Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ff voorstellen,
mijn naam is Arie 57jr , woonachtig in NB. Sinds kort eigenaar Versys 1000- 2022.
Binnenkort met partner richting Duitsland, en gelijk maar wat vragen..

1; bandenspanning volle bepakking, wat doen jullie met bandenspanning?
zie in het boekje alleen 2,5 en 2,9 staan…
2; dagteller reset op 0, lukt mij alleen maar met totale reset, maar denk dat trip a en b ook afzonderlijk gereset kunnen worden?
Maar ben iig wel blij met de kawa, fijne motor, moest alleen ff wennen aan de kleur groen 😉
 
Ff voorstellen,
mijn naam is Arie 57jr , woonachtig in NB. Sinds kort eigenaar Versys 1000- 2022.
Binnenkort met partner richting Duitsland, en gelijk maar wat vragen..

1; bandenspanning volle bepakking, wat doen jullie met bandenspanning?
zie in het boekje alleen 2,5 en 2,9 staan…
2; dagteller reset op 0, lukt mij alleen maar met totale reset, maar denk dat trip a en b ook afzonderlijk gereset kunnen worden?
Maar ben iig wel blij met de kawa, fijne motor, moest alleen ff wennen aan de kleur groen 😉
Groen is gewoon een goede keuze: gemakkelijk terugvinden als er veel motoren staan.

Ik heb ook altijd 2.5 en 2.9 bar erop, is mij goed iig.
Reset bij '22 model weet ik niet zo, maar trip a en b moet afzonderlijk te resetten zijn.
Veul plezier ermee
 
Ff voorstellen,
mijn naam is Arie 57jr , woonachtig in NB. Sinds kort eigenaar Versys 1000- 2022.
Binnenkort met partner richting Duitsland, en gelijk maar wat vragen..

1; bandenspanning volle bepakking, wat doen jullie met bandenspanning?
zie in het boekje alleen 2,5 en 2,9 staan…
2; dagteller reset op 0, lukt mij alleen maar met totale reset, maar denk dat trip a en b ook afzonderlijk gereset kunnen worden?
Maar ben iig wel blij met de kawa, fijne motor, moest alleen ff wennen aan de kleur groen 😉
ik rij ook met 2.5 voor en 2.9 achter.
ik heb zelf de 2020 versys maar zou niet weten hoe ik de dagteller 1 voor 1 kan restten, waarschijnlijk door hem op de teller te zetten en dan resetten.
en wat de kleur betreft, denk zelf dat een kawa groen moet zijn:)
 
Bedankt zover voor jullie reacties, zal nog wel wennen zijn , met die knopjes op de stuurschakelaar, en de menu,s 😁
wat betreft bandenspanning , hou ik wel even bij 2,5 en 2,9 👍
 
Fifty shades of green 8-)



sss.png
 
Zelf rijdt ik met een 2018 model dus ik weet niet hoe je de dag / trip teller a / b reset bij een 2022 model .
Bij mij is het simpel , links naast de toeren teller zitten 2 knoppen boven elkaar .
Trip A gebruik ik als dag teller en zet ik bij iedere tank beurt terug op 0 km en dat doe ik door de bovenste knop een paar sec in te drukken .
Trip B is voor de rest van het jaar en druk ik aan het einde van het jaar terug op 0 en dat is ieder het zelfde .
Nu weet ik niet hoe die bij het vernieuwde model gaat maar zal niet veel moeilijker zijn vermoed ik .
20211204_103039.jpg
elkaar
 
Zelf rijdt ik met een 2018 model dus ik weet niet hoe je de dag / trip teller a / b reset bij een 2022 model .
Bij mij is het simpel , links naast de toeren teller zitten 2 knoppen boven elkaar .
Trip A gebruik ik als dag teller en zet ik bij iedere tank beurt terug op 0 km en dat doe ik door de bovenste knop een paar sec in te drukken .
Trip B is voor de rest van het jaar en druk ik aan het einde van het jaar terug op 0 en dat is ieder het zelfde .
Nu weet ik niet hoe die bij het vernieuwde model gaat maar zal niet veel moeilijker zijn vermoed ik . Bekijk bijlage 1763620elkaar
Ben er inmiddels uit, is bepaalde volgorde aanhouden , en verschil zit er in, om kort of lang in te drukken…
kan ze nu afzonderlijk op nul zetten 👍
 
Ik was vandaag ff bij Nol Bikker op een van de Kawasaki dagen, en sprak er een eigenaar van een '22 Versys 1000 SE.
Hij vertelde dat het op zijn zachst gezegd erg wennen was aan de "electronische" vering, vooral het zoeken naar de juiste afstelling is/was tijdrovend en heeft nog niet opgeleverd wat hij er van verwacht had.
Als eerder al een door mij aangegeven, heeft mijn zoon een S1000XR met de elektronische vering, en persoonlijk vind ik deze ook veel te stug en stuiterig. 😏
Hoe is de ervaring van andere SE rijders hier?
 
Ik ging van een 2017 naar een SE en al direct de rit naar huis was ik verliefd op die elektronische vering. Gewoon op ‘road’ en de Kawa doet de rest. Ik vind het kortom fantastisch rijden.
 
Heb paar keer gespeeld met de rij modi en gemerkt dat ik sport heel erg prettig vind en daar is die sinds het begin niet meer vanaf gekomen.
Perfect systeem vind ik zelf
Rij trouwens een 2021 Versys
 
Heb paar keer gespeeld met de rij modi en gemerkt dat ik sport heel erg prettig vind en daar is die sinds het begin niet meer vanaf gekomen.
Perfect systeem vind ik zelf
Rij trouwens een 2021 Versys
Wat bij mij dan weer de vraag doet rijzen wat de toegevoegde waarde is. Als je voor 1 stand kiest, doe je toch hetzelfde als bij gewone vering?
 
Wat bij mij dan weer de vraag doet rijzen wat de toegevoegde waarde is. Als je voor 1 stand kiest, doe je toch hetzelfde als bij gewone vering?
Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.
Als je bijv. ooit of vaker met bepakking en/ of duo rijdt, reageert de vering automatisch daarop.
Ik heb dan (nog) geen SE, maar hou wel van comfortabel/ soepel veren, maar rij ook wel eens circuit met de Versys en dan moet de vering en demping eigenlijk toch wel anders aanspreken wat dan min of meer automatisch gebeurt.
 
Wat bij mij dan weer de vraag doet rijzen wat de toegevoegde waarde is. Als je voor 1 stand kiest, doe je toch hetzelfde als bij gewone vering?
Nee, zoek even op wat die vering doet. Past zich een hoop aantal keer per seconde aan aan de omstandigheden. Is dus zeker wat anders dan niet elektronische vering. Ik wil het nog steeds eens testrijden ook al heb ik het budget niet om een SE aan te schaffen.
 
Nee, zoek even op wat die vering doet. Past zich een hoop aantal keer per seconde aan aan de omstandigheden. Is dus zeker wat anders dan niet elektronische vering. Ik wil het nog steeds eens testrijden ook al heb ik het budget niet om een SE aan te schaffen.
Ik zal het eens op gaan zoeken. Mijn budget laat het ook niet toe om een SE aan te schaffen, dus ik heb me er ook nooit in verdiept.
 
Hij past zich inderdaad continu aan aan het wegdek. Dat maakt het zo heerlijk comfortabel en vertrouwd. Het is dus iets anders dan alleen een automatische versie van de draaiknop van de achtervering :)
 
Skyhook systeem werkt echt goed.
Normaal als je over een oneffenheid komt met je voorwiel dan weet je zo komt het bij het achterwiel maar dat gebeurd dus niet :P
Stuk meer comfort op die manier :)
 
Skyhook systeem werkt echt goed.
Normaal als je over een oneffenheid komt met je voorwiel dan weet je zo komt het bij het achterwiel maar dat gebeurd dus niet :P
Stuk meer comfort op die manier :)
Hoort zich aan als tevreden gebruikers, met zo te horen (veel) meer comfort dan bij de S1000 XR ( vanaf prijs (lees: KAAL) €20.800.) 😔
Al zou dat ook een beetje kunnen liggen aan het Skyhook veersysteem wat toch wel weer een trapje beter is als in de voorgaande SE modellen, zo wordt geschreven.

Wéér een reden om GÉÉN Beemer aan te schaffen.
En die GS (koe, zeg ik altijd) is ook zeker niet mijn ding. ( kom prijzen tegen van €28.000 +++) 😱 😭😭

De kans is dus toch wel heel groot dat de volgende een Versys1000 SE gaat worden, al blijft de Tiger1200 ook nog wel een beetje rond spoken🤔.
Alleen wat prijs/mogelijkheden betreft zit hij een stuk minder gunstig. Met de aankleding van de SE GT kom je ook op €24.000.
Met de Versys blijf je met zo'n beetje alles erop en eraan nog net onder de €20.000 als het goed is, en dat is hij 👌
 
Die KECS techniek blijft toch wel een bijzonder stukje engineering; vering 'past zich' bij 80km/u over een afstand van 11 meter zo'n 500 (!) keer aan, wat dus 45x is per meter bij 80 km/u ... bizar toch 8)7

kecs.png



En dan gaat Skyhook inderdaad nog een stapje verder, door op basis van 'roll, yaw and pitch' de positie van de motor boven het veranderende wegdek zo constant mogelijk te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan