Kawasaki Ninja

Als je veel snelweg rijd is een auto handiger, als je veel door de stad rijdt wint een motor het hands-down.


Ik rijd juist veel snelweg met de motor.... das stukken handiger als al die auto's die daar maar stil staan. *O*


On-topic > Ninja is er al heel lang... mijn (nl naam) GPZ 600R Ninja is een (us naam) ZX 600R Ninja.

Ik denk dat een 250R goed en snel genoeg is met je 'kleine' rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Ninja 250r gekocht (vrijdag haal ik hem op). Dit omdat ik ook nog aan de 25kw regel moet denken. Daarbij denk ik dat het een goede opstap voor de zx-6r over 2 jaar ;)

Zx-2r kennen ik zelf als zxr250, 250cc geproduceerd in 1989-1999
Zx-4r hetzelfde zxr400, 400cc en geproduceerd in 1989-1999

Ninja 500r en de Ninja 650r verkopen ze hier volgens mij niet, die kun je kopen in Amerika zover ik weet. De zx-6/7/9/10/12 zij de echte supersports naar mijn mening, waarvan alleen de zx-6r en zx-10r op dit moment nog worden geproduceerd. De zx-14R is meer een sporttour (misschien de zx-12r ook wel?) de zx-14r word ook op dit moment nog geproduceerd.

Denk dat dat anders gaat zijn dan je verwacht aangezien de nieuwe ninja 250 een tweecilinder is :+

Dus heeft niks te maken met een zx6r qua overstap
 
Ik rijd juist veel snelweg met de motor.... das stukken handiger als al die auto's die daar maar stil staan. *O*

Ik bedoelde een auto voor bijv. tochten naar familie en andere steden. woon-werk heb je inderdaad files die omzeild moeten worden.

Maar als je naar een pretpark of strand oid gaat waar altijd file staat is een motor ook handiger. laatste keer dat ik met een maat z'n auto naar 't strand ging waren we ook úúren bezig (ging ik de motoren fotograferen die langs reden :P)

alleen die beperkte kreukelzone maakt het dan weer onaantrekkelijk, maarjah, als je al jarenlang scooter rijdt...
 
Denk dat dat anders gaat zijn dan je verwacht aangezien de nieuwe ninja 250 een tweecilinder is :+

Dus heeft niks te maken met een zx6r qua overstap

Het gaat erom dat ik dan ervaring heb met motorrijden :P dus het zal altijd beter zijn dan meteen op een zx-6r te beginnen :P ;) Ik heb dan nu mijn rijbewijs wel, maar als ik iets heb gemerkt met mijn auto is het dat je pas echt leert rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Maar als ik nu het geld had gehad voor een degelijk 2007/2008 model had ik misschien toch wel een zx-6r laten begrenzen op 25kw :$
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik ben een jong meisje en droom al van toen ik klein was van een motor. :]
Nu zou ik graag een kawasaki nija 250R hebben, maar je hebt veel verschillende kawasaki ninja zoals de Kawasaki Ninja ZX-2R
Kawasaki Ninja ZX-4R
Kawasaki Ninja ZX-6R
Kawasaki Ninja ZX-7R
...
Kawasaki Ninja ZX-14
of de Kawasaki Ninja ZX-RR
Kawasaki Ninja 250R *D
Kawasaki Ninja 500R
Kawasaki Ninja 650R
Is er iemand die mij wil uitleggen wat precies het verschil is en welke ik het best zou kopen (heb nog nooit met een motor gereden)

Het verschil zit hem tussen het uiterlijk en motorblok. Uiterlijk kan je over twisten. En motor blok? Tja, de ene Ninja begint met 35 pk'tjes en de ander eindigt met 200+ pk'tjes. You do the math. :')

Oke de 250r noemen ze ook Ninja, maar dat vind ik geen Ninja, dat is meer de moderne opvolger van de GPZ, en ook die was voor mij geen Ninja. Wil je voor Ninja in aanmerking komen moet je gewoon over 4 cil. beschikken. Maar dat is mijn mening. :+ ;)

Voor mij zijn de echte ninja's nog steeds deze:

ZX-6r
ZX-7r
ZX-9r
ZX-10r
ZX-12r

Waarom? Ik weet het niet. Is gewoon mijn gevoel.

De ZX-14r is echt meer toer gericht dan de andere, ondanks zijn zeer sportieve vermogen.

Dan heb je nog de ZZR serie die ze bijv. in de USA ook Ninja noemen, net als de GP serie enzo. Waarom ze dat daar doen weet ik niet. Boeit me eigenlijk ook niet veel. Elk tijdperk zijn Ninja ofzo? :? Zo kunnen we nog even doorgaan.

Maar ja GPZ Ninja, dat klopt gewoon niet voor me gevoel.

Het is de ZX-serie die gewoon Ninja is. :Y
 
Laatst bewerkt:
Neej, dit zijn Ninja's

ninja7.jpg


En als ze een zx-6r dan ook een ninja noemen mogen ze van mij een 250r ook wel ninja noemen. Volgens mij is het allemaal wat meer gebaseerd op het uiterlijk van de fiets. Of waar moet een motor aan voldoen om 'ninja-waardig' te zijn ? :P

Of zullen ze met Ninja meer op de kleur groen doelen daar bij kawasaki :?

Ninja turtles anyone ?
ninja_turtles.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het verschil zit hem tussen het uiterlijk en motorblok. Uiterlijk kan je over twisten. En motor blok? Tja, de ene Ninja begint met 35 pk'tjes en de ander eindigt met 200+ pk'tjes. You do the math. :')

Oke de 250r noemen ze ook Ninja, maar dat vind ik geen Ninja, dat is meer de moderne opvolger van de GPZ, en ook die was voor mij geen Ninja. Wil je voor Ninja in aanmerking komen moet je gewoon over 4 cil. beschikken. Maar dat is mijn mening. :+ ;)

Voor mij zijn de echte ninja's nog steeds deze:

ZX-6r
ZX-7r
ZX-9r
ZX-10r
ZX-12r

Waarom? Ik weet het niet. Is gewoon mijn gevoel.

De ZX-14r is echt meer toer gericht dan de andere, ondanks zijn zeer sportieve vermogen.

Dan heb je nog de ZZR serie die ze bijv. in de USA ook Ninja noemen, net als de GP serie enzo. Waarom ze dat daar doen weet ik niet. Boeit me eigenlijk ook niet veel. Elk tijdperk zijn Ninja ofzo? :? Zo kunnen we nog even doorgaan.

Maar ja GPZ Ninja, dat klopt gewoon niet voor me gevoel.

Het is de ZX-serie die gewoon Ninja is. :Y
De ZX-14R heet in Nederland ook gewoon ZZR-1400 en is dus een sport-toer machine. ZX-14R is de Amerikaanse naam.

Verder kan ik de topicstarter alleen maar aanraden te gaan proefrijden na het behalen van het rijbewijs. Dan merk je vanzelf wat je het prettigst vind.
Ik ben zelf begonnen op de ZX-6R, welke ik nog steeds heb. Ik mocht wel gelijk vol vermogen :]

Met een Ninja (welke dan ook) zit je altijd goed *O*
 
Ik kan je een ninja 250r wel aanraden hoor, ik ben ook een beginner, (dervoren wel enkelen jaren op verschillende schakelbrommers gereden)

ik ben een tijdje opzoek geweest naar een geschike motor vor mij, en voor mijn budget, een 2dehands zag ik niet zo zitten het moest een nieuwe worden

kawa kwam me kwa prijs kwaliteit het beste uit, honda cbr125 viel bij mij heel snel af, ik vond hem veel te veel op een brommer lijken en kwa vermogen vond ik het ook niet alles, tis wel een mooie fiets maar smaken verschillen het was niet mijn ding

ben erg blij met mijn keuze zover tis een heel gemakkelijke motor om mee te rijden en het vermogen wat hij produceert is perfect om als beginner veel lol te hebben (en als ervarn mss ook wel denk ik)

ook een pluspunt vind ik, kwa uiterlijk zijn er weinigen die hem onderscheiden van een doorsnee 600cc

btw ik zie dat je ook van België bent, mag ik vragen van welke regio ongeveer ?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik al eerder aangegeven heb is dat ik mijn kawasaki ninja 250r ga verkopen.
Omdat ik nu zwanger ben van mijn eerste kindje durf ik het niet meer aan.

Hij is echt in nieuwstaat, en zit net een nieuwe stoere uitlaat onder van two brothers.
Omdat ik een jaar lang alleen gereden heb zit er ook een mono seat bij.

Er staat nu 3634 kilometer op de teller.

Je kan even bellen voor een afspraak als je nog steeds intresse heb in een ninja 250r.

Groetjes Diana van den Berg
06-13694958
 
Wat ik al eerder aangegeven heb is dat ik mijn kawasaki ninja 250r ga verkopen.
Omdat ik nu zwanger ben van mijn eerste kindje durf ik het niet meer aan.

Hij is echt in nieuwstaat, en zit net een nieuwe stoere uitlaat onder van two brothers.
Omdat ik een jaar lang alleen gereden heb zit er ook een mono seat bij.

Er staat nu 3634 kilometer op de teller.

Je kan even bellen voor een afspraak als je nog steeds intresse heb in een ninja 250r.

Groetjes Diana van den Berg
06-13694958


Ik wou je even laten weten dat je een bijna 1 jaar topic omhoog haalt. Buiten dat zou ik je ook naar het "Motoren te koop" gedeelte willen verwijzen, waar ik verwacht dat je meer succes zult behalen met het verkopen van je motor. => Te koop: motoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan