Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik heb een Versys 1000 op het oog maar is iemand bekend met een versnellingsindicator in de toerenteller op het 2015 model? Hij zit vlak onder de 11:
Bekijk bijlage 1642299
Vind het mooier dan de achteraf geplaatste losse indicator rechts onder naast de teller partij .
Volgens mij is vanaf het model 2017 standaard een indicator in het display , maar ik kijk er eigenlijk nooit naar schakeld gewoon zo soepel dat ik er nooit op let in ieder geval .
 
Even een vraag over een navigatie steun voor model 2015 t/m 2018 .
Heb nu de originele vanuit Kawasaki, deze werd er mee afgevererd maar ik wil er 1 die aan mijn ruitje / steun is bevestigd .
Weet dat er sommige hier op het forum er ook 1 hadden , wat is het merk van deze steun en zijn deze nog leverbaar , ik dacht een SW motech maar ik kan ze niet vinden .
Weet iemand misschien een linkje .
 
Even een vraag over een navigatie steun voor model 2015 t/m 2018 .
Heb nu de originele vanuit Kawasaki, deze werd er mee afgevererd maar ik wil er 1 die aan mijn ruitje / steun is bevestigd .
Weet dat er sommige hier op het forum er ook 1 hadden , wat is het merk van deze steun en zijn deze nog leverbaar , ik dacht een SW motech maar ik kan ze niet vinden .
Weet iemand misschien een linkje .
Deze zoek je denk ik ,is voor de 1000
 
Ik heb nog 1 liggen komt van een versys 1000 2017.
Mag weg voor 25 euro plus verzend kosten.

groeten Roel
 

Bijlagen

  • 20210612_205451.jpg
    20210612_205451.jpg
    253,8 KB · Weergaven: 17
  • 20210612_205510.jpg
    20210612_205510.jpg
    296,6 KB · Weergaven: 16
Vraagje: van mijn Versys (2021) is de koppelinghendel/spiegelsteun aan de rechterkant behoorlijk aan het verkleuren, het zwart is grijs aan het worden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Links niets aan de hand, rechts verkleurd :X

Ik ga deze week eens naar de dealer om te laten zien.
 
Links en rechts zijn toch sowieso van ander materiaal en iets andere tint? Om de een of andere volkomen ombegrijpelijke reden… of heb ik gewoon gemist dat ze ooit wel dezelfde kleur waren?
 
Vraagje: van mijn Versys (2021) is de koppelinghendel/spiegelsteun aan de rechterkant behoorlijk aan het verkleuren, het zwart is grijs aan het worden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Net nog eens even goed gekeken en inderdaad, bij mijn Versys uit 2020 is de linkersteun zwart, glanzend en glad en de rechtersteun grijs, mat en met een reliëfje.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd:

a) Of Hans, bij jou ook de linker glad is en de rechter niet, en
b) Hoe dat bij ander Versys/Verses/Versii/Versyssen van 2019 e.v. is.

Anyone?
 
Ik ben vanmiddag even bij de dealer geweest en daar was het nooit opgevallen. Toen samen een paar andere Versysen bekeken maar daar is het precies hetzelfde. Ook de Z H2 die daar staat heeft het.

Kortom: het is gewoon de standaard bij sommige modellen van Kawasaki :P
 
Ik ben vanmiddag even bij de dealer geweest en daar was het nooit opgevallen. Toen samen een paar andere Versysen bekeken maar daar is het precies hetzelfde. Ook de Z H2 die daar staat heeft het.

Kortom: het is gewoon de standaard bij sommige modellen van Kawasaki :P
Dat soort eigenaardigheden zijn toch de redenen dat je Kawasaki rijdt en bijvoorbeeld geen Honda, Suzuki of Yamaha? _O-
 
Dat soort eigenaardigheden zijn toch de redenen dat je Kawasaki rijdt en bijvoorbeeld geen Honda, Suzuki of Yamaha? _O-
Nou, ik heb deze Kawa niet gekocht om zijn twee verschillende steunen maar als je er op let is het wel eigenaardig :P. Waarom doen ze dat? :?

Zal daar echt een ingenieur/stilist mee bezig geweest zijn met het idee: laten we eens twee verschillende types gebruiken? Ik mag toch tenminste wel aannemen dat er iemand over nagedacht heeft.......
 
Tsja, hoe geweldig ik die Kawa's ook vind, ik blijf het bijzonder vinden dat ze soms gewoon gebruiken wat ze voorhanden hebben.

Kijk naar het raampje op de Versys SE vanaf 2019. Dat is ontworpen voor het vorige model, daar sluiten de lijnen ook mooi aan, als je het helemaal omlaag schuift. Op de 2019-versie slaat het als een tang op een varken, hoe goed het ook werkt.

Kan ook een Japans dingetje zijn; ik herinner me dat mijn Honda Civic in de jaren 90 ook voor een groot deel bestond uit onderdelen van de Civic uit de jaren 80. En als je naar het klokje kijkt in de Toyota C-HR, dat lijkt ook rechtstreeks uit de 80's te komen "dat hadden ze nog liggen".

Ja, dat zal het wel zijn.
 
Voorkomt wellicht ook wel dat ze BMW/Ducati/etc prijzen moeten gaan rekenen voor de motorfietsen.
 
Verdiep je er maar verder in en dan ontdek je nog veel meer opmerkelijke dingen zijn zoals prijsverschil tussen onderdelen zoals rem en koppelingshandels links en rechts. Zelfde geld voor kunststofdelen links en rechts.
Denk dat het iets te maken heeft met omzetsnelheden en daamee afname aantallen, quantum kortingen en daarmee kwaliteits verschillen en slimme marketiers die uitgevonden hebben dat je vaker op je linkerkant onderuitgaat dan op je rechter. Of net andersom.

Succes Bertje
 
Vraagje , een versys van 2018 is deze verschillend tegen over een 2017 .
Ik heb voor vaderdag deze navigatie steun gekregen

De steun past niet op mijn model , de navigatie steun zou tussen de 2 steunen / geleiders moeten vallen van mijn kuipruit maar dat gaat dus niet passen .
De steun komt er op , dus is de ruimte bij een 2018 toch smaller dan bij de modellen er voor .
Is er iemand die dit toevallig weet .
 
Vraagje , een versys van 2018 is deze verschillend tegen over een 2017 .
Ik heb voor vaderdag deze navigatie steun gekregen

De steun past niet op mijn model , de navigatie steun zou tussen de 2 steunen / geleiders moeten vallen van mijn kuipruit maar dat gaat dus niet passen .
De steun komt er op , dus is de ruimte bij een 2018 toch smaller dan bij de modellen er voor .
Is er iemand die dit toevallig weet .
Zitten de knoppen om je ruitje te verstellen aan de binnenzijde van je ruitje ...
Dan heb je denk ik deze nodig,de 2de
 
Vraagje , een versys van 2018 is deze verschillend tegen over een 2017 .
Ik heb voor vaderdag deze navigatie steun gekregen

De steun past niet op mijn model , de navigatie steun zou tussen de 2 steunen / geleiders moeten vallen van mijn kuipruit maar dat gaat dus niet passen .
De steun komt er op , dus is de ruimte bij een 2018 toch smaller dan bij de modellen er voor .
Is er iemand die dit toevallig weet .
Deze steun van SW-Motech heb ik gemonteerd op m'n Versys van 2015.
En heb hem naar volle tevredenheid 3 jaar later over gezet op m'n huidige Versys 2018. Ben er nog steeds heel tevreden mee. Vooral over de positie en de verstelbaarheid.

Succes, Bertje
 
Ik heb de steun van mijn TomTom vastgemaakt aan het frame van de kuipruit. Moest alleen 2 langere boutjes hebben.
 

Bijlagen

  • IMG_20210619_100642_4.jpg
    IMG_20210619_100642_4.jpg
    126,9 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20210619_100704_2.jpg
    IMG_20210619_100704_2.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan