Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
We hebben tijd om af te spreken. Het merendeel van de leden komen uit Nederland dus ik dacht zo een 50 tot max 100 km
over de Belgische grens ergens in Nederland lijkt me redelijk. Vandaag eindelijk mijn AKRA ontvangen. Toch veel beter
zonder de grote bazooka. Nu nog de pinkers en achterlicht en dan is hij zo goed als af.
2ntfejr.jpg

2n1idtl.jpg
 
Ziet er goed uit die nieuwe knalpot , mooi om te zien dat carbon , geluid ook beter of val dit mee .

Om eens iets te doen in het weekend lijkt me tof maar ik zit er wel mee dat ik ook in de weekenden werk , tja dat heb je als je voor een baas werk die 365 dagen 24 uur per dag bezig is .

Op MP staat er ook knalpot te koop voor 479 maar staat niet bij voor welk bouwjaar , weet niet of daar verschil tussen zit .

≥ Akrapovic uitlaat Kawasaki Versys 1000 Demper - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl
 
Ik vind zo en zo als je op een normale zaterdag bij Goedhart komt is het er al druk , staat ook veel moois binnen vind ik .
Volgend weekend de 15e ga ik naar Bodegraven met mijn zoon voor zijn motor , bij zijn 7500 km beurt kwamen ze er achter als je licht remde een lichte trilling in het voor wiel zat , wat blijkt kromme schijf van 0,20mm , word onder fabrieks garantie vervangen , zelf merkte hij het niet .

Volgens mij is het ook eind september die mega markt daar , kun je koppen lopen
 
Op MP staat er ook knalpot te koop voor 479 maar staat niet bij voor welk bouwjaar , weet niet of daar verschil tussen zit .

≥ Akrapovic uitlaat Kawasaki Versys 1000 Demper - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl

Als het goed is moet die passen op 2012 tot 2018.
Ze laten het E26 keuringsnummer zien, dat kreeg ik ook bij de mijne.
Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk maar de prijs is wel ok voor gebruikt.
Zeker als het hitteschild erbij zit, geluid word iets donkerder verder weinig verschil.

10d5bgj.jpg


10 minuten werk het wisselen. :)
 
Ziet er goed uit die nieuwe knalpot , mooi om te zien dat carbon , geluid ook beter of val dit mee .

Om eens iets te doen in het weekend lijkt me tof maar ik zit er wel mee dat ik ook in de weekenden werk , tja dat heb je als je voor een baas werk die 365 dagen 24 uur per dag bezig is .

Op MP staat er ook knalpot te koop voor 479 maar staat niet bij voor welk bouwjaar , weet niet of daar verschil tussen zit .

≥ Akrapovic uitlaat Kawasaki Versys 1000 Demper - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl
Geluid scheelt ni veel met de originele, maar daar deed ik het niet voor. Het wisselen stelt ook niets voor. inderdaad maar 10
minuutjes. Het spuiten van de pijp heb ik wel iets langer mee bezig geweest. 5 dunne laagjes die al na 10 minuten na elkaar mogen. Nu 24 uur laten uitharden.😉
 
Ik vind 'm mooi, helaas mijn vrouw niet zo. Ga ze dus waarschijnlijk niet kunnen overtuigen om daar 800 flappen aan uit te geven.

Zou het een idee zijn om die standaard bazooka zwart te spuiten zoals jij gedaan hebt met die pijp ? Of gaat dat niet ? Iemand dit al geprobeerd ?
 
Ik heb gisteren een ritje van een uur gemaakt en direct na het afstappen eens gevoeld
aan de carbonnen pot met de blote hand en die wordt niet zodanig heet dat je huid verbrand.👍
 
€800,- :eek:

Kijk hier eens: Versys 1000
Snelle service ook. (y)

Nu moet ik wel zeggen dat ik het hitteschildje niet aangeschaft hebt want ik vond dat in verhouding razend duur. Bovendien heb ik een kleine maat schoen en tot op heden heb ik er nog niet tegenaan gezeten :p
 
Zou het een idee zijn om die standaard bazooka zwart te spuiten zoals jij gedaan hebt met die pijp ? Of gaat dat niet ? Iemand dit al geprobeerd ?

Misschien kan je hem gebruikt vinden, op het oude model Versys 1000 hadden ze wat jij voorsteld, kijk maar....

1169-Grand-Tourer-op-wit_cleme.png
 
Vind deze wel mooier dan die op t huidig model. Daar ga ik eens naar zoeken

Je kan die zwarte hitteplaat er ook af halen en hitte bestendige verf gebruiken op het glimmende deel als je het te duur vind 2e hands.
 
Ik weet niet hoe het precies zit met de uitlaat / dempers maar ik zie net als bij de akra dat je verschil heb in de euro norm , dus maak dat iets uit als je een euro 3 op een euro 4 motor plaatst , of een oud model demper op een nieuw type versys
 
Ik weet niet hoe het precies zit met de uitlaat / dempers maar ik zie net als bij de akra dat je verschil heb in de euro norm , dus maak dat iets uit als je een euro 3 op een euro 4 motor plaatst , of een oud model demper op een nieuw type versys

Nee, bij Euro 4 kan de DB-Killer er niet meer uitgehaald worden, dat word nu vastgezet met een popnagel ipv een boutje.
 
Even een vraagje over de koffers, heb al paar x gehoord en ook gelezen ( versys 650 forum ) dat er mensen klagen dat de koffers lekken als het regent of als de weg goed nat is , klopt dit of is dit pech hebben , neem toch aan dat de koffers gewoon waterdicht of goed afgesloten zijn tegen in de regen rijden .
 
Even een vraagje over de koffers, heb al paar x gehoord en ook gelezen ( versys 650 forum ) dat er mensen klagen dat de koffers lekken als het regent of als de weg goed nat is , klopt dit of is dit pech hebben , neem toch aan dat de koffers gewoon waterdicht of goed afgesloten zijn tegen in de regen rijden .

Mijn koffers waterdicht ,koplamp niet
 
Laatst bewerkt:
Mijn topkoffer is in ieder geval waterdicht. Mijn zijkoffers waarschijnlijk ook, maar die gebruik ik eigenlijk zelden, dus kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan