Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Dank u ... Moet ik het misschien toch eens overwegen...met 1'96m is elk centimeterke meegenomen ...
Je kan ook eens contact opnemen of langs gaan bij hyperpro of bij 1 van de service punten .
Die kunnen je precies alles vertellen en naar jou wensen de vering aanpassen , kost wel wat maar het is een grote verbetering qua rij gedrag .
 
Vandaag de Versys bij Jeroen in Uithoorn afgeleverd om m optimaal af te laten stellen (ECU flash, stage II) met Mivv demper, verwijderde 'broodtrommel' onder de motor en K&N filter.

Vooral het middengebied en oppakken/gasreactie zal een lekkere oppepper krijgen :]; topvermogen is minder boeiend en vóór de uitvoering van de ECU flash eigenlijk al prima met 116 pk aan het wiel (richting de 130 krukas).
 
Net berichtje gekregen... ECU 2019 SE (schijnt al 2020 ECU te zijn) is toch niet compatible met huidige flash software...:/.

Voorlopig lekker zo blijven rijden en misschien komende tijd wel een mogelijkheid middels nieuw ontwikkelde software. Is trouwens dezelfde ECU als ZX10R en ZH2, dus daar zal Woolich wel mee aan de slag gaan.
 
Ik heb ook al eens iets gelezen van een Wilbers Verhogingskits +20 mm...
Iemand hier ervaring mee aub?
Alleen de achterkant (25mm) omhoog kan ook zo; eenvoudige, makkelijk omkeerbare, ingreep. Omdat de motor wat meer op zijn neus komt te staan, gaat ie ook wat vlotter/lichter insturen.
 

Bijlagen

  • 20211112_133524.jpg
    20211112_133524.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 9
Je kan ook het zadel aanpassen, bijv een bagster zadel en deze kan je ook aanpassen qua hoogte
Daar heb je dus veel meer aan als je groter bent als gemiddeld.
De kniehoek wordt dan comfortabeler, misschien in combinatie met stuurverhoger om de gewenste positie te behouden.
Het kan ook zomaar zijn dat je met een verhoogd zadel lekkerder zit als het stuur als origineel blijft.
Is een kwestie van gevoel, en kan door een ander niet beoordeeld worden.
 
Zadel heb ik al laten aanpassen( ca 2 cm).
Ik hoor dat een hyperpro vering minder diep doorzakt en meer rijgenot geeft...
Dus toch eens gaan horen daar.

....welke uitvoering van de versys heb je, is dat een SE uitvoering met elektrische veerverstelling?
 
Net berichtje gekregen... ECU 2019 SE (schijnt al 2020 ECU te zijn) is toch niet compatible met huidige flash software...:/.

Voorlopig lekker zo blijven rijden en misschien komende tijd wel een mogelijkheid middels nieuw ontwikkelde software. Is trouwens dezelfde ECU als ZX10R en ZH2, dus daar zal Woolich wel mee aan de slag gaan.
wel de broodtrommel er onderuit laten halen?
 
Even voor the record: niet elke politieagent is trouwens zo rot nog niet; vanmiddag op de snelweg met de Versys aan de kant gezet met snelheid 141 kmh.. :X

Was niet druk op de weg, rijstijl was volgens agent 'vlot maar netjes', gelijk even mijn (boete)historie gecheckt... resultaat: waarschuwing voor de snelheid, met het advies om daar in het vervolg beter op te letten :]. Keurig toch; niet klakkeloos een bon schrijven 'om het schrijven', maar de (gevaar)situatie en het rijgedrag als basis/uitgangspunt nemen en daar als agent je beslissing op afstemmen.
 
Even voor the record: niet elke politieagent is trouwens zo rot nog niet; vanmiddag op de snelweg met de Versys aan de kant gezet met snelheid 141 kmh.. :X

Was niet druk op de weg, rijstijl was volgens agent 'vlot maar netjes', gelijk even mijn (boete)historie gecheckt... resultaat: waarschuwing voor de snelheid, met het advies om daar in het vervolg beter op te letten :]. Keurig toch; niet klakkeloos een bon schrijven 'om het schrijven', maar de (gevaar)situatie en het rijgedrag als basis/uitgangspunt nemen en daar als agent je beslissing op afstemmen.
Én hij wou een keer een échte motor van dichtbij bekijken natuurlijk 🧐

😎👍
 
Werkt denk ik ook beter dan een rekening sturen 2 weken nadat je iets gedaan hebt.
Alhoewel het tegenwoordig wel een rekening is die je nog vrij lang herinnert..8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan