes:


en


Compressor en verbranding worden uitgelegd, Kan iemand trouwens uitleggen wat anti-knock is, waar ze het in de laatste filmpje over hebben.
 
zonder het filmpje te hebben bekeken, waarschijnlijk zit er een "klop-sensor" in... die er voor zorgt dat het gecomprimeerde mengsel niet gaat "zelfontbranden" , waarschijnlijk wordt de druk van het gecomprimeerde mengsel bijgeregelt...
 
Jouw conclusie klopt niet. De inlaatluchttemp. wordt net als bij een uitlaatgas turbo bij een meganische centrifugaalcompressor voor het overgrote deel bepaald door de opgebouwde druk. Bij eenzelfde druk zal de inlaatlucht temp tussen beide niet dusdanig verschillen dat bij de ene inlaatluchtkoeling noodzakelijk is en bij de andere niet. Een turbo zal bij gelijke motorconfiguratie vaak meer vermogen per psi opgebouwde druk leveren als bij een supercharger zoals hier wordt gebruikt.
Doe eens een gok naar de inlaatluchttemperatuur als je die net achter de gasklep zou meten bij bijv. 7 psi / 0.5 bar. Kijk dan naar het behaalde vermogen , dan weet je meteen dat de turbo voor dat vermogen waarschijnlijk later inlaatluchtkoeling nodig heeft dan een supercharger.


De conclusie dat bij een mechanische charcher geen intercooling noodzakelijk is is WEL juist.
De temperatuur van de inlaatlucht wordt vooral veroorzaakt doordat de inlaatlucht in de hete uitlaatgasturbo komt. De drukverhoging zorgt inderdaad ook voor een temperatuurstoename maar omdat de druktoename zeer gering is, ik schat beslist niet meer dan 1 bar boost. is deze temp toename te verwaarlozen.
 
De conclusie dat bij een mechanische charcher geen intercooling noodzakelijk is is WEL juist.
De temperatuur van de inlaatlucht wordt vooral veroorzaakt doordat de inlaatlucht in de hete uitlaatgasturbo komt. De drukverhoging zorgt inderdaad ook voor een temperatuurstoename maar omdat de druktoename zeer gering is, ik schat beslist niet meer dan 1 bar boost. is deze temp toename te verwaarlozen.
Het wordt langzaam maar zeker erg moeilijk iets duidelijk te maken op basis van feiten. Heb je ooit gemeten hoe groot de inlaatlucht temperatuur toename is per psi opgebouwde druk?? Sinds wanneer komt de inlaatlucht in de hete uitlaatgasturbo? Je schat een druktoename van max 1 bar. Hoe kom je daar nou bij, dat is geheel afhankelijk van het formaat compressor, ingaand toeren tal etc.
Gerenommeerde motortuners die zich bezig houden met opbouw/ombouw bestaande motorfietsen (BigCC, TTS, DAS perf.) zijn dan allemaal domme amateurs die niet weten waar ze mee bezig zijn als jouw bewering ook maar voor een deel zou kloppen.
Bij 5 psi druk gaat de inlaattemp. bij een Suzuki 1340 bij een buitentemp van 20 graden ongeveer 20 graden omhoog, bij 7psi 30, bij 12 psi zit je al rond de 90 graden inlaatlucht temperatuur. Veel succes met 1 bar overdruk, pompbenzine en geen intercooler !
 
Laatst bewerkt:
Er zijn véle varianten in inlaatdruk-verhogende constructie's. (google ff onder afbeeldingen turbo's en superchargers)

Van alle varianten is de -CENTRIFUGALE supercharger- de constructie met de minste temperatuur-verhoging.

Kijk ook ff op Wikipedia naar superchargers
 
Laatst bewerkt:
Er zijn véle varianten in inlaatdruk-verhogende constructie's. (google ff onder afbeeldingen turbo's en superchargers)

Van alle varianten is de -CENTRIFUGALE supercharger- de constructie met de minste temperatuur-verhoging.

Kijk ook ff op Wikipedia naar superchargers
Die minste temperatuurverhoging geldt echter niet per opgebouwd vermogen per psi. Je moet de zaken wel in het juiste perspectief plaatsen. Voor 250 pk bij 9500rm heb ik zo'n 13psi nodig. Met een turbo rond de 6psi. Welke van de beide zal de hoogste inlaatlucht temp. hebben bij dit vermogen?
Meet je in beide configuraties bij dezelfde druk, dan zullen de verschillen tot op een bepaalde hoogte in het voordeel van de supercharger zijn, dat klopt.
 
Die minste temperatuurverhoging geldt echter niet per opgebouwd vermogen per psi. Je moet de zaken wel in het juiste perspectief plaatsen. Voor 250 pk bij 9500rm heb ik zo'n 13psi nodig. Met een turbo rond de 6psi. Welke van de beide zal de hoogste inlaatlucht temp. hebben bij dit vermogen?
Meet je in beide configuraties bij dezelfde druk, dan zullen de verschillen tot op een bepaalde hoogte in het voordeel van de supercharger zijn, dat klopt.

m ron gaat deze discussie overal aan... verdoe je de moeite niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan