Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Tja, dat je zelf de mistlampen goed moet zetten zegt iets over de kunde van het personeel. Misschien tijdelijke stagiaire of uitzendkracht die wat aan jouw nieuwe motor mag knutselen? Dan toch liever niet het onderhoud daar. Ikzelf vind Motorport alleen goed genoeg om eens een onderdeeltje te kopen wat ik snel nodig heb. Of wat kleding in de uitverkoop, meer niet. Is gewoon een Albert Heijn onder de motorzaken waar je gewoon teveel betaalt. Reclamestickers van de dealer gaan er bij mij meteen eraf.
 
Man op leeftijd maakt ze daar klaar en ken diverse monteurs persoonlijk en heb in het onderhoudwel vertrouwen.
Mistlampen verkeerd gemonteerd kan maar de verkoop probeert het dan af te wimpelen dan zijn ze er vanaf.
Maar als ik ga voor de eerste beurt geef ik de montage handleiding aam de verkoop 🤣

Verder heb je hier weinig keuze als je een nieuwe motor zoekt want dealers zijn er niet.
Onderhoud zelf doen is ook geen optie ivm garantie
 
Laatst bewerkt:
Mistlampen veroeerd gemonteerd kan maar de verkoop probeert het dan af te wimpelen dan zijn ze er vanaf.
Maar als ik ga voor de eerste beurt geef ik de montage handleiding aam de verkoop 🤣
Ja, vergissen kan. Maar je gaat ervan uit dat ze zo'n beetje van alles de documentatie hebben. Vaak is het gehaast zo'n motor afleveren. Ze moeten aantallen poepen om de Excel cijfertjes groen te houden? Ik vind het trouwens een mooie motor. Ook de Tracer vind ik een mooie machine.
 
Vind zelf als je een klant tevreden wilt houden dan kijk je als verkoper erna en dan zie je ook dat veranderen 5minuten werk is en dan zeg je kom maar.
Alleen om te betalen ben je goed en verder is alles lastig en als je ze hoort klagen verdienen ze nooit wat.
Heb nu 3 motoren gekocht daar en 3x zonder proefrit en zonder heel veel handelen omdat als ik tevreden ben dan ben ik tevreden en ik weet dat iedereen wat moet verdienen dat moet ik ook al ik wat verkoop.
Echter houd bij mij de service niet op als ik de centen in de zak heb.
Maargoed heb nu de eerste 2 beurten voor niks en over 2 jaar gaan we wel weer eens kijken of er andere dealers zijn.
Voor mij is het tegenwoordig zelfs mogelijk om nieuw te kopen in het buitenland dus wellicht in Aken ene kopen wordt een optie want dat is dichterbij voor me dan Echt
 
De merken waar ik de laatste jaren op heb gereden (Kawasaki en Triumph) zitten alletwee bij een lokale dealer. Als Kawasaki ook naar Motoport gaat ben ik er klaar mee, ondanks dat ik het een fijn merk vind en er al best wel wat heb gehad. Ik vind het te groot, onpersoonlijk en alleen maar gefocust op omzetcijfers. :X
 
De merken waar ik de laatste jaren op heb gereden (Kawasaki en Triumph) zitten alletwee bij een lokale dealer. Als Kawasaki ook naar Motoport gaat ben ik er klaar mee, ondanks dat ik het een fijn merk vind
Nou, als het merk naar een bepaalde dealer gaat is nog niet het ergste. Tenminste, als je zelf kunt en wilt sleutelen. De beurten in de garantie bij die dozenschuivers laten doen en daarna zelf. Maar ja, niet iedereen heeft die mogelijkheid. In dat geval zou ik een goede kleine motorzaak proberen te zoeken die nog met passie sleutelt. Motorport is gewoon een massa kruidenier onder de motorzaken. Goed genoeg voor wat snelle onderdelen zoals luchtfilter of oliefilter en wat olie. Maar niet meer dan dat.
 
Toch grappig om te horen , kom al vele jaren bij motoport en ben er zeer tevreden over waar ik ga .
Ik ben ook niet de enigste die er over denkt want het is er altijd druk , maar ben ook wel eens bij een andere gaan kijken waar een verkoper met zijn handen in zijn broekzakken naar je toe komt en een beetje nonchalant doet , dan ben ik ook snel weg .
 
Ik kom ook al jaren bij een MotoPort dealer en ben zeer tevreden. Koop in principe elke twee jaar een nieuwe en ben dan ook gehouden het onderhoud bij de dealer te doen. Een keer elders gekocht. Was helaas minder, dus daarna toch weer terug.
 
Maargoed heb nu de eerste 2 beurten voor niks en over 2 jaar gaan we wel weer eens kijken of er andere dealers zijn.
Voor mij is het tegenwoordig zelfs mogelijk om nieuw te kopen in het buitenland dus wellicht in Aken ene kopen wordt een optie want dat is dichterbij voor me dan Echt
Voor de prijs hoef je het dan eigenlijk niet te doen om in Dld te kopen, maar het gaat dan om de principes. 😎 👍
 
Het vakmanschap zal wel goed zijn bij die motorsupermarkt want anders mogen ze geen merkdealer zijn denk ik.
Maar bij de kleine lokale motorzaak heb ik persoonlijk gewoon meer gevoel bij. Even binnenlopen (winkel of werkplaats) voor een vraag. Motor brengen voor een servicebeurt waar je een motor mee krijgt om naar huis te rijden. Dat soort kleine dingen.
 
Het vakmanschap zal wel goed zijn bij die motorsupermarkt want anders mogen ze geen merkdealer zijn denk ik.
Die motor kruidenier is wel een keer het dealerschap van BMW kwijt geweest. Bij mijn weten hebben ze hem weer terg, maar misschien ging het om de kwaliteit van de service?
 
Voor de prijs hoef je het dan eigenlijk niet te doen om in Dld te kopen, maar het gaat dan om de principes. 😎 👍
Precies , en bij aankoop kan ik bij de buren ene kopen zonder btw want anders mag je 2x btw betalen maar ik koop die dan zakelijk en verkoop hem mijzelf voor het zelfde bedrag alleen moet ik dan btw betalen maar dat moet ik hier ook op een nieuwe

Het vakmanschap zal wel goed zijn bij die motorsupermarkt want anders mogen ze geen merkdealer zijn denk ik.
Maar bij de kleine lokale motorzaak heb ik persoonlijk gewoon meer gevoel bij. Even binnenlopen (winkel of werkplaats) voor een vraag. Motor brengen voor een servicebeurt waar je een motor mee krijgt om naar huis te rijden. Dat soort kleine dingen.

Mijn voordeel daar is dan dat ik 1 monteur zelfs al jaar of 20 ken en ik loop dus ook gewoon de werkplaats in en ouwehoer wat en als ik wat te vragen heb dan vraag ik dat .
Zoals gezegd de werkplaats daar heb ik alle vertrouwen in.
Hier zit in de buurt dan kleine zaak met wp en toen ik met de diversion kwam was die bij wijze van al de rekening van 600 al aan het maken terwijl ze bij motoport zeiden nee dat moet je laten en dat ook maar even zo doen , dat dus dat is dan wel weer klasse maar zal dan ook dus met de persoonlijke relatie samenhangen.
Servicebeurt kan ik trouwens op wachten en als ik gewoon even stukje wil rijden mag dat ook gewoon en zonder kopie rijbewijs dat dan wel met dank aan de verkopers maarja die weten dat ik het klaar krijg om na paar maanden de motor weer in te ruilen dus dan zou ik ook een motor meegeven _O-
 
Die motor kruidenier is wel een keer het dealerschap van BMW kwijt geweest. Bij mijn weten hebben ze hem weer terg, maar misschien ging het om de kwaliteit van de service?
Denk dat je in de war bent. Echt heeft geen BMW dealerschap, ook nooit gehad.
 
Dacht ik al. Zij wilden niet meewerken aan de verplichte “eigen” BMW showroom en ingang. Hebben alleen het dealerschap van Yamaha. Geen ander merk.
 
Dacht ik al. Zij wilden niet meewerken aan de verplichte “eigen” BMW showroom en ingang. Hebben alleen het dealerschap van Yamaha. Geen ander merk.
Zelfde bij mijn Triumph dealer toen. Die moest ook zoiets maar zijn showroom is niet heel groot en dan stopt het gewoon. Maar er gaan nog heel veel BMW rijders daarheen, gewoon omdat ze die dingen goed kennen.
 
Kom van een onbezorgde Japanse 4 cilinder maar ik vind de V85TT zo'n mooie motor dat ik hem eigenlijk in de schuur wil zetten om elke dag even van te genieten.

Wat mij bezig houdt is een onbestendig gevoel dat er technisch iets niet klopt. De specs spreken van 80 PK vermogen en 80 NM koppel. Dat is net aan de grens om in één dag Duitsland door te rijden over de Autobahn om in de Alpen te komen.
Alleen krijg ik steeds meer twijfels over de betrouwbaarheid van die specs. Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van Dyno testen met de 85TT waarbij er bij geen enkele meer uitkomt als ca. 66 tot 71 PK vermogen en een koppel wat blijft steken op 65 tot 69 NM. Slechts één enkele dyno test komt tot iets betere waarden maar die is dan wel voorzien van een open uitlaat.

Wat mij ook verwonderd is dat de eindconclusie van de 50.000 km Dauertest van Das Motorrad (een toonaangevend Duits/Europees motorblad) die in het april nummer gepubliceerd zou worden ook nog steeds niet verschenen is.

Als je dit onderwerp bij de ene Guzzi dealer aansnijdt krijg je een echt verkopers verhaal. Je moet er eerst mee gereden hebben en dan zul je merken dat je niets tekort komt. Jammer voor die verkoper, maar ik ben meer van 'meten is weten'.

Bij de andere dealer pakken ze het anders aan en proberen ze je tegelijk maar een andere uitlaatcollector te verkopen met aangepaste mapping zodat je ook niets te kort komt. Geloof best dat deze oplossing veel zal brengen maar hoe zit het dan met de garantie?

Zijn er hier op dit Forum mensen die daar meer of andere informatie/ervaringen over hebben?

Succes, Bertje.
 
Gisteren toch de Versys nog maar even uitgelaten. To hell met die nep-lente, rij en leef! Zonder gekheid: het was een ritje van Brabant naar Zuid-Limburg, via België. Heenweg constant miezer, terugweg constant droog en af en toe een zonnetje en een forse plensbui helemaal aan het eind. Die laatste plensbui was misschien nog wel het lekkerste stukje. Dat voelde echt weer even als Schotland :+.

a724e201fd7e73ae0b75c08f57d0af62d2655a8e32509aa2329ea0d8a3dbc5b1.jpg
 
Waar ik woon was het gister geen weer om de versys uit te laten , was normale regen de hele dag door bijna met daar tussen hoos buien , kan zoveel gas geven dat ik wou maar de versys bleef geremd staan , deze wou absoluut niet naar buiten , tja dan houdt het voor mij ook op .
 
Waar ik woon was het gister geen weer om de versys uit te laten , was normale regen de hele dag door bijna met daar tussen hoos buien , kan zoveel gas geven dat ik wou maar de versys bleef geremd staan , deze wou absoluut niet naar buiten , tja dan houdt het voor mij ook op .
Verkeerde opvoeding gehad die Versys. :)
 
Verkeerde opvoeding gehad die Versys. :)
Uhhhh , ja misschien wel , is eigenlijk de mooi weer , toer en vakantie fiets .
Een andere gebruik ik voor de rest van het jaar voor woon werk en deze rijdt weer en wind behalve met sneeuw dan slaapt deze ook warm binnen .
 
Weer lekker wat kilometertjes gereden met de SE; ondanks dat ik de '120pk keus' begrijp van Kawasaki (allroad, toer, souplesse) en natuurlijk ook wel voldoende is, zou rijwielgedeelte/remmerij prima bestand zijn tegen een peekaatje of 30 extra O-).
 
Terug
Bovenaan Onderaan